Mobil abonnemang och obegränsat internet!
Jag har lyckats kompromissa med mig själv och reflektera över användningsområden.
För att klara mig med Mobil med fira samtal/sms och 3 Mbit obegränsat internet, för 149 kr per månad.
Chilimobil har 10/10 Mbit eller 1 Mibit eller högre hastigheter.
Men när man är kund kan man ändra till andra alternativ som inte finns annonserat om man inte är kund.
Mobil abonnemang med fria samtal/sms och 3 Mbit obegränsad surf för 179 kr per månad.
Men jag skrev till supporten och fråga om man kunde sänka kostnaden om man betalar för ett helt år i förskott.
Och det gick bra, 1790 för 12 månader, blir 149 kr per månad.
Dom har nämligen sådana erbjudanden med andra abonnemang, om man betalar för ett helt år i förskott, så sänker dom kostnaden.
Streama film borde fungera om man sänker bildkvalitet till 700 pixlar på 123movie (gratis).
Spotify och Youtube, inga problem.
Surf, bank, e-post, shopping, inga problem.
Ladda ned filer brukar inte gå snabbare än 1 till 3 Mbit oavsett vilken hasithget man har.
Notera att obegränsat internet är 20 GB per dygn och mycket mer än tillräckligt.
Vanligt surf är 1 till 2 GB och streama en film rund 3,5 till 4,5 GB.
Gränsen är samma hos alla operatörer enligt en viss policy.
Men man kan aktivera ytterligare 5 GB genom att skicka ett sms och det är gratis, om det mot förmodan skulle behövas.
Det är mitt nya upplägg.
Jämfört med vanligt internet hos bredbandsleverantörerna som tar flera hundra per månad för en internetuppkoppling.
Så jag räknar med att jag sparar in 250 kr per månad och runt 3000 kr per år.
MVH
Senast redigerad av sputnik2011 2023-08-18 kl. 07:02.