Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-01, 20:34
Medlem
Hur kan det komma sig att V gång på gång har ledare som mer eller mindre öppet förespråkar mord på oliktänkande? Samtidigt som de får spaltutrymme i media? Vi har alltså att göra med ett parti som vill mörda folk och individer, ändå ges de offentligt utrymme och får bland annat delta i Almedalsveckan? I detta parti samlas allt från stalinister, leninister, maoister och Che Guevara-anhängare som bara väntar på att få skjuta "rikt folk" och "intellektuella". Där finns personer som har täta band med terrororganisationer som AFA och RF, för att inte nämna utländska terrororganisationer inte minst i Sydamerika.

Är det rätt att ett sådant politiskt parti finns representerat i Sveriges riksdag? Borde inte det införas någon sorts förbud mot dessa mördare?
2017-07-01, 20:49
Medlem
Enydrions avatar
Man håller hela tiden på att varna för nazister, troligen för att ingen ska märka att kommunisterna tagit över alla tidningar, institutioner osv, kolla bara på drevet mot Trump - domarna, FBI tidningarna, igår var det tom ett par journalister i USA som förklarade honom vara typ galen...
2017-07-01, 21:10
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Var väl nån politiker i SD som hade begått våldtäkt?

Det vet jag inte, men jag minns att det var någon S riksdagsman som togs av polisen medan han försökte ta sig in i en riksdagskvinnas övernattningslägenhet, så hon fick ringa polisen, men eftersom han inte lyckades ta sig in så blev det ju ingen våldtäkt... Konstigt, kan inte hitta någon notis om det, är jag dålig på att googla eller har msm städat bort det?

Den här från SD du nämnde var det också en riksdagsman?
2017-07-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det vet jag inte, men jag minns att det var någon S riksdagsman som togs av polisen medan han försökte ta sig in i en riksdagskvinnas övernattningslägenhet, så hon fick ringa polisen, men eftersom han inte lyckades ta sig in så blev det ju ingen våldtäkt... Konstigt, kan inte hitta någon notis om det, är jag dålig på att googla eller har msm städat bort det?

Den här från SD du nämnde var det också en riksdagsman?

"Knulla, knulla för fan!"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12202418.ab
2017-07-01, 21:14
Medlem
Skulle vilja se konkreta exempel på när Vänsterpartiet förespråkat mord på oliktänkande för att kunna ta denna tråd seriöst. Som det är nu känns tråden riktigt tramsig...
2017-07-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Skulle vilja se konkreta exempel på när Vänsterpartiet förespråkat mord på oliktänkande för att kunna ta denna tråd seriöst. Som det är nu känns tråden riktigt tramsig...

Hur definierar du "konkreta exempel"? Hela deras partiprogram går ju ut på att mörda oliktänkande, så du kan ju börja där. Men jag ska leta reda på några saftiga citat åt dig, om det är det du önskar.
2017-07-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thirdInch
Hur definierar du "konkreta exempel"? Hela deras partiprogram går ju ut på att mörda oliktänkande, så du kan ju börja där. Men jag ska leta reda på några saftiga citat åt dig, om det är det du önskar.

Citat från partiprogrammet är självklart önskvärda, kan du även hitta citat från vänsterpartiets politiker vore det guld. Gissar dock att det kommer förbli tyst från dig framöver...
2017-07-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thirdInch
Detta tex:

"Stat, regioner, landsting och kommuner ska ha ett lagbundet ansvar för att kulturlivet ges förutsättningar att verka och utvecklas."
Ursäkta?
2017-07-02, 00:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Tveksamt underbyggd trådstart, utan några substantiella fakta att ta ställning till.

TS må avhöra sig om eventuell komplettering.

Tråd låst.

Strix/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in