Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 10:23
  #397
Medlem
Brunbeverns avatar
Rökning kan ju uppenbart vara störande för omgivningen just på grund av de skälen du nu nämner. Fast det kan ju inte rökare i sig rå för, så jag har egentligen inget emot rökare personligen. Det märkliga däremot är att alla ska slå hårt mot oss snusare jämt. Det vi pysslar med påverkar ju aldrig näromgivningen och dessutom är det fastslaget mindre ohälsosamt.

Men en fråga till er rökare i tråden som ska vara internet tough guys, ni som kallar icke-rökare fjantar och så vidare. Varför röker ni cigaretter som inte ger något rus alls? Det finns ju hur många bra droger som helst som ger faktiska sköna effekter som antagligen är mindre skadliga. Man kan ju vända på frågan och fråga varför ni är så fega över att ta såna? Vilka känsliga fegisar ni är, för att använda samma ordval och samma härskarteknik.

Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
"Buhu, det är faktiskt en mänsklig rättighet för mig att få exakt som jag vill, annars är du rasist".

Nu var det ju dock så att en rökare drog "mänskliga rättigheter"-kortet först.
2017-06-17, 15:34
  #398
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Lagen hit och lagen dit?

Hyfs.. Vett och etikett. Tänk lite själv.
Vad säger rökarna när du säger till?
2017-06-17, 21:52
  #399
Moderator
bernad_laws avatar
Tråden är helt urspårad, låser tills jag rensat upp bland tramset. /Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback