"6 miljoner judar!"
"Jamen Stalin och Mao..."
"DET VAR INTE RIKTIG KOMMUNISM!!!!1!"
Alltså vaddå? Tycker du rödingar verkar ha en problematiskt förhållande till sanningen?
Vänstern förlorar mark. De kommer som vanligt bränna åkrarna och skjuta boskapen under sin reträtt.
Antifascister har alltid arbetat med uthängningar som metod. Nu ser de sin tillvaro hotad därför att just nu sinar pengarna i en allt snabbare takt i samhället för folk som inte arbetar med något vettigt. Hela rescue-industrin som ska rädda oss från män med mustasch är hotad.
Det är klart att det kommer bli den smutsigaste valrörelsen någonsin och alla kommer vara uthängda som nazister på något sätt om de säger att de inte vill cykla två mil till jobbet. Att vinna debatterna verkar inte vara på tapeten trots att Socialdemokraterna börjar prata om SD-samarbete.
Just Wågs dubbeltänk är rätt vanligt inom vänstern. Kollektivistiska rörelser ger sällan speciellt mycket rörelseutrymme för egna tankar. Det blir ofta "de goda människornas tystnad" när individen går under i de rörelserna.
Man får väl se hur omöjlig han gjort sig efter 2022 och swisha en öl eller något och försöka få honom på andra tankar? Att ha sin karriär på sociala media verkar jobbigt. Han borde börja skriva för Chang som är duktig på det där istället.
Men det är klart att det är tråkigt att han och hans gelikar är en så fruktansvärt destruktiv kraft för det demokratiska samtalet. Vad jag vet är han stolt över att som autonom aldrig ha röstat så varför han försöker lägga sig i det samtal han ändå inte tror på har alltid varit ett mysterium för mig.
Skitsamma. 20 år har gått jag har noll intresse av återvända till det där tjafset. Snuten har chatten den är redan en offentlig handling någonstans i systemet. Det är dit normalt folk vänder sig. Ingen över 30 pallar det där indiankriget.