Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-05, 10:04
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Varför bara sitta och spekulera och sprida rykten ? Utgå ifrån vart han ställde ifrån sig sina väskor, de stod ju på två olika ställen.

Och du syftade på....?
Det här ÄR en spekulationstråd som kan leda till nya idéer och ledtrådar, men jag håller med dig om att det inte är okej att sprida rykten..
Citera
2018-02-05, 14:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Varför bara sitta och spekulera och sprida rykten ? Utgå ifrån vart han ställde ifrån sig sina väskor, de stod ju på två olika ställen.

Jag vet att du varit med sedan trådstart, i stort sett.
Det kan inte gått dig förbi att vi spekulerat runt väskornas placering sida upp och sida ner. Flera i tråden har även varit på plats, fotograferat och traskat runt. Kartor har lagts ut med väskornas placering.

Och, detta är en spekulationstråd.

I brist på verkliga fakta (som enbart polis och de anhörig sitter på) kan vi enbart gå efter det kvällstidningar gett oss.

Därefter får man just spekulera, och möjligen spinna vidare på eventuella vittnesuppgifter som kommit från HP-gruppen och här i tråden. Living har grävt vidare i sociala medier och fått fram en del där.

Ingen vet ett skit vad som hänt Patrik, åt vilket håll han gått eller ens om det är han som ställt väskorna på de ställen som de hittats på.

Från väskorna kommer vi inte längre än till just... väskorna.
Citera
2018-02-12, 02:43
Medlem
greta-forvetens avatar
Patrik beskrivs på ett sätt förvirrad och inte så rationell. Spåren efter honom verkar så utstuderat skapade för att han inte ska återfinnas. Som att en illusion skapats för att förvirra? Hur är det möjligt? Nästan som i en deckare av Poirot? Känns som att Patrik kan lika gärna finnas i utkanten av kartan åt andra hållet.
Citera
2018-02-12, 14:00
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Funderade på en sak:
Var det inte så att han redan hade gått förbi den avtagsvägen och hamnat lite längre fram vid rondellen som bl.a styr mot E20 ?
Kvinnan som var ute med hunden där på morgonen sa ju att han stod där och såg ynklig ut , trött och sliten (antagligen efter en hel natt spenderandes utomhus utan packning .
Kan ju tänkas (spekulation) att han var så slut att han greppade efter ett halmstrå,som i det här fallet kan ha varit Byrsta kyrkförsamling. Kyrkligt folk brukar ju vilja hjälpa nödställda på ett eller annat sätt....
Bara en tanke, kan ju tänkas att någon mer där såg honom stå där bortkommen,och frågade om han behövde hjälp.Kanske att han fick komma in och värma sig och få en kopp te eller något i den stilen ?
Frågan är bara vad som hände sen ?
Han borde ju ha bett om att få låna telefon för att tala om för föräldrarna att han var något sånär okej. Hmm ......?

Jag har ingen uppgift på exakt var kvinnan med hunden kan ha sett honom, men har fått intrycket på en karta som länkats tidigare att det var vid korsningen mellan riksvägen och en led som går in mot Kumla från sydost.

P kan då ha tagit sig till den platsen via småvägar och alltså inte gått på riksvägen (där många borde ha sett honom i så fall).

Eller hade han gått lite västerut utmed riksvägen? Då faller ju lite av min "teori" att han undvikit civilisation.

Fanns det inte en busshållplats också? (Minns inte riktigt.) Jag tror egentligen mer att han sökte sig bort från civilisationen... Men, vem vet? Kanske försökte han lifta.
Citera
2018-02-12, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Jag har ingen uppgift på exakt var kvinnan med hunden kan ha sett honom, men har fått intrycket på en karta som länkats tidigare att det var vid korsningen mellan riksvägen och en led som går in mot Kumla från sydost.

P kan då ha tagit sig till den platsen via småvägar och alltså inte gått på riksvägen (där många borde ha sett honom i så fall).

Eller hade han gått lite västerut utmed riksvägen? Då faller ju lite av min "teori" att han undvikit civilisation.

