2017-07-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Jag tror att de lät bli att åka upp för att de inte skulle klara av att vara där om han hittades död. I Hallsberg letar man efter en död kropp. I Göteborg däremot letar man efter en Patrik som lever.
Inte så svårt att förstå. Pappan sa i tidningartikeln att det var först nu som han orkade åka upp t Hallsberg.
Fast första dagarna var det ju mer troligt att han skulle ha hittats levande borde de då inte funnits på plats? Logiskt tänkande - mitt barn behöver mig
Citera
2017-07-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
De hade en dykare inne i går i alla fall och han letade igenom så där 75% av de djupa dikena. Det var väldigt dyigt och handlade inte så mycket om att dyka men det behövs givetvis någon med våtdräkt. Allt enligt dykaren själv.
De kanske ska dyka i brotten i hällabrottet istället för att gräva i leran
Citera
2017-07-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag tror ärligt talat att Patrik bara vill vara ifred. Av de videos jag sett, studentvideon, perrongen och så många fler, jag ser en gullig, levnadsglad, målmedveten kille, och visst, skenet bedrar, men det visar ingen förvirrad person i en begynnande psykos. Nej, han drog vidare men trodde aldrig att det skulle bli sån uppståndelse.
Jag tror att P inte haft det så lätt.
O jag tror att tiden i Falun då han valt att inte åka hem har tagit fram det i ljuset för honom . Att när han fick vara sig själv så ramlade alla bitar ner och verkligheten kom ikapp. Därav hans mående. Så när mamman pladdrar på i telefonen växer rädslan över vad som ska hända när han kommer hem och han väljer att kliva av.
Jag vet inte om jag tror 100% på självmord längre. Förut var jag bergsäker. Men efter att alltmer inte stämmer så undrar jag 🤔
Och det finns ju 4 möjligheter just nu : självmord , en olycka där han skadat sig och dött , frivilligt försvinnande eller mord/dråp .
Citera
2017-07-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Tror ni att de någonsin hittar Patrik.?
Jag hoppas det ! Jag vill iallafall veta vad som hände.
Citera
2017-07-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Jag hoppas det ! Jag vill iallafall veta vad som hände.

Håller med dej.
Citera
2017-07-15, 11:41
Medlem
Liberty75s avatar
När han försvann 22/5 var många av hans skol-och klasskamrater där för att leta första veckan. De intervjuades också, berättade om att de fått ledigt för att hjälpa till.

En tanke slog mig - pappa J kanske inte ville träffa dessa ungdomar, vilket var anledningen till att han inte åkte upp. I vilket fall måste det ha tett sig märkligt för skolkompisarna att föräldrarna inte var där 🤔
Citera
2017-07-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inledningsvis så letade man inte efter en död person i Hallsberg, ditt argument håller inte.

Instinktivt så försöker de allra flesta antagligen att ta sig till den plats där den försvunne senast iakttogs. Försöka hitta spår och ledtrådar som kan ge en hint om vart den försvunne har tagit vägen. Prata med folk på och omkring järnvägsstationen.

De började leta i svårtillgänglig terräng direkt. Om han hittats där skulle han ha varit död (självmord). Jag tror att de inte orkade ta emot ett sånt besked där på plats.

Dessutom hade de ett studentfirande att ta hand om. Vet ej om det blev av.
Citera
2017-07-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
När han försvann 22/5 var många av hans skol-och klasskamrater där för att leta första veckan. De intervjuades också, berättade om att de fått ledigt för att hjälpa till.

En tanke slog mig - pappa J kanske inte ville träffa dessa ungdomar, vilket var anledningen till att han inte åkte upp. I vilket fall måste det ha tett sig märkligt för skolkompisarna att föräldrarna inte var där 🤔
Ja det vet kanske en hel del om familjens reaktion ? 🤔😔
Citera
2017-07-15, 12:04
Medlem
Om jag tänker mig in i situationen (vilket man givetvis inte kan om man inte råkat ut för det) så, om mitt barn (som är i samma ålder som P) inte kommit hem inom ett par timmars marginal, hade jag ju för det första inte suttit på stationen och väntat till mitt i natten.

Och en annan tanke som slog mig är att han kanske har antytt att han inte orkade med livet längre, därav att de inte åkte upp till Hallsberg? Att de istället åkte till Göteborg för att leta kanske var ett önsketänkande?
Senast redigerad av Loppan678 2017-07-15 kl. 12:07.
Citera
2017-07-15, 12:07
Medlem
Citat:
De kanske ska dyka i brotten i hällabrottet istället för att gräva i leran
I NA som någon fotat av står det "Vi har förutom i centrala Hallsberg och norr om orten, även varit i bland annat Hällabrottet, vid kalkbrottsjöarna och längs med Ralaån."

I tidningen står att pappan nu börjar misstänka att ett brott skett, eftersom det har gått så lång tid.

Bild och artikel från kalkbrott vid Hällabrottet. En 19-årig kille drunknade där. Artikeln från 2010.

http://www.na.se/orebro-lan/orebro/e...ad-i-kalkbrott
Senast redigerad av bjarv 2017-07-15 kl. 12:11.
Citera
2017-07-15, 12:19
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Och det finns ju 4 möjligheter just nu : självmord , en olycka där han skadat sig och dött , frivilligt försvinnande eller mord/dråp .

Dessa fyra alternativ, förutom frivilligt försvinnande, finns i stort sett alltid med.

Hastigt insjuknande är också ett alternativ, men det ligger nära alternativet olycka.
Senast redigerad av Pajosv 2017-07-15 kl. 12:23.
Citera
2017-07-15, 13:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
De började leta i svårtillgänglig terräng direkt. Om han hittats där skulle han ha varit död (självmord). Jag tror att de inte orkade ta emot ett sånt besked där på plats.

Dessutom hade de ett studentfirande att ta hand om. Vet ej om det blev av.

Den mest normala reaktionen vore att någon ur familjen initialt med blixtens hastighet tog sig till Hallsberg och såg sig omkring, tror jag. Man hade vetskap om den försvunnes sinnesstämning, och om man trodde att han irrade omkring med utgångspunkt i Hallsberg så vore det logiskt att också ta sig till orten för att söka efter P.

Varför skulle man inte vara mottaglig för ett sådant besked menar du?

Ett studentfirande är sannolikt underordnat att hjälpa en son som misstänks behöva hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in