Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-27, 21:40
Medlem
I dagens tal, skröt Morgan Johansson vidlyftigt om den nya namnlagen han varit med att införa, och möjligheten att ge ensamstående kvinnor rätt till assisterad befruktning. Viktiga frågor kan man tycka, men i den här tråden pratar vi hur Morgan Johanssons hanterar hedersrelaterade problem mot kvinnor.

Var fanns medias rannsakning när det gäller hedersförtryck under Morgan Johanssons period som justitieminister?

Hur kan vi förvänta oss att Morgan hjälper de två systrarna i artikeln nedan, och de tiotusentals som är i samma situation?

Är det rätt att Morgan skryter om hur han tagit in tiotusen människor i veckan, när en alltför hög andel av dessa med hög sannolikhet kommer förtrycka sina fruar döttrar och systrar?

Citat:
Hedersrelaterat våld bakom omhändertagande av två systrar

flickorna har levt i en miljö som är direkt skadlig

uppenbar risk att flickorna riskerar att skickas tillbaka till det gamla hemlandet för bortgifte

pappan varit mycket dominant och att de under hela sin uppväxt haft mycket hårda regler för hur man skall vara om man är flicka. Att man skall vara tyst, att man är inte lika mycket värd som en pojke.

Hon har berättat att de inte fick prata som de ville eller leka med pojkar, de skulle vara klädda på ett speciellt sätt och pappan har också varit emot att de skulle gå i skolan.

Det förekommer hedersrelaterat våld och förtryck från pappan och storebrodern gentemot flickorna och mamman har inte förmågan att skydda barnen från det.

flickorna ständigt känner rädsla, är otrygga och saknar förutsägbarhet i vardagen.

Båda flickorna är bestämda i sin uppfattning om att de inte vill leva med familjen och trivs bra i familjehemmet.
Citera
2017-07-27, 23:13
Medlem
Han kommer göra som vanligt. Absolut ingenting.

Det som såssar och andra inkompetenta politiker gör bäst.

Varför skulle de helt plötsligt över en natt ändra på sin menlösa arbetsinsats?
Citera
2017-07-28, 05:59
Medlem
Pluppiplupps avatar
Med tanke på att man kan "kränka" dessa människor som håller på med hedersförtryck, så kan du ge dig på att ingenting kommer att göras.

Varför skulle det ske förresten?
Svensk media bryr sig ju inte något nämnvärt dem heller.

När invandrarkvinnor själva har belyst problem som du tar upp bl.a. så har de unisont av media och politiker beskyllts för att gå rasisternas ärenden och för att vara husnegrer/ husblattar.
Citera
2017-07-28, 23:59
Medlem
LeifD2s avatar
Omhändetagandet är olagligt. Sedan 2010 står det i grundlagen att Sverige skall vara mångkulturellt och att svenska myndigheter skall hjälpa minoriteter att behålla och utveckla sin särart. Nu gör man rakt motsatt.
Hederskultur är en delmängd av Det Mångkulutrella Konceptet.
Citera
2017-08-03, 00:45
Medlem
zurfarns avatar
Var det ingen som såg honom i dagens Aktuellt på TV2?

Förkrympt i en teveruta nån annanstans än i Sverige, kanske i Blekinge, fan vet jag.

Svamlande, illa påläst. justitieminister OCH inrikesminister samtidigt.

Litar ni på honom?

Jag gör det inte. För att detta inlägg inte ska OffT och bli ivägskickad, så ska jag....tycka till:

Jag anser att justitieminister/ inrikesminister Morgan Johansson har alla de maktmedel som behövs för att avsätta Dan Eliasson som högste polischef. Han kan göra det imorgon.

Han kan bestämma att imorgon dag stänger vi gränserna för de som vi inte önskar här. Exempelvis rumänska tiggare, eller irländska asfaltläggare och takentreprenörer. Och vi skickar ut de som redan är här. Att tigga på gatan utanför valfri ICA-butik är ingen svensk livsstil.

Morgan har mycket att stå i.

Det har jag också som småföretagare. Jag ska betala skatt o moms 17/8. Typ 250 papp med 2 anställda.

Jag gör det, såklart. Men var hamnar stålarna?

Ja, fråga Morgan. Jag vet inte, men jag har mina aningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in