2021-10-25, 17:58
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Stort tack för alla dina inlägg, med brottstycken ur det förflutna. Vissa grejer känner jag själv igen från ungdomen & du fyller i de blanka punkterna bra. Du borde nog egentligen skriva en bok.

Jag hade aldrig avslöjat att jag haft med extremister att göra helst. Du vet som en normal person.

Men OK han är en kul kille på sitt sätt men alltså efter hunddagis och de där grejerna kring Ultrahuset osv hade jag inte så mycket med punk och 44an folket att göra de var för hårda knarkare liksom jag kommer från weed och acid och maskrosvin kulturen så man träffades ju i parkerna på sommaren och sånt där det är ju alltid någon som lirar brännboll eller någon.

Punkare är jävligt deppiga de fattade aldrig vad som pågick musikaliskt omkring dem år efter år. Jag får huvudvärk av den där musiken idag den är inte ens kul att dricka öl till de få gånger jag dricker öl.

Jag fattar inte fetischismen inom vänstern med hela mytologin, jag minns Johnny Thunders offentliga pundarbråk med Plattan som kuliss med sin brud som jävligt tragiska. Det bästa vore om gentrifieringen förr eller senare når östra Tjärhovsgatan.

Sen finns det gott om stories men alltså bok, jag lever ett annat liv och vill helst kunna leva fritt i världen och fortsätta göra det. Det är bättre att inte skylta med att man har haft kontakt med vissa grupper. Kommunister är inte alltid välkomna överallt. Det är en grupp som vadskamansäga, man har försökt ha snorkoll på de senaste 150 åren i större delen av världen.
Senast redigerad av 43dz 2021-10-25 kl. 18:50.
Citera
2021-10-28, 05:55
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz

Angående en viss chatt så kan jag som mor mest säga att polisen lär få den eftersom ingen normal kvinna med familj vill bli falskt utpekad som nazist, speciellt inte om hon lever med skyddade personuppgifter och har fått dårar utanför sitt hus på grund av händelser hon inte är inblandad i som resulterar i att grupperingar som AFA och AfS börjar bråka.

.

Det låter vettigt. Jag vet själv inte vad jag hade gjort men polisen låter som det bästa alternativet då det ändå är frågan om att du suttit i chatt med terrorister.

Minst en person i den chatten ska ha haft kontakt med Säpo under en mycket lång tid angående kommunister verksamma under Apartheid och var länge misstänkt för krigsbrott.

Alla Flashbackare har kunnat följa hur dörrvakten som AFA-Henko är i konflikt med nyligen hängdes ut i EXPO som nazist med AFA-Henkos paparazzibild. Det hette att han trakasserat AFA-Henko.

Terroristerna har stöd i pressen. När ska de journalisterna hängas ut?
Senast redigerad av Lokalnyheterna 2021-10-28 kl. 06:07.
Citera
2021-10-28, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalnyheterna
Det låter vettigt. Jag vet själv inte vad jag hade gjort men polisen låter som det bästa alternativet då det ändå är frågan om att du suttit i chatt med terrorister.

Minst en person i den chatten ska ha haft kontakt med Säpo under en mycket lång tid angående kommunister verksamma under Apartheid och var länge misstänkt för krigsbrott.

Alla Flashbackare har kunnat följa hur dörrvakten som AFA-Henko är i konflikt med nyligen hängdes ut i EXPO som nazist med AFA-Henkos paparazzibild. Det hette att han trakasserat AFA-Henko.

Terroristerna har stöd i pressen. När ska de journalisterna hängas ut?

De där för stort att ta i.

Om jag säger att Gunila Ambjörnsson umgicks i maoistiska kretsar och att Jörgen Lantz som senare blev björnen Björne lanserades i just Ville Valle och Viktor så är det väl lite svårt att få mer klartext i vem som egentligen har haft hand om barnuppfostran i statlig television. Man brukar skämta om Aschberg men han omger sig ju fortfarande med hardcore-rödingar. Jonas G och hans bror liksom tror du det är en slump att AFA i Stockholm bevakade Pride i början? Kopplingarna är lite för många. Men skitsamma det är som med allt annat Sverige är ett litet land och Stockholm är en liten stad.

Det är ju flera av de där muntergökarna som gick vidare efter muren rasade till att lansera Sverige som en testmarknad till liberalerna. Det var ju ett trauma för alla de där människorna. Att muren föll alltså. Många i dag så kallade gröna har ju rötterna där.

