Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-08-29, 21:52
Medlem
NZ båten skadad av kranhaveri i dag. Tur i oturen att det hände båten som inte seglar för poäng..
Citera
2024-09-19, 08:09
Medlem
Så ingen missar det, idag Torsdag är första dagen med direktsänd tävlingssegling från B-gruppen i UniCredit Youth America's Cup där svenskbåten är med. Det ser inte ut som att TV4 kommer sända förmiddagspasset, men det streamas på Youtube från kl. 10:30 i upp till 2160p60:

https://www.youtube.com/watch?v=4O34dMkynpM

Man fick se lite repriser med svenskarna från tidigare träningspass i Tisdagens sändning där tävlandet var kraftigt försenad pga vädret, jag tror sändningen på TV4 höll på i 5 timmar. Får hoppas svenskarna kan få till det lite bättre idag än vad dom lyckades med då.

Sen ska, om jag läst schemat rätt, ungdomarna tävla varje dag t.o.m Söndag, med finaler nästa vecka.
Citera
2024-09-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Tyvärr inte mycket spänning än så länge.
B-gruppen nu med svenskbåten i UniCredit Youth America's Cup har varit väldigt roligt att kolla på, och idag har det nästan blivit storslam, 2-1-1 på sista tre, och 10 poängs ledning i B-gruppen inför fyra sista racen.

Imorgon är det semi-finaler med svenskarna vilket jag inte tror är garanterat än, och sen om dom går till match race-finalen utan att kapsejsa eller sjunka så är den på Torsdag, med reservation för vindarna.

Har ju faktiskt kapsejsat och sjunkit båtar förut i America's Cup, var väl nån som knäcket hela skrovet på mitten och försvann ner i djupet runt sekelskiftet. Kommer inte ihåg nu om dom fiskade upp den.

Inspirerad av havet ska jag nu steka sej och koka sötpotatis, tyvärr dock inte amerikansk.

Edit: Tredje race-segern på raken för Swedish Challenge!

Edit2: Fjärde.

Edit3: Swedish Challenge resultatrad är nu 3-2-1-1-1-1 med två race kvar imorgon. Kan inte minnas att Rockwool Denmark varit i närheten av en sån serie i Sail GP.
Senast redigerad av pumahunter 2024-09-21 kl. 16:46.
Citera
2024-09-21, 17:32
Medlem
Har kollat ifatt dagens race, riktigt imponerande av svenskarna som nu kan defilera i morgon. Blir intressant att se hur de står sig mot de "stora" lagen.
Australien å sin sida verkar gilla att bada Samma misstag på samma ställe tre race i rad..
Citera
2024-09-24, 16:20
Medlem
Mina nerver!

Edit: Det mest spännande och viktiga racet hittills i år med en svensk båt men TV4 struntar i att sända det, och sen frågar dom sig varför folk säger upp deras överprissatta skittjänst och byter till Pirat-TV.

Edit2: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Swedish Challenge går från ledning och att vara i finalen till sist och utanför pga plums.

Edit3: Jag ska trösta mig med en Bounty-chokladbit och se klart på The Bounty (1984) på Prime(utgår 30 Sep), ett myteri, brödfrukt och topless-infödingar kanske kan muntra upp lite efter den här hårda förlusten.
Senast redigerad av pumahunter 2024-09-24 kl. 16:35.
Citera
2024-09-24, 16:47
Medlem
Misstagen (eller misstaget) kostade Sverige finalplatsen. Surt!
Citera
2024-10-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Misstagen (eller misstaget) kostade Sverige finalplatsen. Surt!
Kan ju bli surt två ggr på raken, men det ser onekligen ut som att svenskorna har chansen att rädda nationens stolthet. Fyra raka segrar i dagens pass, och Swedish Challenge var halvt ruskigt dominanta. Toppfarten på 46 knop in mot mållinjen i sista racet var väl talande.

Semifinalerna på Fredag kl. 14:00 om inte vinden skiftar, så man bör väl vara beredd på att det tidigareläggs till 11:00 och att TV4 än en gång missar att sända, som dom gjort med flertalet tidigare tävlingsdagar.

Jag missade varför Swedish Challenge inte kom till start i race 2 häromdagen, trillade nån i vattnet eller gick båten sönder? Dock skoj avslutning på första racet, där dom gick om och tog segern precis före mållinjen när både 1'an och 2'an plumsade i vattnet.
Citera
2024-10-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag missade varför Swedish Challenge inte kom till start i race 2 häromdagen, trillade nån i vattnet eller gick båten sönder?

De fick ju kompensation så det måste varit något de inte rådde över, troligen problem med tekniken.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in