Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Mycket tyder på att Northvolt kan vara ett rent skojeriföretag som fått miljarder av EU/skattemedel och av våra pensionspengar. Northvolt öppnade vid årsskiftet, har 1000 anställda men har ännu inte någon regelbunden produktion.
Jag har skrivit det förr men jag kan absolut repetera mig.
Som du säkert förstår så är att starta en fabrik inte som att köpa en nyckelfärdig bil. Inkörningstid på en industri från första test pågår i flera månader, kanske till och med år. Det är HELT NATURLIGT med inkörningstid, något som till och med väletablerade industrier lider av när de startar nya anläggningar.
Citat:
Nu säger företaget att det saknar kompetens att framställa batterier. De hoppas att någon som vet hur man gör batterier kommer att söka jobb hos dem.
Jag tror absolut att de INTE menar att de saknar kompetens utan att de redan har plockat de lätta valen i lilla skellefteå. För att citera dig själv:
Citat:
har 1000 anställda
Jag antar att de menar att nu börjar det bli lägre procent av självklara kandidater kontra de som åker i papperskorgen
Citat:
Jag kan inte ägna min tid åt att besvara motfrågor som är avsedda att leda diskussionen bort från hur skattemedel förefaller att slösas.
Det är helt upp till dig, så klart. Fast själv så tycker jag att det borde höra hemma i en annan tråd, då det inte riktigt är vad denna handlar om.
Jag är dock lite nyfiken på vad du menar där... är inte det här en tråd om företagsskvaller?