Sen kan man ju fatta att en del judar har personliga skäl att hålla koll på nazister men det där är ett importerat problem med. Judarna deltar i Eurovisions-schlagerfestivalen. Det är för stort att hålla på och bråka med. Det är som om fransoser och tyskar skulle börja bråka om Elsass-Lothringen igen.

Men jo visst. Vänsterterrorism höll stora delar av den fria demokratiska världen i skräck under lång tid. Det är ju rätt lätt att förbise nuförtiden. Och det är människor som ser sig själva som del i en ständigt pågående revolt. De har ju lyckats sälja in just tonårsrevolt som en naturlig del i en människas utveckling. Det är mycket märkligheter men förstår man de maoistiska rötterna är det lättare att se att de har haft en stor kulturell påverkan.

Men alltså det är för stort, det vore som att typ Lancomê eller Max Factor skulle tillåta det inkomstbortfall som ett islamistiskt maktövertagande skulle innebära. Det är folk i bloggosfären som bråkar man pallar inte snuten får ta det.

Kosmetikabranschen är på väg spikrakt upp i Saudiarabien. Det hjälper tydligen inte att klä kvinnor i tält.
Senast redigerad av 43dz 2021-10-28 kl. 11:47.
Citera
2021-11-04, 05:27
Han satt i chat med en NMR nazist och arktos Daniel Friberg i två års tid men fotograferar människor runt svenska bok och mediemässan och hänger ut och säger att de radikaliserats. Han är en bluff.
Citera
2021-11-04, 07:18
"6 miljoner judar!"
"Jamen Stalin och Mao..."
"DET VAR INTE RIKTIG KOMMUNISM!!!!1!"

Alltså vaddå? Tycker du rödingar verkar ha en problematiskt förhållande till sanningen?

Vänstern förlorar mark. De kommer som vanligt bränna åkrarna och skjuta boskapen under sin reträtt.

Antifascister har alltid arbetat med uthängningar som metod. Nu ser de sin tillvaro hotad därför att just nu sinar pengarna i en allt snabbare takt i samhället för folk som inte arbetar med något vettigt. Hela rescue-industrin som ska rädda oss från män med mustasch är hotad.

Det är klart att det kommer bli den smutsigaste valrörelsen någonsin och alla kommer vara uthängda som nazister på något sätt om de säger att de inte vill cykla två mil till jobbet. Att vinna debatterna verkar inte vara på tapeten trots att Socialdemokraterna börjar prata om SD-samarbete.

Just Wågs dubbeltänk är rätt vanligt inom vänstern. Kollektivistiska rörelser ger sällan speciellt mycket rörelseutrymme för egna tankar. Det blir ofta "de goda människornas tystnad" när individen går under i de rörelserna.

Man får väl se hur omöjlig han gjort sig efter 2022 och swisha en öl eller något och försöka få honom på andra tankar? Att ha sin karriär på sociala media verkar jobbigt. Han borde börja skriva för Chang som är duktig på det där istället.

Men det är klart att det är tråkigt att han och hans gelikar är en så fruktansvärt destruktiv kraft för det demokratiska samtalet. Vad jag vet är han stolt över att som autonom aldrig ha röstat så varför han försöker lägga sig i det samtal han ändå inte tror på har alltid varit ett mysterium för mig.

Skitsamma. 20 år har gått jag har noll intresse av återvända till det där tjafset. Snuten har chatten den är redan en offentlig handling någonstans i systemet. Det är dit normalt folk vänder sig. Ingen över 30 pallar det där indiankriget.
Senast redigerad av 43dz 2021-11-04 kl. 07:42.
Citera
2021-11-04, 10:42
Medlem
Citat:
Vad jag vet är han stolt över att som autonom aldrig ha röstat så varför han försöker lägga sig i det samtal han ändå inte tror på har alltid varit ett mysterium för mig.

https://twitter.com/guldfiske/status...84003078332424
Citat:
Arbetarväljare kan mobiliseras rösta mot sina klassintressen, mot att formera sig som klass. Detta har alltid varit fascismens projekt

Arbetarklassen måste rösta vänster annars är de ingen klass Har killen ens ett riktigt jobb?
Citera
2021-11-04, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av MartinsMamma

Arbetarklassen måste rösta vänster annars är de ingen klass Har killen ens ett riktigt jobb?

