Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2017-11-08, 09:38
Medlem
N hur gick det? r du vid liv och god hlsa?
Citera
2017-11-11, 11:10
Awaiting Email Confirmation
rip ts?.

1. TS snackade inte med lkare innan TS fastade.

2. TS fastade i 60 dagar.

Man fr vl hoppas att TS lever och berttar hur det var. TS blev varnad att hen kunde d. Hen fr skylla sig sjlv. 60 dagar r jvligt mycket. . Hoppas du mr bra iaf TS.
Senast redigerad av Lukasboy 2017-11-11 kl. 11:14.
Citera
2021-06-03, 16:41
Medlem
150kgs avatar
Urskta mitt sena svar samt att jag inte uppdaterat trden som jag lovade.

Jag lyckades med 60-dagars fastan. Frutom vatten intog jag en multivitamintablett varje dag.

Efter fastan gick jag ver till att vga all min mat och se till s jag t rtt. Brjade ocks styrketrna och har gjort det sedan fastan var ver. Vger i dag 100 kg till mina 190 cm, ej fet eller tjock, bara muskuls. Lagt p mig rejlt med muskler och blivit stark. Trning, rtt mat, proteinpulver och kreatin = biffig.

Frra ret passerade jag en grns som jag hade, nmligen att kunna lyfta 100 kg i militrpress, 150 kg i bnkpress, 200 kg i markbj samt 250 kg i marklyft.

Trnar inte fr rstyrka lngre utan en kombination av styrka och muskeltillvxt.

Har aldrig varit i sdant bra form som jag r nu.
Citera
2021-06-08, 11:28
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 150kg

Jag lyckades med 60-dagars fastan. Frutom vatten intog jag en multivitamintablett varje dag.

Efter fastan gick jag ver till att vga all min mat och se till s jag t rtt. Brjade ocks styrketrna och har gjort det sedan fastan var ver. Vger i dag 100 kg till mina 190 cm, ej fet eller tjock, bara muskuls. Lagt p mig rejlt med muskler och blivit stark. Trning, rtt mat, proteinpulver och kreatin = biffig.

Frra ret passerade jag en grns som jag hade, nmligen att kunna lyfta 100 kg i militrpress, 150 kg i bnkpress, 200 kg i markbj samt 250 kg i marklyft.

Hrligt att hra! Vad vgde du efter fastan? Typ 130? Och ngra dagar efter att du avslutat fastan och brjat ta, typ 135?
Citera
2021-06-08, 12:36
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:

Grattis! Hrligt med folk som "gr vad som krvs" fr att uppn nskat utfall
Citera
2021-07-06, 19:04
Medlem
Citat:
Hej,

Jag r 190 cm lng och vger katastrofala 149,9 kg. Vill g ner till mina normala 85-90 kg s fr att f bort mitt socker- och skrpmatsberoende s kommer jag g ut stenhrt och vattenfasta i 60 dagar. Jag knner mig sjlv, det r allt eller inget som gller.

Kommer inte motionera mer n att g promenader. Brjar med 1-2 km per dag och kar sakta men skert med tiden.

Efter dessa 60 dagar s kommer jag ta strikt lgkolhydratskost med 500 kcal i underskott varje dag och jag kommer endast dricka vatten och kaffe. Kommer ven kra periodisk fasta enligt 5:2 eller 16:8.

Postar uppdateringar fr den som r intresserad och jag kommer gra det en gng per vecka med viktnedgng, hur jag mr etc. Kommer gra det p mndagar.

Inga kommentarer om att det r dumt eller farligt. Har nstan 70 kg fett att ta p vilket r nrmare 600,000 kalorier s jag kan leva lnge utan mat d kroppen har massor att ta p.

Tyvrr s behver kroppen protein ocks. Men iof s har tjockisar rtt mycke muskler av otroligt dlig densitet och kvalitet - s om de ryker s r det vl inte s farligt.
Jag skulle personligen kra tminstone lite vitaminer och mineraler samt 100g protein per dag samt en tesked olja (gallan). Men det r bara jag det, kalla mig pussy.
Citera
2021-07-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasboy
rip ts?.

1. TS snackade inte med lkare innan TS fastade.

2. TS fastade i 60 dagar.

Man fr vl hoppas att TS lever och berttar hur det var. TS blev varnad att hen kunde d. Hen fr skylla sig sjlv. 60 dagar r jvligt mycket. . Hoppas du mr bra iaf TS.

Du tror inte man brjar tnka p att avbryta nr man mr absolut pyton? Eller tror du att vi mnniskor bara faller ner o dr under en svltperiod? Det r en successiv process.
Citera
2022-08-16, 23:57
Medlem
Beckombergalandets avatar
Frgan r d bara- Vilken r den ultimata bsta lngden p en vattenfasta i dagar eller veckor utan att det r rent skadligt?

Ngon expert som vet?
Citera
2022-08-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Frgan r d bara- Vilken r den ultimata bsta lngden p en vattenfasta i dagar eller veckor utan att det r rent skadligt?

Ngon expert som vet?

Ingen alls. Vad uppbr du nr du inte tillfr nringen din kropp behver ?
Citera
2024-08-11, 09:41
Medlem
Citat:
Hej,

Jag r 190 cm lng och vger katastrofala 149,9 kg. Vill g ner till mina normala 85-90 kg s fr att f bort mitt socker- och skrpmatsberoende s kommer jag g ut stenhrt och vattenfasta i 60 dagar. Jag knner mig sjlv, det r allt eller inget som gller.

Kommer inte motionera mer n att g promenader. Brjar med 1-2 km per dag och kar sakta men skert med tiden.

Efter dessa 60 dagar s kommer jag ta strikt lgkolhydratskost med 500 kcal i underskott varje dag och jag kommer endast dricka vatten och kaffe. Kommer ven kra periodisk fasta enligt 5:2 eller 16:8.

Postar uppdateringar fr den som r intresserad och jag kommer gra det en gng per vecka med viktnedgng, hur jag mr etc. Kommer gra det p mndagar.

Inga kommentarer om att det r dumt eller farligt. Har nstan 70 kg fett att ta p vilket r nrmare 600,000 kalorier s jag kan leva lnge utan mat d kroppen har massor att ta p.

Citat:
Hej,

Just nu r jag p att fasta i minst en mnad, eller tv om det gr, r inne p vecka tre, (tar extra vitaminer och mineraler f att inte f brist p den biten), och just nu knns det bra, och jag ser till att vara noga med att dricka mycket vatten. Jag kan inte trna i dagslget, (pga en obotlig sjukdom som har mig i sngliggande 21-23 h per dag, som under sen vr och sommaren ofta ger ett uppsving och jag bara r sngliggande i 20-21h), men hoppas p att jag efter, eller i slutet av fastan, kunna ta mig ut p kortare promenader som motion, och bygga vidare p det efter fastan fr att sedan hitta en matstil som passar fr att terinfra tex nringsrik kost (fast fortfarande med underskott av kalorier), och sedan lgga till lite olika stt kunna, utka trning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in