Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-19, 15:08
  #121
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Tycker hon pratar jävligt bra svenska för någon som aldrig har bott i Sverige. Hon fattade hans invecklade frågor också. Hon framstod som rätt smart enligt mig.
Vad har du lyssnat på? hon var ju tvungen att få förklarat för sig hela tiden likt Qvick utredningen för att förstå dom sk komplicerade? frågorna, varför framstod hon smart? att kunna ana en fråga med hjälp..räcker det för smart?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-19 kl. 15:11.
Citera
2019-12-19, 15:11
  #122
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad har du lyssnat på? hon var ju tvungen att få hjälp hela tiden likt Qvick utredningen att förstå det du kallar för komplicerade frågor, varför framstod hon smart? att kunna ana en fråga med hjälp..räcker det för smart?
Inte mycket mer än andra tex Anna Hedenmo som man ändå tycker borde behärska språket bättre.
Citera
2019-12-19, 15:13
  #123
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Inte mycket mer än andra tex Anna Hedenmo som man ändå tycker borde behärska språket bättre.
Exemplifiera då när Anna Hedemo inte behärskade språket?
jag lyssnade på det avsnittet men var inte uppmärksam på något tillkortakommande
Citera
2019-12-19, 15:53
  #124
Medlem
Wawawas avatar
Herregud, avsnittet med Sauk är den skämmigaste, jobbigaste och obehagligaste intervju någonsin typ. Så underhållande och jobbigt på samma gång.
Citera
2019-12-19, 16:08
  #125
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Herregud, avsnittet med Sauk är den skämmigaste, jobbigaste och obehagligaste intervju någonsin typ. Så underhållande och jobbigt på samma gång.

Tyckte Emil skötte det delvis bra ändå, i de situationer som blev riktigt jobbiga.

Samma sak när Stefan var med i Nemo möter så börjar han smaska på massa saker. Kolor....
Hade ju aldrig hänt i statlig radio?

Varför signar man upp sig på en podd av detta slag om man inte är beredd på att möta fördomarna?

Skillnad mot artister som ibland blir intvingade i massor av radio/tv program av skivbolagen när de är på pr-turne och alla frågor är likadana. Detta är ju något helt annat.
Citera
2019-12-19, 17:10
  #126
Medlem
Isnatts avatar
Det tog inte många minuter innan STEFAN frågade Emil om 'dom' (dvs Emil) skulle hålla på och tuppa sig
Stefan var mot Emil så som en styvfar som ogillar sitt styvbarn är mot styvbarnet, och det var kul.
Citera
2019-12-19, 17:31
  #127
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Herregud, avsnittet med Sauk är den skämmigaste, jobbigaste och obehagligaste intervju någonsin typ. Så underhållande och jobbigt på samma gång.
Om Stefan har ett uns av distans till sig själv så är det en närmast briljant och jättefestlig figur han målar upp, problemet är väl tyvärr att han saknar all form av självmedveten glimt i ögat.
__________________
Senast redigerad av yooii 2019-12-19 kl. 17:35.
Citera
2019-12-20, 09:51
  #128
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Inte mycket mer än andra tex Anna Hedenmo som man ändå tycker borde behärska språket bättre.
Inge svar

iaf nu fick jag istället problem med att Sauk nonchalant satt å åt snacks
och smaskade dessutom ovanpå det... bara för att spela roll, hade det inte varit för att Sauk växt upp med mig (eller vice versa) hade jag även stängt av här i protest
likt Malin avsnittet

Bra säsong iaf ur hänseendet inga uppkomliga okända jävlar har intervjuats
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-20 kl. 10:02.
Citera
2019-12-20, 12:34
  #129
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Inge svar

iaf nu fick jag istället problem med att Sauk nonchalant satt å åt snacks
och smaskade dessutom ovanpå det... bara för att spela roll, hade det inte varit för att Sauk växt upp med mig (eller vice versa) hade jag även stängt av här i protest
likt Malin avsnittet

Bra säsong iaf ur hänseendet inga uppkomliga okända jävlar har intervjuats

Haha ja det var verkligen äckligt. Men tycker nog att ”tuppfight” ögonblicket var ännu mer cringe. Hua för en människa.
Citera
2019-12-20, 14:34
  #130
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Haha ja det var verkligen äckligt. Men tycker nog att ”tuppfight” ögonblicket var ännu mer cringe. Hua för en människa.
De var ju roligt
två-språkigheten i "du har kommit i en skarv"

Hans gapflabb vid oväntade tillfällen är ju extremt konstlat,
det låter som när Robert Gustafsson fejk-skrattar

Stefan Sauk beaktar sig själv om ett dött ting, var en annan nöjdpunkt

Roligt också att han upprepade att han var en (psyko)empat,
en enorm empati alltså

Inga frågor om Claire Wikholm och SD, istället ett direkt överhopp till Nazityskland

Den här hade Stefan Sauk varit https://www.youtube.com/watch?v=MsP8yg5z44M
i 30-talets Tyskland apropå hans fjärrkontroll...
Citera
2019-12-20, 21:09
  #131
Medlem
simonvps avatar
Hahahaha det var ju ett av de bästa avsnitten! Sauks dumhet och lynnighet var ju episk. Helt sjukt att han tände till helt vid en ganska harmlös men sedan helt oberört svarade på sexfrågor som kunde/borde ha förnärmat honom. För att inte tala om nazistinsinuationerna från Emil.
Citera
2019-12-22, 21:18
  #132
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Inte mycket mer än andra tex Anna Hedenmo som man ändå tycker borde behärska språket bättre.
Hörru jag hörde Åkerman i Hellenius Hörna, inte en enda ful mening på engelska, inte ett ord svengelska heller...och inga problem att förstå hade hon heller, det verkar som att vissa kontexter triggar henne att bli svengelsk som Dolph, hon är alltså inte seriös när hon går in för fördomspodden (och det förstår jag)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback