Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Här har du ett test, 100 är normalvärde! Tänk även på att du måste vara "normal" hos psykologen!

https://www.mensa.se/provtestet/confirm

Fick 119, enligt testet har 90% av befolkningen mindre IQ, smickrande... men hur accurate är ett sånt här test egentligen och hur bra kan man tänka sig att jag presterar på mönstringens test utifrån detta?
Citera
2017-07-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Har själv glasögon och sparkades in på I19 som insatssoldat för detta

Se där ja, vad har du för styrka på glasögonen? Själv har jag -2.25 (närsynt).
Citera
2017-07-04, 00:51
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Här har du ett test, 100 är normalvärde! Tänk även på att du måste vara "normal" hos psykologen!

https://www.mensa.se/provtestet/confirm

En kompis tog med sig en kniv in till psykologen och täljde frenetiskt på en pinne. Han ville inte göra grundläggande militär utbildning (GMU). Tilltaget lyckades utmärkt och han fick avslag på rekryttestet.
Citera
2017-07-04, 01:59
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovurd
Fick 119, enligt testet har 90% av befolkningen mindre IQ, smickrande... men hur accurate är ett sånt här test egentligen och hur bra kan man tänka sig att jag presterar på mönstringens test utifrån detta?

Skulle tro att de är mycket tillförlitliga. Jag har gjort 3 st på riktigt o ett antal på skoj, hamnar alltid på ungefär samma poäng (någon poäng upp eller ned, beroende på dagsform o test).
Senast redigerad av Max3x 2017-07-04 kl. 02:11.
Citera
2017-07-04, 10:01
Avstängd
konstapels avatar
Träna kondis inför mönstringen ä bra men tänk också på att träna inför ev inryck. Främst då det som är astråkigt i lumpen; marschera långa, långa sträckor med tung packning och klumpiga kängor på fötterna.
Det är väldigt mentalt och fysiskt uttröttande och är något som även vältränade människor har väldigt svårt för i lumpen. Det tillhör inte något som man som civilist gör i det vardagliga livet.
Citera
2017-07-04, 10:12
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovurd
Se där ja, vad har du för styrka på glasögonen? Själv har jag -2.25 (närsynt).

Närsynt och brytningsfel.
Citera
2018-08-23, 13:59
Medlem
Hej där! Det är så här att jag blev inkallad till att göra militärtjänstgöring i Finland då när jag var 18 år. Jag är nämligen född som finsk medborgare men är född i Sverige och har bott här hela mitt liv. Eftersom jag då inte kunde varken språket eller att jag gick i gymnasiet lyckades jag slippa undan det genom att låta en statstjänsteman prata för mig. Senare när jag blev 24 fick jag en kallelse igen lustigt nog igen från Finland, jag lät bli att göra något åt det eftersom det var så komplicerat att försöka tyda brevet så jag sket i det eftersom jag var både i plugg och det var en stressig tid. Strax efter så skaffade jag Svenskt medborgarskap och nu skulle jag gärna vilja göra värnplikten i hemvärnet i Sverige efter en tids mognad, så nu till min fråga, kan det bli ett problem i ansökningen om dom ser att jag har inte svarat på Finlands senaste inkallning?
Citera
2018-10-04, 13:51
Medlem
hur länge måste jag cykla på testet för att få en 4:a som är godkänt. Vet inte om vikt spelar någon roll men väger runt 60 kg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in