2017-07-04, 16:00
Medlem
Är det någon som har ett kalkylblad eller liknande för att räkna ut nedanstående för ett enmans aktiebolag som bedriver enbart konsultverksamhet?

Intäkt
Kostnad
Lönekostnad
Lön
Skatter
Resultat efter skatt
Utdelning
Citera
2017-07-04, 16:21
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherrycxke
Är det någon som har ett kalkylblad eller liknande för att räkna ut nedanstående för ett enmans aktiebolag som bedriver enbart konsultverksamhet?

Intäkt
Kostnad
Lönekostnad
Lön
Skatter
Resultat efter skatt
Utdelning

Vilken lustig fråga. Ingen kan svara på vilka intäkter du kommer ha. Eller vilka kostnader du kommer ha. Eller vilken lön du väljer att ta ut. Vissa konsulter kan ta 300 kr/h och vara städare, andra tar 20-30 tkr/h. Vi vet inte ens vad för typ av konsult du är..

Kostnader - ska du ha tjänstebil, kontor, dator m.m? Alltså, svaren kan vara allt från noll till flera miljon per år..
Citera
2017-07-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vilken lustig fråga. Ingen kan svara på vilka intäkter du kommer ha. Eller vilka kostnader du kommer ha. Eller vilken lön du väljer att ta ut. Vissa konsulter kan ta 300 kr/h och vara städare, andra tar 20-30 tkr/h. Vi vet inte ens vad för typ av konsult du är..

Kostnader - ska du ha tjänstebil, kontor, dator m.m? Alltså, svaren kan vara allt från noll till flera miljon per år..

Kanske var otydlig..

Jag efterlyser inte ett svar på hur mycket jag ska ha i intäkter, kostnader och lön osv. utan ett kalkylark där jag kan mata in dessa uppgifter och returnerar skatt, arbetsgivaravgift osv.
Citera
2017-07-04, 17:28
Medlem
https://www.verksamt.se/fundera/skap.../gor-en-budget
Citera
2017-07-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByggaNytt
https://www.verksamt.se/fundera/skap.../gor-en-budget

Stort tack, det var mycket hjälpsamt!
Citera