Fanns det inte en busshållplats också? (Minns inte riktigt.) Jag tror egentligen mer att han sökte sig bort från civilisationen... Men, vem vet? Kanske försökte han lifta.

Jag har följt detta fall från start och jag är väldigt berörd av att man inte lyckats finna killen.
Har dock inte hängt med i er tråd här på Flashback.
Nu när jag gick in för att titta här blev jag förskräckt över hur mycket som har skrivits !!!
Jisses Amalia!!
I alla fall blev jag nyfiken på det här att kvinna med en hund ev skulle ha sett Patrik.
Nu får ni ursäkta att jag inte hängt med och gå tillbaka i texten... nja det kan nog bli lite jobbigt .
När och var såg en kvinna med en hund honom?
Jag har funderat på det här med om han har gått med i nåt religiöst eller kanske blivit upptagen av en av nåt slumpartat möte........
Vad tror ni?
Citera
2018-02-12, 18:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lotterivinnaren
Jag har följt detta fall från start och jag är väldigt berörd av att man inte lyckats finna killen.
Har dock inte hängt med i er tråd här på Flashback.
Nu när jag gick in för att titta här blev jag förskräckt över hur mycket som har skrivits !!!
Jisses Amalia!!
I alla fall blev jag nyfiken på det här att kvinna med en hund ev skulle ha sett Patrik.
Nu får ni ursäkta att jag inte hängt med och gå tillbaka i texten... nja det kan nog bli lite jobbigt .
När och var såg en kvinna med en hund honom?
Jag har funderat på det här med om han har gått med i nåt religiöst eller kanske blivit upptagen av en av nåt slumpartat möte........
Vad tror ni?

Hej

Förstår att det är mycket att läsa in. Om du tittar på första sidan så finns lite sammanfattning och länkar med bl a kartor och bilder.
Tror det var tidigt morgonen efter han försvann som vittnet ev. såg honom
Citera
2018-02-12, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Hej

Förstår att det är mycket att läsa in. Om du tittar på första sidan så finns lite sammanfattning och länkar med bl a kartor och bilder.
Tror det var tidigt morgonen efter han försvann som vittnet ev. såg honom

Tackar för upplysningen!
Citera
2018-02-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duxup
Vi sommarjobbade tillsammans för några år sedan. Han var en trevlig och lugn kille och det är så hemskt att han är försvunnen. En dag på jobbet berättade han att han blev rånad av ett invandrargäng i Malmö. Jag tyckte att det var konstigt att en helsvensk kille befann sig i ett kriminellt område. Kanske var han där för att köpa droger från ett kriminellt gäng. Men jag antar att hans försvinnande har något att göra med droger i kombination med antidepressiva läkemedel eftersom han hade depression.

Patrik verkar vara en fin kille som jag antar , inte var någon som ville starta bråk , ej heller hamna i konflikter .

Ett inlägg nedanför tycker jag om utav OY, där man förstår att är man bara på genomfart genom fel områden , kan man bli utsatt. Man behöver inte vara skyldig till något överhuvudtaget , bara vara på fel plats vid fel tillfälle.

Tack OY för att du försvarar Patrik.
Senast redigerad av evaveva 2018-02-13 kl. 17:41.
Citera
2018-02-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns inget konkret som talar för att han använde sig av droger, tvärtom, verkar vara en hyvens kille, känslosam och städad. När man hör honom tala så får i alla fall jag intrycket av att han inte är missbrukartypen, dock som sagt mycket känslosam.

Här ovanför är ett bra inlãgg , tack OY.
🍀

Kan ju vara så illa att man är tvungen att faktiskt ta sig igenom den där drog-rondellen for att komma vidare dit man bor ; typ i utkanten utav. Malmö.

Inte sãkert att alla som vistas där har "rent mjöl"i påsen (knappast mjöl....), som det så vackert heter när någon kan vara elak .
Tittar man på någon för länge där, kanske man helst vill springa därifrån fortare än kvickt.

Vad vet jag, men tycker inte vi skall tro något om Patrik som vi inte vet.

Tror som OY, att Patrik är en hyvens grabb.

Så fint som Patrik beskrev sin vän inför studenten , på den där videon vi sett , är det inte många som lyckas med.

Heder åt Patrik.