Inte i arbetarväljarnas intresse att rösta S och knappt V heller längre men så långt räckte inte analysförmågan.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-11-04 kl. 11:02.
Citera
2021-11-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinsMamma

Jag börjar undra när vänsterpolitiker (inte bara i Sverige, utan i stora delar av västvärlden) skall inse att den "klassiska" arbetaren är nästan utrotad numera: det är i stort sett bara invandrare som helt saknar utbildning som måste be och böna om jobb, alla andra kan få ett jobb som betalar nog för att arbetaren skall kunna överleva på sin lön, utan problem.
Citera
2021-11-04, 11:05
Medlem
Felskriven

Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag börjar undra när vänsterpolitiker (inte bara i Sverige, utan i stora delar av västvärlden) skall inse att den "klassiska" arbetaren är nästan utrotad numera: det är i stort sett bara invandrare som helt saknar utbildning som måste be och böna om jobb, alla andra kan få ett jobb som betalar nog för att arbetaren skall kunna överleva på sin lön, utan problem.

Det, eller att vem som helst som arbetar numera, måste böna och be om en, aldrig så minimal löneökning för att klara livhanken
Senast redigerad av CoolGenerator 2021-11-04 kl. 11:07. Anledning: Ändrar fetat
Citera
2021-12-08, 16:21
Happ nu ser jag att alla j-a popjournalister gick man ur huse för att försvara sitt pissiga musikval

https://twitter.com/guldfiske/status...32029017006080

Citat:
Jag hade sån vånda om jag skulle lyssna på DAF, a;Grumh, Front242 och Laibach som 16 åring. Alla vänner sade dessa var nazister. Lyssnade till slut ändå och insåg då de var ju antifascister. Inte litat på hårdrockares omdömen sen dess.

I likhet med någon sorts orakel som sitter där helt omtöcknad i cannabisångorna visste jag att det egentligen alltid har handlat om detta.

Om världskrigets fasor kan man läsa i den självbiografiska Eine Frau in Berlin och vad det var att vara kvinna och se hela din värld förintas när röda armén kom och vad är survivial prostitution och andra intressanta kvinnofrågor. Det kan omöjligen handla om musik. Ni har skojat hela tiden.
Senast redigerad av 43dz 2021-12-08 kl. 16:23.
Citera
2021-12-16, 09:19
På grund av händelserna på buss 179 i västerort blev jag tvungen att uppdatera mig lite då det är väldigt många år sedan mycket av det jag skrivit om förut i den här tråden hände.

https://alternativstad.nu/50-ar/

Här finns alla reclaim och trafikaktioner länk-listade. Med foton och personkopplingar osv för den intresserade.

Det är således inte alls tomt prat om "södermalmsadel" osv.

Jag kom i kontakt med rörelsen då den stod på topp, under 70-talets cykeldemonstrationer. Vi var 50,000 som deltog vilket var enormt med tanke på stadens dåvarande storlek. Sedan genom en granne som bjöd på picnic under Hagafesterna och som senare började jobba på WWF och därmed började jag engagera mig i Greenpeace på 80-talet som på den tiden hindrade den internationella industrin från att dumpa kärnavfall i havet med sina små gummibåtar.

De autonoma har nära band till miljörörelsen och i en del fall har intressena gått ihop (reclaim, kravallerna i GBG, byggstoppet på Järva osv). Det också i den här miljön Miljöpartiet har sitt ursprung men de var tvungna att överge utomparlamentarismen formellt då de helt plötsligt hamnade i förarsätet samtidigt som Social Ekologisk Aktion var ute och hade sönder grävskopor med massuteslutningar som följd på 90-talet. AFA drog igång i den här vevan och Dennispaketet las ner.

De har alltså egentligen alltid haft gräddfil in i Stockholms överklass och mediaelit helt enkelt därför att kulturen i Stockholm är som den är dvs det är väldigt få människor som alla tävlar om att vara radikalast och smartast i världen.

Ett svart hål av inbördes beundran. Som Twitter innan Twitter fanns, så min teori är att Twittrare fanns långt innan Twitter.

Jag tycker som alltid att man ska gräva där man står. I den hög med gödsel som är Stockholm till exempel.
Senast redigerad av 43dz 2021-12-16 kl. 09:28.
Citera
2021-12-16, 09:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ett svart hål av inbördes beundran. Som Twitter innan Twitter fanns, så min teori är att Twittrare fanns långt innan Twitter.
Så jävla sant. Twitter is a mindset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in