Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Hittils bedömer jag det som rena pajaskonster. Vi får se om jag måste ompröva den bedömningen i framtiden.
Haha ja du har helt rätt.
Citat:
Det har skrivits många texter om svårigheterna med att återvinna inte minst litium. Det har bland annat handlat om att det är dyrt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...u-i-skelleftea
När allt man får ta del av är dessa typiskt dumsvenska, intetsägande fraser på några få ord, vilket uppmuntras av svensk propagandamedia, VET alla smarta icke-svenskar att det är ett klassiskt fondförvaltningsbedrägeri.
Jag har läst långa, mycket informationsrika artiklar och bolagsanalyser med hjälp av översättningsprogram, från persiska, ryska, kinesiska mm kring Northvolt. Det är helt klart ett typiskt scam uppbackat av Joe Bidens underorganisationer.
Tror ni svenska pajasmänniskor som inte ens kan klara av att köra bussen själv utan att importera terroristsomalier, ska kunna återvinna litiumbatterier på en effektivare nivå än kinesernas BYD-fabriker?
Seriöst nu, vi ickesvenskar som dagligen läser utländsk dagspress och fördjupar oss i kinesernas lititumfabriker tillsammans med transatlantisk gruvdriftshandel, förstår detta är ett skämt. Från samma svt artikel ovan:
Citat:
Metoden som ska användas i Skellefteå har tagits fram av forskare vid Chalmers i Göteborg och utvecklats i Västerås, och den ska innebära att uppemot 95 procent av metallerna i gamla batterier ska kunna återanvändas.
– När vi fått igång fabriken i slutet av nästa år gäller det att skala upp i rätt takt, säger Emma Nehrenheim.
Återvinning upp till 95%? Ha ha ha. Den som inte förstår detta är ett bedrägeri av fondförvaltning i miljardklassen är en typisk svensk. Personligen hoppas jag lurendrejeriet fortsätter så länge som möjligt, eftersom jag hatar de osympatiska terrorfinansiärsvenskarna så mycket.