Det vore ju för sorgligt om ifall han , som redan blivit utsatt i Malmö för rån , ska ha hamnat i samma situation där på Hallsbergs station .
Ska det behöva va så orättvist livet ?
Det kan väl ändå inte vara möjligt, eller ?
Senast redigerad av evaveva 2018-02-13 kl. 17:51.
Citera
2018-02-17, 20:35
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Spekulationer med fakta och erfarenhet som grund är viktigt.

Att ingen kropp har hittats tror nog de flesta beror han färdats långt till fots. Det mest logiska är att djurlivet tog hand om kroppen snabbt anser jag. Och att en kropp lätt kan missas av MPS.

Värmekameran på helikoptern som deltog i eftersöket hittade inget. Det förklarar kanske att han var död innan helikoptern kom så att IR kameran såg ingen kroppsvärme.

Det är därför det är märkligt inga fler eftersök har skett vid ryggsäcken den som hittades väl sist?

Slutligen om droganvändning, det går enkelt att dölja för skolpersonal och injicering är inte enda alternativet. Jag anser den mest överlägset sannolika teorin är att psykosen, plötsliga marschen och dumpningen i skogen. Tyder på kraftiga vanföreställningar och ett kraftigt drog rus. Stor risk att han dog av en överdos.
Ett Drogmissbruk kan folk dölja mycket väl utan att det märks lätt.
Du verkar ju inte vara lite dum i huvudet. Hur orkar du vara så fruktansvärt respektlös mot en person som inte gjort dig något? Du vet inget om någon psykos, droger eller något annat. På förra sidan skrev du att han dog av en överdos på tjack... Det säger det mesta om hur mycket du kan om droger. Jävla pajas! Och nu skriver du att han kanske inte sköt det, så då skulle han ha dött av en överdos av tjack efter att ha snortat det? Drog han i sig 10kg eller?

Satan vad irriterad jag blir när jag läser din uppenbara okunskap och dina larviga spekulationer som du uttalar med självklarhet.
Senast redigerad av CoopCola 2018-02-17 kl. 20:38.
Citera
2018-02-19, 14:55
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Här ovanför är ett bra inlãgg , tack OY.
🍀

Kan ju vara så illa att man är tvungen att faktiskt ta sig igenom den där drog-rondellen for att komma vidare dit man bor ; typ i utkanten utav. Malmö.

Inte sãkert att alla som vistas där har "rent mjöl"i påsen (knappast mjöl....), som det så vackert heter när någon kan vara elak .
Tittar man på någon för länge där, kanske man helst vill springa därifrån fortare än kvickt.

Vad vet jag, men tycker inte vi skall tro något om Patrik som vi inte vet.

Tror som OY, att Patrik är en hyvens grabb.

Så fint som Patrik beskrev sin vän inför studenten , på den där videon vi sett , är det inte många som lyckas med.

Heder åt Patrik.

Det vore ju för sorgligt om ifall han , som redan blivit utsatt i Malmö för rån , ska ha hamnat i samma situation där på Hallsbergs station .
Ska det behöva va så orättvist livet ?
Det kan väl ändå inte vara möjligt, eller ?

Det är mitt inlägg som OY svarar på (i juni!) och jag säger definitivt varken det ena eller det andra, för om eventuell relatering till droger vet vi inget.

Om du följer diskussionen ser du att det handlar om huruvuda det är mycket droger i Ps hemstad. Det är det tyvärr även i områden där det bor "vanliga människor" och där det säljs mer eller mindre öppet.

Det är en sanning om Ps hemstad, men det behöver inte vara sanningen om P.
Citera
2018-02-21, 15:31
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Patrik beskrivs på ett sätt förvirrad och inte så rationell. Spåren efter honom verkar så utstuderat skapade för att han inte ska återfinnas. Som att en illusion skapats för att förvirra? Hur är det möjligt? Nästan som i en deckare av Poirot? Känns som att Patrik kan lika gärna finnas i utkanten av kartan åt andra hållet.

Om spåren efter Patrik verkar så utstuderade, och att det kanske är han själv som skapat dessa villospår, så är det väl en ytterst rationell handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in