Citat:
Ursprungligen postat av
micke_gbg
Är det inte så att kvinnorna i Tyskland betalar inträde och räknas som besökare på klubben. Om man har bilder på aktuella kvinnor så räknas de som anställda och då tillkommer arbetsgivaravgifter o dyl. vilket skulle göra att priserna mycket högre vilket det inte gör i Schweiz där det finns en schablonskatt för sexsäljare per arbetsdag.
Japp, som jag förstått det som beror det på att tyska lagstiftningen gör det lagligt att sälja sex men många former av "pimp"-verksamhet är olagligt och det som kan klassas som det. Så kvinnorna får betala inträde själva (oftast dubbelt så mycket som manliga) och räknas då som fristående. Däremot bör klubbarna ha rätt mycket inflytande på de ändå. Skulle tro att om någon kvinna inte sköter sig så kan de bara neka de inträde, finns ju inget krav på att vem som helst ska få komma in på en privatklubb.
I schweiz är det annan lagstiftning så där kan kvinnorna vara anställda av klubben och tja, det ger både bra och dåliga effekter. Har faktiskt aldrig varit på någon klubb i schweiz så kan inte säga så mycket om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
BillyBones
Jag frågade hur jag skulle göra om jag ville ha by handuk. Lämna in din gamla i receptionen så får du en ny var svaret. Vissa snubbar verkade valt bort badrocken och gick runt med en handduk runt midjan och en över axlarna istället.
Det var kul att prova på public dagen trots alla fluktare. Något alla med denna hobby borde testa på haha
Mysko system. Med att lämna in handduken då, de andra klubbar jag varit på har haft tvättkorgar utplacerade lite överallt och man droppar den bara i den och sen kan gå och hämta en ny i receptionen, med olika resultat. Mainhattans sätt att ha en stor vägg med handdukar på hyllor där man bara kan gå och hämta är nog bäst.
Att gå runt med handduk istället för badrock är rätt vanligt också, en del föredrar det. Låter som du var där mitt på sommaren, då är det nog att föredraga också då det kan bli olidligt varmt med badrock.
Och japp, har försökt kolla runt lite (och frågade tom en fråga i allmänt om FKK men fick inget svar) och har inte hittat någon annan klubb som har detta koncept med en viss dag där det endast är gökande i public. Jag har lite exhibitionistiska drag så skulle nog gilla det
![Evilgrin39](https://static.flashback.org/img/smilies2/evilgrin39.gif)
Måste prövas iaf, men Schweiz är jäkligt dyrt.