Citat:
Ursprungligen postat av
depressed.world
Ska du sitta på klass 3? Där får man ut sin medicin från LARO utan problem, iallafall där jag satt förra året. (Du får självklart sitta under bevakning när du får medicinen så du inte tar med till cellen)
Jag har inte fått något beslut om det ännu. Jag har alltid varit på klass 2 anstalter men nu är jag drogfri och går LARO och senaste gången jag dömdes var snart 3 år sedan i April och för att få fotboja ska det vara 3 år så jag räknar inte med boja. Den turen har aldrig jag men jag antar att jag kan få klass 3 då, för det är väl för folk med korta straff och som inte använder droger om jag inte har fel?
Hade ändå varit gött med en 3a när jag ändå lär få sitta under sommaren. Det känns liksom inte heller som om man bara skulle bli fråntagen sin medicin för man åker in, så om man får det på klass 3 borde det väl även gå att få på klass 2 om så blir fallet, dom kan övervaka hur mycket dom vill, det finns inte en chans i världen att jag säljer eller ger bort min medicin så övervakning vid intag av medicinen får dom göra bäst dom vill. Men ska man inte få medicinen på kåken så kan dom glömma att jag ställer in mig, då håller jag mig hellre borta i 5 år till det är preskriberat.