Citat:
Ursprungligen postat av
rolflmao
Jag tror att många missar faktumet att 1-bladade hyvlar är de mest skonsamma mot huden. Detta på grund av att det endast är ett drag som sliter på huden, inte 3-5 blad. Nu pratar jag inte om engångshyvlar, som förvisso också kan vara rätt bra i mitt tycke om man nu använder nya varje rakning, utan om säkerhetshyvlar. Sådana hyvlar, ett bra rakgel och att du verkligen blöter ansiktet i varmt vatten innan så ska det inte bli irriterat. Efter rakning är det också viktigt att man blöter ansiktet med kallt vatten för att stänga igen porerna. Slutgiltligen tar man någon återfuktande kräm, undvik även After shave då det innehåller parfym som torkar ut huden.
Återstår problemet, att du fortfarande får utslag och blir irriterad så bör du överväga att gå över till rakapparat. Funderar själv på det, slipper allt joks som hyvling innebär för en nästan lika tät rakning.
Har provat engångshyvlar gul färgade plast 1 blad hyvel hela ansiktet började rinna blod det irriterade mycket ansiktet halsen . Har aldrig skärt mig så mycket som med 1 blad hyvlar .
Nu använder jag skäggtrimer känns mest skonsamt för huden och rakar mig endast när jag skall på krogen .rakar mig med gillet fusion 5 .