2017-07-25, 15:01
Medlem
Stygotiuss avatar
Jag är på jakt efter en ny telefon, och jag vill inte ha en iPhone. Android ligger förstås närmast till hands.

Vilken telefon är bäst i dag? Jag har i dag en Galaxy S6. Jag var rätt inne på att INTE köpa en Samsung främst för att TouchWiz och deras bloatware inte är några höjdare. När jag läser om S8an verkar både mjukvaran vara mycket bättre och bloatwaret minskat. Hur upplever ni detta? Fingertrycksavläsaren verkar vara idiotiskt placerad, men annars är detta nog den telefon som fått bäst recensioner när jag tittar runt lite.

Alternativ kanske är Huawei P10, Xperia XZ Premium, Onplus 5, HTC U11 eller Lenovo Moto Z. Finns andra aktuella telefoner? Ingen av dessa känns som att de klår S8an, i alla fall inte på pappret.

"Plusmodellerna" tycker jag nog är för otympliga.

Vad tycker ni? Synpunkter mottages tacksamt.
Citera
2017-07-25, 15:25
Medlem
Gurglarens avatar
Älskar OnePlus-telefonerna. 5an kom ju nyss och har väldigt bra kritik. Bra specs och kostar några tusen mindre än t ex Samsung.
Citera
2017-07-26, 12:06
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Älskar OnePlus-telefonerna. 5an kom ju nyss och har väldigt bra kritik. Bra specs och kostar några tusen mindre än t ex Samsung.

Ja, OnePlus är väl intressant. Men, dels har man ju haft en del problem (jelly-grejen), dels känns det som att man inte RIKTIGT når upp till de riktiga flaggskeppsmobilerna. Jag vet inte, kanske man gör det? Pris är inte direkt någon faktor.
Citera
2017-07-27, 00:42
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, OnePlus är väl intressant. Men, dels har man ju haft en del problem (jelly-grejen), dels känns det som att man inte RIKTIGT når upp till de riktiga flaggskeppsmobilerna. Jag vet inte, kanske man gör det? Pris är inte direkt någon faktor.

Inte haft något flaggskepp av de andra på senare år då jag hade min Note 3 flera år och sen OP3. Köper själv ingen mer Samsung då jag vill kunna roota den, och numera förlorar man all garanti om man gör det med en Samsung. Sett en del reviews på op5 och den verkar vara i klass med flaggskeppen (även hårdvarumässigt), därför är den även dyrare än OP varit innan.
Citera
2017-07-27, 13:17
Medlem
Rekommenderar Huawei mate 9 pro 128gb guld varmt!
Citera
2017-07-31, 05:24
Medlem
Bytte från min htc one m8 till en htc u11 när den kom ut. Är så jävla nöjd med U11. Htc har grym byggkvalitet och det känns väldigt premium att hålla i u11an!
Enligt tester som du säkert har läst är ju kameran den bästa på marknaden. Själv har jag inte jämfört den med andra, men den är grym!
Andra tester jag sett video på sida vid sida med en s8 som ju har ganska exakt samma hårdvara, så är u11 an snabbare på det mesta som att öppna appar osv. Ja du förstår.
Kommer ju ut en version med 6gb ram och 128gb minne senare om man vill ha det... men det räcker fint som de är nu!
Kan varmt rekommendera den, kul o ha nåt mer ovanligt än Samsung också
Citera
2017-07-31, 07:13
Medlem
OnePlus, slår rent tekniskt alla "flagships" förutom på skärmen, men använder du verkligen 4k på en mobil? Full HD räcker för mig

Sen får du inga bloatwares eller annat onödigt i den som du aldrig använder .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in