Scania har återigen - likt en riktig Judas - avslöjat information om Northvolts batterileveranser.
Ska sägas att artikeln försöker måla upp en positiv bild av Northvolt, men informationen som framgår är likväl komprometterande.
Persson said Scania now receives 16,000 to 20,000 cells per week from Northvolt, enough to produce roughly 20 electric trucks.
https://www.bloomberg.com/news/artic...j-markets-wrap
Han tycks bekräfta att 20 000+ (Tiotusentals/many dozens of thousands) i veckan varit en skönmålning, det har dessutom gått 4 månader sedan dess.
Ja, det är möjligt att Northvolt även leverar till andra kunder men vid tanke på den begränsade volymen och hur viktiga de verkar vara för Scania så känns det tveksamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Helt ok för dig med tillverkning av produkter i Polen men tillverkning av motsvarande produkter i Sverige är ett enda stort ajabaja?
Jag anar att du stod på första parkett och vinkade adjö när all svensk vitvarutillverkning försvann till Polen eller Ungern efter det att Sverige gick med i EU. Måste ha varit en sann högtidsstund för dig.
Jag får inte riktigt logiken att gå ihop på den fronten. 😁
För en månad sedan färdades jag, som miljontals andra svenskar årligen plägar göra, med bil sträckan Puttgarden-Suwalki och därefter norrut. Motorvägarna var underbart perfekta i Polen och stora vägbyggen pågick. Utefter vägen stod det kontinuerligt skyltar som förkunnade att det rörde sig om EU-projekt. Helt ok för dig med, förmodligen, miljardbelopp av svenska inbetalningar till EU som går till polska motorvägar?
Ajabaja om vi i Sverige ens skulle tänka i motsvarande banor. Bättre med polska motorvägar än svenska industrisatsningar?
Northvolt måste stå sig mot konkurrensen inom EU, att enbart peka på ondskefulla kineser duger inte.