Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2007-01-15, 20:27
  #49
Medlem
umpfs avatar
Fast jag brukar få typ eksem liknande utslag på vänterhanden när jag har hållit pipan i den dagen efter jag rökt, och det är inga blåser av glöd jag får

Därför brukar jag oftast röka joppe dvs om jag orkar rulla
Citera
2007-01-15, 20:33
  #50
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Läste någonstans att dödlig överdos på Cannabis som innehåller 20% THC ligger på ca 4 kg för en vanlig människa på ca: 70 kg.

Rök du 4 kg så får vi se...

EDIT: Vad det gäller källor: Använd google... Jag orkar inte googla åt er...


Låter ändå som väldigt mycket. Jag menar, röker man en 1 grams jolle så blir man ju verkligen bland molnen. Skulle man röka "bara" en 100 grams jolle, dvs 100 gånger så mycket tror jag nog inte att man klarar det rent fysiskt, man skulle bli för jävla bäng.

Visst, man kan nog inte överdosera cannabis på samma sätt som heroin, men man kan nog röka så mycket så man dör, eller får permanenta skador.
Citera
2007-01-15, 22:34
  #51
Medlem
-Zeke-s avatar
hmm klart man kan överdosera. men om man är fullt frisk för övrigt lär man bara spy och yra lite. har man däremot en latent psykos eller nånting i den stilen kan den nog vara farligt att överdosera rent mentalt sätt då det är möjligt att man väcker denna psykosen. Likadant om du har dåligt hjärta kan det vara farligt att överdosera då hjärtrytmen förändras när du rökt eller käkat osv.

svårt att veta om man har en latent psykos liksom och de flesta vet nog inte hur det är med hjärtat heller.. försök att inte överdosera bara xD
Citera
  • 4
  • 5
thc

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback