2017-04-16, 21:13
Medlem
Hur mycket tjänar man som ett butiksbiträde i England? Och vad kostar det att hyra ett rum i studentkorridor eller liknande?
Citera
2017-04-16, 21:31
Medlem
sasos avatar
väldigt dåligt timbetalt
Citera
2017-04-16, 21:34
Moderator
Psilosophers avatar
Okvalificerade jobb i London brukar ge 8 pund i timmen ungefär, i mindre städer där det är billigare att leva får du nåt pund mindre i timmen. Den lagstadgade minimilönen är olika beroende på var du bor och arbetar, vilket ger skillnaden.
Senast redigerad av Psilosopher 2017-04-16 kl. 21:48.
Citera
2017-04-16, 21:49
Medlem
http://londonsvenskar.com/jobba-i-london/

Står det att jag får ungefär 7.5 pund per timme oavsett bransch som är enligt kollektivavtal.

Vad kan hyran tänkas kosta? Enligt källan som jag gav uppger dom ungefär 500 pund för ett rum i London.
Citera
2017-04-16, 22:07
Medlem
Christopher.s avatar
Går inte att leva ett värdigt liv på det i London, är man 20 och vill bo 20 personer i en lägenhet och kröka upp varje öre så fungerar det, men om du vill bo på London på riktigt så fungerar inte det att jobba på butik eller annat dåligt betalt jobb.
Citera
2017-04-16, 22:46
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack12345
http://londonsvenskar.com/jobba-i-london/

Står det att jag får ungefär 7.5 pund per timme oavsett bransch som är enligt kollektivavtal.

Vad kan hyran tänkas kosta? Enligt källan som jag gav uppger dom ungefär 500 pund för ett rum i London.
Du får räkna med nästan dubbla kostnaden för ett rum om det ska vara någorlunda centralt.
Citera
2017-04-17, 03:50
Avstängd
Åker till London för att jobba gör man bara med bra CV, eller känner sig som en vass säljare, för som alla här säger det är dåligt betalt (inte säljjobb generellt) om det är pubar, butiker osv. Dessutom dyrt med bostad och kommunikation, från London till guilford ca 20 pund och ciggen är nog uppe i 8 pund om du vill ha Marlboro,,
England är ett skitland tro mig jag bodde där ett halvår 4 år sedan
Citera
2017-04-17, 10:53
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack12345
Hur mycket tjänar man som ett butiksbiträde i England? Och vad kostar det att hyra ett rum i studentkorridor eller liknande?
Hur ska du klara ett sånt jobb på skol-engelska?
Citera
2017-04-17, 11:35
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Hur ska du klara ett sånt jobb på skol-engelska?

Tro mig det finns dussintals med 'butiksbitraden' i London med valdigt dalig engelska. Flertalet fran Spanien eller ostra Europa till exempel med dalig engelska. Sa lange TS kan saga hej/hejda, ta betalt sa finns det nagra ruttiga Sports Directkedjor med daligt betalt och usla arbetsvilkor som vill ha honom/henne.

Men ja livet kommer inte vara glamour direkt i England.
Citera
2017-04-17, 12:46
Medlem
sasos avatar
folk kommer hit och får bra jobb och du sticker till england för skitgöra
(FB) Succe i Malmö Invandrare i jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem