Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-08, 21:11
  #2245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Trodde Northvolt levererade för fulla muggar, hur många batterier levererar de egentligen?

En mugg lär väl rymma typ 3 cylindriska celler. Så de levererar full mugg garanterat. Hur många muggar? Inte tillräckligt många för att ligga i fas.
Citera
2023-12-08, 21:13
  #2246
Medlem
Skellefteåbor som är så lokalpatriotiska så vad det ska kännas om det blir ett fiasko.
Citera
2023-12-08, 21:40
  #2247
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Skellefteåbor som är så lokalpatriotiska så vad det ska kännas om det blir ett fiasko.
Jag skulle fira och gnugga in vad var det jag sa i ansiktet på alla lättlurade stackare.

De flesta andra skulle inte vilja prata om NV och fem år efter nedläggningen skulle majoriteten låtsas som att de inte minns nånting om NV ungefär som de brukar göra.
Citera
2023-12-08, 22:54
  #2248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu har jag varit där. Och dra åt helvete vilket jävla as till fabriksområde! Har man byggt allt detta bara för att genomföra en scam så är det nästan ändå värt en applåd.

Berätta mer! Vad såg du? Hade du något med dem att göra? Fick du se tillverkning? Pratat med anställda?
Citera
2023-12-08, 23:18
  #2249
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Skellefteåbor som är så lokalpatriotiska så vad det ska kännas om det blir ett fiasko.

Då blir det till att hoppa i sjön. Inte mer med det.
Citera
2023-12-08, 23:18
  #2250
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag skulle fira och gnugga in vad var det jag sa i ansiktet på alla lättlurade stackare.

De flesta andra skulle inte vilja prata om NV och fem år efter nedläggningen skulle majoriteten låtsas som att de inte minns nånting om NV ungefär som de brukar göra.

Men du blir väl glad om det går bra hoppas jag?
Citera
2023-12-08, 23:21
  #2251
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgas
Berätta mer! Vad såg du? Hade du något med dem att göra? Fick du se tillverkning? Pratat med anställda?

Var bara där och kikade lite, har ingen info. Men det kanske kommer.
Citera
2023-12-09, 04:42
  #2252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag skulle fira och gnugga in vad var det jag sa i ansiktet på alla lättlurade stackare.

De flesta andra skulle inte vilja prata om NV och fem år efter nedläggningen skulle majoriteten låtsas som att de inte minns nånting om NV ungefär som de brukar göra.

Bättre ha försökt och illa fäktat än att aldrig gjort ett skit. Man bygger inte välstånd på att inte göra något. Märkligt varför du har sådan inställning, har du någonsin frågat dig själv varför du kategoriskt vill verkligen att det ska misslyckas?

Undra hur många som var likadana som dig när Boliden etablerade sig och byggde upp Rönnskär....
Citera
2023-12-09, 07:26
  #2253
Medlem
Elvis avatar
Så vi har ingen aning vad som produceras i fabriken i Skellefteå? Hur ser planerna ut för de nya natriumbatterierna, klarar NV av att producera i nuvarande byggnad eller måste en ny fabrik byggas?

Har de växlat upp leveranserna till Scania?
Citera
2023-12-09, 10:44
  #2254
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men du blir väl glad om det går bra hoppas jag?
Nej.
Citera
2023-12-09, 19:04
  #2255
Medlem
Solstol28s avatar
Går det att komma dit på studiebesök om man drar ihop en flock med folk/jobbet??
Citera
2023-12-10, 16:00
  #2256
Medlem
wwrs avatar
Man noterar att under besöken av diverse högdjur så har de flesta bara tittat i hålet. Jag tror inte någon har hållit en battericell i handen och förklarat att "detta är en battericell, just producerad av fabriken här" (... 10 sådana här kunde köra en elsparkcykel 50 km etc). Kungen, statsministern, Siemenschefen - ingen har hållit en produkt i handen.

Och batteri-replikas gills inte

https://snipboard.io/iTBcFI.jpg
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-12-10 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in