2017-07-16, 10:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Det finns en knapp som heter "Advanced style settings", klicka på den. Då ser du vilka val du kan göra http://imgur.com/a/YGhLY

Aha, det var där detta ligger. Tack.
Citera
2017-07-17, 11:06
Medlem
Måste bara tacka för 1337 temat. Riktigt skönt att använda.
Citera
2017-10-14, 17:32
Medlem
Finns det något tema som plockar fram "Prenumerera på det här ämnet" från undermenyn "Ämnesverktyg", dvs så att man kan prenumerera på ett ämne med ett klick?
Citera
2018-03-07, 08:23
Bannlyst
Rejäl bump här men finns det något tema som är som standard fast mörkare (testade det mörka i kontrollpanelen men det ger konstiga boxar runt smileys osv)?
Citera
2018-08-08, 18:34
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Bump igen, synd bara att Stylish inte längre är supportat av varken Chrome eller Firefox då tillägget tydligen sparade användarens webbhistorik.

https://www.bleepingcomputer.com/new...owser-history/
Citera
2018-08-08, 22:18
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Rejäl bump här men finns det något tema som är som standard fast mörkare (testade det mörka i kontrollpanelen men det ger konstiga boxar runt smileys osv)?

Detta beror på att Flashback inte har smileys som 8-bit (eller 24) transparenta bilder utan istället kör på samma som de gjort sedan 90-talet. Detta går dock fixa ganska enkelt genom att ta hem nya, som ser likadana ut, men som istället är PNG-8 med bättre alphakanaler.

Problemet med png är dock att dessa inte stödjer animeringar. Det är endast det nyare formatet APNG som gör det men detta finns inget stöd för i t ex IE10+ vilket blir något av ett problem för en så stor sajt som Flashback.

De skulle visserligen kunna köra en 'feature detection' på detta och helt enkelt ladda olika versioner om man sitter med en webbläsare som har stöd för detta, men.... jag tror inte de kommer att lägga tid på något sådant.
Senast redigerad av sinewave 2018-08-08 kl. 22:20.
Citera
2018-08-08, 22:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgebelow
Måste bara tacka för 1337 temat. Riktigt skönt att använda.

Ja, det är festligt. Det skapades mest för skojs skull dock.
Citera
2019-02-23, 17:04
Medlem
NightWalker1s avatar
kul med dessa styles
jag kör med Flashback 2017 - Seventeen White och jag gillar den verkligen. dock så har jag upptäckt att man inte ser "svara på ämnet" när man håller musen vid svara-symbolen i en tråd, se bilden nedan
https://imgur.com/a/kK2Optp
Citera
2019-04-16, 10:55
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
kul med dessa styles
jag kör med Flashback 2017 - Seventeen White och jag gillar den verkligen. dock så har jag upptäckt att man inte ser "svara på ämnet" när man håller musen vid svara-symbolen i en tråd, se bilden nedan
https://imgur.com/a/kK2Optp

Jag ska se om jag kan lösa det när jag får lite tid över.

Det finns en del småbuggar här och där då nya Flashback är som ett halvting av "Bootstrap" och gamla vBulletin (något som gör teman svårare att få buggfria).

Kortfattat kan man säga att vissa saker är något knepigare än andra t ex blir det enkelt så att om man rättar till A så blir B och C fel. Rättare man till B och C så blir D och E fel ... osv så det hela är något tidsödslande tyvärr.

Edit: Såg nu vad du menade, detta är något av en skitsak. Folk som använder egna teman förstår nog hur man svarar på ämnen gick nog tankegången.
Notera även att du bör använda Flashbacks standardtema + 17 White då detta förändrar vissa saker. Fungerar dock okej med "clean" också.
Senast redigerad av sinewave 2019-04-16 kl. 11:01.
Citera
2019-04-17, 19:31
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave

Det finns en del småbuggar här och där då nya Flashback är som ett halvting av "Bootstrap" och gamla vBulletin (något som gör teman svårare att få buggfria).

Kortfattat kan man säga att vissa saker är något knepigare än andra t ex blir det enkelt så att om man rättar till A så blir B och C fel. Rättare man till B och C så blir D och E fel ... osv så det hela är något tidsödslande tyvärr.

Edit: Såg nu vad du menade, detta är något av en skitsak. Folk som använder egna teman förstår nog hur man svarar på ämnen gick nog tankegången.
Notera även att du bör använda Flashbacks standardtema + 17 White då detta förändrar vissa saker. Fungerar dock okej med "clean" också.
ah! jag ändrade till standard som bas och nu ser jag både "svara" och "citera" när jag kör med 17 white-temat
Citera
2020-12-04, 16:20
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave

Massor av cred för 17 dark, bytte för ett tag sedan och gillar det bara mer och mer!
Citera
2020-12-04, 16:37
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Massor av cred för 17 dark, bytte för ett tag sedan och gillar det bara mer och mer!

Kul att du gillar det. :)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in