• 2
  • 3
2017-09-14, 10:03
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av street-dj
Knns rtt bra fr tillfllet. Aktien har gtt upp runt 30% den senaste tv veckorna och fler och fler brjar visa intresse. Vad har flashbackarna fr gav och nskar ni att ni hade kpt mer nr aktien var nere i 19 kr? Sjlv har man ett gav p 23 kr och grmer sig lite att man inte kpt mer. Samtidigt r detta min frsta aktie jag ngonsin kpt och r helt ny p detta. Brjade med ett serist sparande i april och detta knns ju givetvis vldigt roligt nu nr aktien brjat ta fart. Vad tror ni om framtiden?

Lg kning av omsttningen. Roligt att de har en anvndarrknare p hemsidan, men i riktiga vrlden r det intkter och vinst som rknas, inte gratisanvndare.

VD:n passar ven p att ta "engngskostnader" med andras pengar nu efter brsnoteringen.

Intressant produkt men vrderingen r fr hg och jag tror inte att Henrik Thom r rtt person att leda bolaget i det hr stadiet. Han r entreprenrstypen men nu handlar det om att brja tjna pengar.
Citera
2017-09-14, 15:13
Medlem
Har ett rtt hgt GAV sjlv d jag kpte in mig tidigt s jag ligger en hel del minus just nu. Men jag ska bara lta aktien ligga och koka i nt r och se hur jag gr sen. I stort sett alla mina innehav r sdana som mste ligga i grytan en lngre tid. Men jag tror att Sonetel kommer att brja leverera inom ngra mnader.
Citera
2017-09-15, 10:32
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Detta tillvxtbolag r alldeles fr lgt vrderat. Kundregisteringen har gtt frn ca 400 per dag till runt 6-700 per dag p bara ngra mnader. Lgg sedan till att man har 70% bruttomarginal och vntas vxa 20-50% kommande ret.
Bolaget har stark finansiell stllning med 22.5mkr i kassan.

Jag anser att bolaget ska vrderas till det dubbla runt 50sek i dagslget och fortstter tillvxten ser jag en 10bagger om ntt r.
Citera
2017-09-15, 13:20
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo_Slice
Detta tillvxtbolag r alldeles fr lgt vrderat. Kundregisteringen har gtt frn ca 400 per dag till runt 6-700 per dag p bara ngra mnader. Lgg sedan till att man har 70% bruttomarginal och vntas vxa 20-50% kommande ret.

Jag anser att bolaget ska vrderas till det dubbla runt 50sek i dagslget och fortstter tillvxten ser jag en 10bagger om ntt r.

Man tjnar inte pengar p gratisanvndare.
Citera
2017-09-15, 13:44
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man tjnar inte pengar p gratisanvndare.

Vad babblar du om? Konverteringsgraden ligger p runt 15%. Bde antalet betalande anvndare och omsttning har kat varje r sedan man grundade bolaget s klart att kunderna betalar fr tjnsten. Freemium r ett smart stt att marknadsfra tjnsten och f in betalande kunder.

Jag tror att aktiekursen kommer leta sig upp till en mer rimlig niv p 50kr aktie och om 1-3 r bli en 10bagger.
Citera
2017-09-15, 18:25
Avstngd
Citat:
Vad babblar du om? Konverteringsgraden ligger p runt 15%. Bde antalet betalande anvndare och omsttning har kat varje r sedan man grundade bolaget s klart att kunderna betalar fr tjnsten. Freemium r ett smart stt att marknadsfra tjnsten och f in betalande kunder.

Jag tror att aktiekursen kommer leta sig upp till en mer rimlig niv p 50kr aktie och om 1-3 r bli en 10bagger.

Konverteringsgraden fr terkommande kunder ligger p endast 2,8 %, inte 15 %.

Men du krnglar till det. Titta p intkterna istllet fr ett helt intetsgande mtt som antalet anvndare.
Citera
2017-09-15, 22:38
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Men du krnglar till det. Titta p intkterna istllet fr ett helt intetsgande mtt som antalet anvndare.

Hller med titta p intkterna, intkterna har kat varje kvartal sedan bolaget grundades och kommer fortstta ka nsta och nsta efter det precis som antalet betalande anvndare. Kursen ska upp.
Citera
2017-09-18, 11:45
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Hller med titta p intkterna, intkterna har kat varje kvartal sedan bolaget grundades och kommer fortstta ka nsta och nsta efter det precis som antalet betalande anvndare. Kursen ska upp.

Bild p omsttningskning per aktie. Eftersom man har kunder i 170 lnder och existerar p en gigantisk marknad s r det upplagt fr kraftig tillvxt ven framver.

https://i.imgur.com/gy8zCzN.png
Citera
2017-10-04, 11:29
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Lite hgre omsttning n vanligt i mn/tisdags ser bra ut fr uppgng.

Lnkar bild p Jarl Securities estimat framver https://i.imgur.com/RbbwLGH.png
Citera
2017-10-31, 10:04
Avstngd
Citat:
Bild p omsttningskning per aktie. Eftersom man har kunder i 170 lnder och existerar p en gigantisk marknad s r det upplagt fr kraftig tillvxt ven framver.

https://i.imgur.com/gy8zCzN.png

Omsttningen kade med hela 0,1 miljoner juli-september jmfrt med fregende kvartal. Frlusten kade frn 0,1 miljoner till 2,3 miljoner.

Ruggigt uselt och aktien faller kraftigt. Nej, det hr bolaget r skrp.
Citera
2017-10-31, 11:39
Avstngd
Citat:

Stark finansiell stllning? Fretaget blder. Pengarna r slut om mindre n ett halvr.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in