2017-06-02, 16:50
Medlem
I sommar hnder det som jag vntat p. Ska bege mig runt Gotland under min 1 mnad lnga semester(som jag hoppas det blir lite ver p).

Eftersom p sommaren r vldigt varmt bde p morgonen och kvllen p Gotland s r det viktigaste ftterna. Jag r 99% sker att jag kommer f skavsr, dels fr att jag r ganska tung och dels fr att mina ftter r ganska annorlunda formade(har alltid haft problem med skor), s d frgar jag er hr vad ni rekommenderar fr typ av skor.

Pris spelar inte sn stor roll fr ryggsck br jag ha ngon bra och tlt + regnskydd behver jag inte ha det bsta.

Sen lr man ju behva ett redigt understll fr att minska friktion mellan benen(har ganska mustiga lr som grna skrapar mot varandra nr jag gr) fr det brukar svida ganska rejlt nr man gtt ett tag.
Senast redigerad av MrFlawless 2017-06-02 kl. 16:56.
Citera
2017-06-02, 19:56
Medlem
Rekommenderar att du infrskaffar Compeed skavsrsplster ocks (funkar mirakulst bra!) och ett annat knep r att du smrjer in dig mellan skinkorna med vaselin. Lter kanske lite bgigt men det tipset fick vi infr lngmarschen i lumpen och det funkar ocks kanon, frutsatt att du hller dig undan vldtkts-araber d..
Citera
2017-06-02, 23:00
Medlem
sommarlovs avatar
Verkar finnas lite att vlja p.

http://www.vandringsguiden.se/vandringsleder/gotland/

Men hur ska du f ro frn bilar, barn och turister?
Och vatten??
Citera
2017-06-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Verkar finnas lite att vlja p.

http://www.vandringsguiden.se/vandringsleder/gotland/

Men hur ska du f ro frn bilar, barn och turister?
Och vatten??

Ro frn bilar, barn och turister blir nog det allra minsta problemet utan just de trdskaparen frutser. Blir nog heller inget som helst problem att hitta fina tltplatser fr allra allra strsta delen av gotlands strnder r de. Undvik tlta p strnder med ntkreatur.

Frbered dig som planerat.

Kolla upp noga var affrer finns. Vatten kan du skert f i hus du passerar. Ha bra kartor med dig.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in