2017-07-06, 09:46
Medlem
8711s avatar
Citat:
”Jag var känd som hårdför i M – är mainstream i SD"

Hans mål är att bli en länk mellan M och SD. Den avhoppade moderaten Patric Reslow gör politisk debut i offentligheten för nya partiet Sverigedemokraterna i Almedalen. Nu berättar han för första gången om priset för att byta parti – och om vännerna han förlorat.

https://www.svd.se/klar-m-riksdagsle...r-gamla-vanner
Citera
2018-01-02, 15:12
Medlem
spoilers avatar
"För sju månader sedan väckte Klagshamnsbon och politikern Patrick Reslow uppmärksamhet över hela landet, då han bytte parti från Moderaterna till Sverigedemokraterna.

– Vissa har slutat hälsa på mig, andra har vräkt ur sig om mig i sociala medier. Men jag ångrar mig inte. Jag mår bättre nu än vad jag gjorde innan partibytet, säger han."

http://www.lokaltidningen.se/nyheter...te-456406.html
Citera
2018-02-11, 12:18
Medlem
Jag diskuterar i den här Flashback-tråden vad som hade hänt om Reslow och andra moderat-avhoppare gått över till ett nytt parti i stället för SD:

Gamla SDU bildar nytt parti: Alternativ för Sverige
(FB) Gamla SDU bildar nytt parti: Alternativ för Sverige

Det scenario jag leker med är att SDU:arna i princip bara reggat en partibeteckning och ställt upp som fotfolk.

Ännu bättre hade väl varit om ex-moderaterna fått ett nytt, färdigt parti utan någon som helst liten koppling till SDU:arna.

Min gissning är också att ett parti lett av Reslow bättre hade kunnat hålla fejk-partiet Medborgerlig Samling stången än ett Kasselstrand-parti. (Medborgerlig Samling verkar ha lanserats som potentiellt motmedel till ett sannolikt Kasselstrand-parti när det stod klart att Kasselstrand sparkats ut ur SD. Ilan Sadé & Co verkar ha ogillat Kasselstrand & Hahnes debattartikel i Aftonbladet om Israel/Palestina-konflikten. Tanken ha varit att ha ett parti som kunde aktiveras av media inför valet ungefär som när Siewert Öholm lanserade Ny Demokrati när det stod klart att Sven-Olles Sjöboparti var i pipeline.)

Givetvis hade ett helt nytt parti krävt en del pengar. Men om Ann Heberlein kunnat dra in 1 miljon till en sannolikt rätt meningslös bok om våldtäkter så borde det ha gått att få ihop några miljoner genom de möjligheter nätet erbjuder. Med några f d moderater i ledningen, inklusive en riksdagsman, så tycker jag att det psykologiska motståndet mot att skänka pengar borde ha varit mindre. Det borde vara mindre skämmigt att skänka pengar till en f d moderat riksdagsman än till t ex SD.

Det som nu verkar hända är dock i stället att moderaterna plockar tillbaka en massa väljare som tidigare strömmat över till SD. Och Jimmie Åkesson hjälper otroligt nog till genom att säga att moderaternas omsvängning är på riktigt, typ.

Diskuterar frågan om kompletterande partier till Sd mer generellt här:

Kompletterande partier till SD, AfS möjligheter, finansieringsfrågor m m
(FB) Kompletterande partier till SD, AfS möjligheter, finansieringsfrågor m m
Citera
2018-09-28, 17:25
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg flyttade hit:
(FB) Ännu en politiker (Patrick Reslow) som ertappats med fingrarna i syltburken.

// mod
Citera
2020-01-05, 12:56
Medlem
Prayuths avatar
Reslow var inte någon offentlig politiker tidigare direkt och hans "affär" med diverse tjänsteresor gör nog att han inte kommer synas mer framöver heller. Är det någon som vet vad han sysslar med inom SD?
Citera
2020-01-05, 15:45
Medlem
Gladfryntligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Reslow var inte någon offentlig politiker tidigare direkt och hans "affär" med diverse tjänsteresor gör nog att han inte kommer synas mer framöver heller. Är det någon som vet vad han sysslar med inom SD?

Han sitter i riksdagen. Mer offentlig än så blir du nog inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in