Har pga orsaker haft tid att plöja igenom Anis media-liv och persona på olika scener/ genom åren. För jag kan inte riktigt greppa hans komplexa personlighet.
På senare tid har han anställt ”bonna-pojkar” o sin produktion och de får även ta plats-
Detta är såklart HEEELT utstuderat av Anis , eftersom han genom det kan jämka lite utav narrativet / synen på honom som högfärdig etc. Han plockas ner när han är med ”folk ur folket ” - Detta är tydligt strategiskt och OÄKTA- när vi alla vet att han EGENTLIGEN vill ha människor som är lyckade/högre status på olika sätt omkring sig.
Men det är en smäll han lätt tar - eftersom han förstår att han blir mer likeable av ”hatarna”, tids nog.
OCH han får vara kvar i rollen som chef, vet att han är ohotad och får beundran av dem.
Jag har läst denna tråd tillbaka från start. Och det är faktorer som är ständigt återkommande .
Hans •viktproblematik •hans grandiosa självbild/attitydproblem/narcissistiska drag •hans psykiska ohälsa (helt klart adhd)
• hans oförmåga att “känna in rummet ” .
Och påtal om den oförmågan- och motsats till ett STORKUKSLUGN, noll självkänsla/ stabilitet så behöver han i alla rum och vrår slå sig på bröstet .
Han erkänner att han är svartsjuk .
Och det är nästan läskigare med personer som ”neutraliserar” sina sjuka beteenden - genom att säga att dem är medvetna om dem-> men förmodligen är vidriga att vara tillsammans med bakom de orden .
x Låg självkänsla, rädsla för att bli bortstött, lämnad eller lätt utbytt
= SVARTSJUKA
x Svartsjuka + övriga obehandlade dysfunktionella känslobeteenden/ aggression/ fysiskt eller verbalt utåtagerande
=Potentiellt hög riskfaktor för fysisk och psykisk misshandel av partner vid situationer som triggar förövaren.
Just sayin.
..
jag kan inte mkt om hans kärleksliv eller relationsliv. Men det man vet om går inte i motsatt riktning från det ovannämnda.
..
Han verkar väldigt skadad av mobbing eller liknande ur barndomen. Något har fastnat och sitter hårt i honom.
För det spelar ingen roll hur säker han är i båten- han MÅSTE hela tiden trycka upp HUR mkt båten kostade, hur stormigt hav han varit på och är ostoppbar.
Han måste verkligen konstant , i precis alla sina YouTubes -avsnitt , hävda sig och slå på sitt bröst.
Ett exempel, av tusen, är när han hyr ett jet-privatplan och berättar att han postar ett inlägg / bild på sin intagram.
Och då berättar han att folk TRODDE att han har MÖJLIGHET att ha ett eget privatplan.
Så han låtsades vara ödmjuk och
(inte direktcitat
” jag fick skriva att jag bara hyrde för folk trodde att jag var på denna nivån ”
(Eller något liknande. )
Men han understryker verkligen att ”detta är folkets uppfattning av mig.” Så ingen missar den poängen.
Det slår ALDRIG fel att han måste berätta andra människors ”idoliserande” av honom. Eller hur lyckad han är (likt Morgan Alling i stjärnorna på slottet -avsnittet. Eller Marcoolios hela självbiografi.)
Alla tre har något gemensamt= odiagnostiserad och obehandlad ADHD.
• ..och har pga det formats till en personlighet med tydliga brister och skador i person/psyket av hemförhållanden/ samsjukdommar/ avsaknad av vuxna förebilder/ möjlighet att styra känslor rätt. UteblivetStöd för koncentrationssvårigheter och fokus på rätt sak. Avsaknat stöd för Känslohantering, eller någon specifik behandling, senare i sin barndom/ungdom.
Personer med Adhd, personlighetstyp (artist/utåtriktade/scen-personligheter), och denna problematik bakom sig - kan senare visa symptom på
autism, i hand med att förmodligen fått höra att de är ”narcissistisk” av sina ex och vänner då och då.
Men det är inte autism i grunden som visar känslokalla drag,- det är alltid för att känslorna är felkopplade/ störningar ur barndomen som måste kodas om!
De är inte på spektrat bara för att symptomen är där. Låt dem inte komma undan med det.
!De är skadade av att ha blivit negligerade/ mobbade, avsaknad av rätt stöd för sina funktionshinder. De har tvingats skala av ”normala” känslor/beteenden / behov för att överleva/anpassa sig utefter förhållandena.
Anis verkar ha ett synnerligt svårt mindervärdeskomplex.
Och frågan jag ställer mig sen 2019 är VARFÖR gör Anis inte en npf-utredning och får adhd medecin och slutar hoppa på stolen som är ett ”self-soothing” beteende. Medecin hjälper mkt för matmissbruk (talar av egen erfarenhet etc)
Varför inte en magsäcksoperation ?
Varför inte Osempic ?
En PT hjälper inte ett skit. Det är inte en yttre faktorer som är svaret för hans övervikt. Det är ett symptom på ett djupare problem utav ADHD och låg självkänsla/ störningar i känsloregistret där han inte lärt sig styra sina behov rätt. Ångest, skam, skuld, tröst , glädje , sorg, lycka osv osv är alltid förknippat med MAT.
En person som KONSTANT ”vaggar” sig själv när han sitter i stolen, behöver ständigt smeka sin kind verbalt (hävda sig), behöver ständigt smeka sitt yttre med dyra märken, osv är ju för att han är en skadad liten ynklig pojk där inne.
•ADHD-utredning.
•adhd-Medecinering mot rastlösheten(hungern) och det konstanta behovet av endorfiner (mat/högt kaloriintag.)
•Känslobehandling. (Flyktbeteenden konsekvenser av beteenden.)
• Träna strongman/styrkesport för att bygga upp en känsla av ”manlighet” som han säkert skulle njuta av. Att vara fet är också mer accepterat inom sporten. Fat = fuel, så han skulle ha en inkluderande ingång för sitt psyke .
Anis skulle VERKLIGEN behöva bygga ut fettet med muskler , i lagom takt . Ju mer muskler - ju bättre hållning - ökar testosteron produktionen - inte lika fult att tappa mkt vikt . Mindre lös hud osv.
Får äta mycket ! Men lär sig VAD som
är bäst för att kunna prestera istället.
• gastric bypass .(garanterat viktras och konsekvenser. Noll insikt om ”varför”.
• Ozempic (samma viktras som adhd-medecin. Men noll insikt om ”varför”.)
• hårtransplantation. VARFÖR INTE ? Borde gjort i samma veva som Lukas i JLC.
Kan det vara så att ANIS tycker att det är ”mindre framgångsrikt”
att ” fuska ” sig till en mer hälsosam kropp och ett längre liv?
Har han genom sitt i kontrast till sin lilla självkänsla = sitt stora ego , svårt att erkänna att han INTE klarar detta ohälsosamma leverne själv nu?
Är det skämmigt för Anis ?
Klarar inte hans lilla självkänsla att höra att han fuskat, sen efter han blivit smal, bättre hårfäste, vältränad och gett sig själv 10år till att leva ?
Hur tänker denna människa ??
Varför blir han ALDRIG mätt på mat eller andras beundran, eller att publicera det för samma publik som VET om att han gjorde bra ifrån sig på Mello med Oskar Sia. Eller att folk trodde han var viktig i Dubai för han hade kamera med sig . VI VET !
Vad är det för syndrom ?