Citat:
Ursprungligen postat av
Hattfnatt
Okej, snart klarat av frsta ret. Klarat r kanske att ta i. verlgset det jvligaste jag ngonsin varit med om. Och r egentligen lngt lngt frn att leva igen.
Har gjort s sjukt mycket saker i r, och str nd kvar i exakt samma fotapr, knslor, saknad och ren frtvivlan.
Jag saknar hon som var min hustru, min styrka, min stora krlek hr i livet. Det r hos henne jag r hemma. Verkligheten r annorlunda.
Verkligen gjort allt i min makt fr att slppa, slippa bli pmind och g vidare med mitt liv, utvecklas och komma tillbaks. Men hon r den nda som verkligen berrt mig, trots alla hennes brister.
Har bytt ut exakt hela mitt liv. Nytt hus, ny bil, nytt jobb, nya mbler, nya klder, hade skert bytt ut vra barn om jag kunnat. Alla kort, lappar, ringar ligger i kassaskpet, som hnfullt pminner om en tid d vi var en familj, hade kastat allt det med, men de r till ungarna.
Har trnat som ett djur och kroppen r i bttre form n p ratal. Det r inte min sjl. Svrt att finna gldje, lever fr barnen nu.
Har skaffat, vad fan sger man? Sger man flickvn? Ngon som r trasigare n mig, frlorat mer n mig, kanske de nda vi har gemensamt egentligen. Jag utnyttjar henne, och hon mig.
Vi har funnit varandra och med varandra sjunker vi genom botten tillsammas.
Ser min exfru ibland, och det skr i varenda fiber i min kropp, gr ver lik fr att slippa ses.
Jag har egentligen ofrskmt bra frutsttningar, men kommer inte upp. nskar saker och ting gick annorlunda till vid vrt uppbrott, att jag var mjukare, s jag kanske hade ftt en riktigt frklaring.
Tnker ofta p barnet som aldrig fick fdas, vem vet, i en annan vrld kanske jag sitter med min familj och hller om honom/henne...
Ett r till tnker jag, ett r till.
Tnker brja med din trdstart som ven knyter ihop resten.
Redan med din exfru s hade du tillitsproblem. Detta samt avsaknad av komunikation r ett bra sett att dda ett frhllande.
Nu har du facit p hand o hade skl till tillitsproblemen fr just henne.
Men, oavsett vad hela eliten i denna forumsdel sger s r de flesta kvinnor att lita p.
Nog fr att det finns slampor p samma sett det finns horkarlar s kan man inte oroa sig. Fr om ens partner r otrogen s beror det oftast inte p att hon r en slampa utan p att frhllandet inte r bra.
S, slpp alla dessa tankar o vrda det frhllande du har i stllet.
Men du ska ha en jvla stor respekt fr din instllning till dina barn. Att du faktiskt har kvar minnessaker av vrde r riktigt stort av dig o dina barn kommer lska dig fr det nr de r vuxna.
Men titta p vad du just skrev.
Du har frndrat det mesta i ditt liv o till o med hlsan har du fixat med trning. Inte nog med det s har du skaffat en ny tjej som valde just dig o ingen annan.
Du focuserar p ditt ex o att du inte vill mta henne.
Mitt rd r tvrtom. Du ska mta henne med gldje. Du ska strcka p dig o visa, DETTA R JAG. I dag r jag stark. I dag r jag lycklig. Inte nog med det s har jag barn jag lskar.
DU lmnade mig o det har gjort MIG lycklig.
Fr, faktum r att du har ett rikt liv utan en otrogen fru som inte respekterar dig fast du verkar vara just den mannen som de flesta kvinnor sker efter.
Fr en sak ska du veta o det r att du har vunnit min respekt o den r inte ltt att f.