2017-04-29, 18:41
Medlem
Intrycks avatar
Jag skulle gärna glömma bort denna man för evigt. Tyvärr kommenterar han stora idrottsögonblick live.

Det finns inget idrottsögonblick som är stort nog för att Christian Olsson inte ska vilja använda det till att vrida fokuset mot sig själv och sin prosa.

Jag vet att många gillar honom. Men ni behöver inte annonsera ut det. För den här tråden gäller:

I hur pass groteskt hög grad ska public service-anställda få använda Sveriges Radio till det som Olsson håller på med?
Citera
2017-04-30, 01:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
Lägg till att han helt saknar radioröst. (Radioutseende har han dock.)
Citera
2017-04-30, 09:58
Medlem
Vad är skillnaden mellan Christian Olsson och Lasse Grankvist när han var på radiosporten? Christian har ett målande språk
Citera
2017-04-30, 11:15
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vad är skillnaden mellan Christian Olsson och Lasse Grankvist när han var på radiosporten? Christian har ett målande språk

Den stora skillnaden är att Christian Olsson i MYCKET högre grad försöker vara poetry slam än vad Lasse Granqvist försöker. Och det säger inte lite.

När man ropar ut nåt med "hela havet fullt med dansande laxar" när Frankrike gör 2-1 på Rumänien - https://www.youtube.com/watch?v=qzzcbZlB0Uw - sysslar man inte med ett målande språk. Då vill man använda idrottsögonblick till att få folk att tänka på KOMMENTATORN.
Citera
2017-04-30, 15:41
Medlem
TeEsErs avatar
CO är ju en sak som gör att man faktiskt uppskattar Sveriges Radio. Han har ett målande och skönt språk som får mig att lyssna.

TS verkar bitter och tycker att sport och sjövädret ska köras i samma tonläge.

/T
Citera
2017-04-30, 15:59
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
CO är ju en sak som gör att man faktiskt uppskattar Sveriges Radio. Han har ett målande och skönt språk som får mig att lyssna.

/T
Var läste du det?
Citera
2017-04-30, 19:48
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr

/T

Jag är EXTREMT bitter för att folk är så pass patetiska att de inte ser (hör) igenom den här groteska människan.

Det borde inte vara public service med kommentatorer som sätter sig själva i centrum. Om man lyssnar för kommentatorns skull, och inte för att få den aktuella matchen/tävlingen förmedlad till sig i ljud, upplever man nog inte idrott på ett särskilt starkt sätt.
Citera
2017-04-30, 21:57
Medlem
volvo 240s avatar
Han syntolkar helt omedvetet. Hur bra som helst att lyssna på. Perfekt för radio.
Citera
2023-09-26, 20:03
Medlem
Maulcas avatar
Christian är en ypperlig kommentator på Radiosporten inte annat att säga. Dessutom en sköning som leder Karlavagnen och det på ett exceptionellt sätt...
Citera
2024-05-26, 15:59
Medlem
Sämst i klassen på samtliga plan, ett allt för stort ego för sitt eget bästa.
Citera
2024-05-28, 14:01
Medlem
patajavels avatar
Hela Radiosporten har ju blivit ett jippo där kommentatorerna kommenterar allt annat än just det som sker på planen, banan etc.

Förr valde man Radiosporten för kommentatorerna berättade vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in