Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 15:40
Medlem
På Sigtuna kommuns hemsida har man lagt ut frågor och svar gällande programmet som sändes. Bl a: "Vilket företag har fått uppdraget att bygga bostäder på fastigheten Valsta 3:50, Bureängen?

Kommunen har inlett ett planläggningsarbete tillsammans med Sigtuna Bo AB som kan resultera i en markförsäljning. Inget beslut om försäljning är fattat och ingen har fått uppdraget."

Gör man en ratsit sökning på det företaget så kan man se att det är ett dotterbolag av.... Två vingar! Ägare..... Just det!
Citera
2017-04-27, 15:41
Medlem
Returpappers avatar
Hur känner sig dom äldre som bor i den gamla staden Sigtuna nu? De måste tycka att kommunsammanslagningen med Märsta kommun år 1971 var ett gigantiskt nerköp. Ett av de offer som småstäder fick göra när Sossarna styrde Sverige med järnhand.

Tur att de har krympt annars vore det den syrianska maffian som styrde Sverige.
Citera
2017-04-27, 15:49
Medlem
ace_secs avatar
Ibrahim Khalifa, kommunstyrelsens ordförande.
Det var länge sedan jag såg en person ljuga så brutalt mycket!
Citera
2017-04-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag hittade den, men ser nu att det rör sig om kaldéer från Irak och inte om syrianer. Jag får skylla på att det är flera år sen jag såg videon. Hursomhelst är den off topic för tråden och vidare diskussion får tas någon annanstans.

https://m.youtube.com/watch?v=cLHuf7Val0M

Märklig video för jag hittar inga kristna irakier bland SD styrelse i Södertälje.
Men hellre kristna irakier eller syrianer/assyrier men helst så ska det vara stopp för lång tid framöver i Sverige då det finns inget boende till dom som bor här, fullt med våldtäkter, skolan går åt helvete. Vi måste få ordning.
Citera
2017-04-27, 16:33
Medlem
Smegmas avatar
Ibrahim Khalifa måste väl ändå entledigas från sitt jobb? Han borde ju utredas för korruption, mutor och skattefiffel?

Jag blir fan inte klok på detta (NY)Sverige. Pinsamt ta migfan!
Citera
2017-04-27, 16:50
Medlem
Intressant är väl också hur det Svenska partisystemet är uppbyggt för att påverkas av olika klaner som lätt placerar sina medlemmar högt upp på vallistorna med klanens stöd. Det här gäller för många olika partier och kommuner över hela Sverige.

FB folket är väl dock mest upprört över att det är invandrare som på allvar börjat använda sig av systemet till sin egen fördel...
Citera
2017-04-27, 17:06
Medlem
mannemusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Ibrahim Khalifa måste väl ändå entledigas från sitt jobb? Han borde ju utredas för korruption, mutor och skattefiffel?

Khalifa verkar ju vara lika efterbliven som Stefan Löfven, allt hos honom minner om landsfadern, utseende, tal och intelligensnivå, Steffe kanske känner igen sig och räddar honom från lagens brutna arm.

Han verkar enbart vara halvblatte, förmodar att han inte är av assyriskt ursprung med tanke på efternamnet, men jag vet inte.
Citera
2017-04-27, 17:06
Medlem
MADs avatar
Citat:

Det måste fram bevisning i så fall för de hade ju enbart indicier och ord mot ord.
Skulle inte förvåna mig om han klarar sig.
Citera
2017-04-27, 17:21
Imtressant att jag kommit i kontakt med ett bolag med del olika karademirs från Märsta.
Citera
2017-04-27, 17:21
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

I ett sunt och friskt land skulle Khalifa givetvis sparkas direkt. Men Sverige är ett sjukt, sjukt land.
Citera
2017-04-27, 17:36
Medlem
arakas avatar
Inte ett ord om Sigtuna + korruption i SVD och DN, förvånad någon?
Jag kan förstå att Socialliberala DN gör allt de kan för att dölja korruptionen bland invandrare med makt eftersom det skadar deras berättelse om det nya Sverige men jag hade väntat mig mer från Svenskan.
Tydligen har inte korruptionen nått SVT än men det är nog tyvärr bara en tidsfråga så länge sjuklövern styr Sverige.
Senast redigerad av araka 2017-04-27 kl. 17:45.
Citera
2017-04-27, 17:52
Medlem
pepsi haxs avatar
Verkar som att dom kör på i vanlig ordning i alla fall, Ibrahim Khalifa knacka precis på och prata om socialdemokraterna och gav mig en lapp om ett tryggt samhälle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in