Citat:
Ursprungligen postat av
ErnstHopper
men ni är inte tillsammans nu? Varför sket det sig då? ADHD-tjejer är sjukt jobbiga i längden.
Vi blev sambos senare och bodde ihop i många år. Tror faktiskt aldrig jag älskat en tjej så mycket.
Det som var jobbigast var att hon var så osäker på allt så vårt förhållande dog allt eftersom jag blev tjurig över att vara hennes pappa.
Exempelvis så ville läkarna dra in hennes "knark" (vilket fungerade jäkligt bra) titt som tätt eftersom det var tydligen skitfarligt att hon var beroende av något hon mådde bra av. Läkarna använde henne som någon labbråtta och hon var aldrig den som klarade säga "Nej... jag mår rimligt bra nu. Jag vill inte.". Hon blev skitjobbig när hon fick de här substituten. Det brukade sluta i en massa bråk mellan mig och henne och att hon fick byta tillbaka till metylfenidat, efter att jag tvingat henne att snacka med läkare. Hon var för snäll för att ryta ifrån.
Hade jag fått börja om från början med den tjejen så hade jag absolut gjort det. Jag hade skitroligt med henne, men jag hade tacklat situationen annorlunda. Jag skulle aldrig vara rädd för att träffa en tjej med ADHD igen. De är inte sin diagnos... de har sina olika personligheter.