2024-08-17, 00:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag såg ett Youtube-avsnitt med en psykolog som analyserar kända brottslingar häromdagen (minns inte vad han hette men kan gå tillbaka i historien om det är viktigt). Han sa, att detta att i övrigt smarta brottslingar, som plötsligt begår ett sådant här brott out of the blue, utan att ha verkat ha planerat alls för hur de ska göra efter brottet, är typiskt för sådana som fantiserat länge om ett visst scenario, och plötsligt får en chans att genomföra den fantasin. Då overrajdar det allt annat, och morgondagen är en annan dag, typ.
Det var säkert intressant, men har inte ett dugg att göra med det jag skrev om.

Det är likaså nåt som det redan skrivits om i tråden.
Typ x antal ggr...

Smarta brottslingar?
Det är nämligen väldigt typiskt psykopater att agera ut impulsivt likt ett rovdjur när tillfälle ges. Brist på konsekvenstänk.

Dock finns en långvarig fantasi som den perversa idioten suktat efter att genomföra IRL.

Han inbillade sig (hybris) att han var smart nog att genomföra det perfekta brottet.
All-in på griftefridsbrott.

Beviset att så inte var fallet heter livstid, Hersedvester, Storstrøms och nu Enner Mark.

Hoppas varenda utstickande kroppsdel ruttnar bort och ramlar av.
Citera
2024-08-17, 00:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag stör mig också liksom du på att det alltid ska antas fula motiv vad än brottsoffer gör.
Den löptävlingen instiftades ju för att hedra Kims minne. Skulle hennes anhöriga inte delta då?
Så klart att de vill delta varje år och hedra minnet av Kim med något lustfyllt och inte bara sorg!
Finns ingenting annat än väldigt roligt att se glada barn ihop med en glad släkt - en hyllning till livet. Att minnas Kim som den människa hon var.
Så här fungerar konspirationer.
Hitta på en lögn alt påstå nåt (sekt) - snaska sen runt och förfasas nåt så in i bänken.
Ergo. Slösa energi på nåt som aldrig varit nåt.
Citera
2024-08-17, 01:01
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt ett ont ord om Tove, det får du länka till i så fall. Du rör ihop mig med någon annan, och det beror antagligen på din hjärntrötthet som du själv har erkänt att du lider av.

Alla vet att negressen var lika skyldig. Hon frikändes endast p.g.a. de höga beviskraven i mordfall.

Toves föräldrar har haft vett att inte gråta ut i all världens TV-soffor... Dock var det väl en moster eller faster som försökte få lite uppmärksamhet i tidningarna genom fallet, om jag inte minns fel nu.
Du inledde med att säga att det var synd att inte mördaren tagit kontakt med Toves universitet o berättat att Tove slagit till henne på Nöjet. Du visste att man kunde göra så (egen erfarenhet?) och isåfall hade Tove inte fått sin läkarlicens berättade du vidare. Obs inte ordagrant. Du skrev en massa rasistiskt skit också ,så jag tror nog moderator tagit bort det. Och någon medkänsla för mordoffret visade du ej.

De har inte "gråtit ut i all världens TV soffor". Är du som Trump som tror på dina egna sjuka fantasier. Fantasier som är till för att muntra upp dig själv så att du känner dig bättre inombords?
Kan du länka alla dessa "världens tv-soffor" som du påstår att KWs föräldrar "gråtit ut i".
Jag såg något program och förvånades över att föräldrarna var så pass samlade. Var har du sett detta???
Det stämmer att jag led av hjärntrötthet efter hjärhinneinflamation som jag hade 2008! Tack och lov är det borta helt sedan 7 år. Så den fulingen går inte att köra med längre.

Fetade 2. Maja. Nej alla tycker inte det. Men det är en annan tråd.
Citera
2024-08-17, 01:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du inledde med att säga att det var synd att inte mördaren tagit kontakt med Toves universitet o berättat att Tove slagit till henne på Nöjet. Du visste att man kunde göra så (egen erfarenhet?) och isåfall hade Tove inte fått sin läkarlicens berättade du vidare. Obs inte ordagrant. Du skrev en massa rasistiskt skit också ,så jag tror nog moderator tagit bort det. Och någon medkänsla för mordoffret visade du ej.

Jag kan inte minnas att jag har skrivit det där, men även om jag skulle ha gjort det, så är det väl ett bättre sätt att hämnas på än att ha ihjäl någon i alla fall..? Men de där båda kopplade alltid direkt till "mord". Det var alltid lösningen när de började tycka illa om någon. Det är otäckt.
Senast redigerad av Merwinna 2024-08-17 kl. 01:15.
Citera
2024-08-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns ingenting annat än väldigt roligt att se glada barn ihop med en glad släkt - en hyllning till livet. Att minnas Kim som den människa hon var.
Så här fungerar konspirationer.
Hitta på en lögn alt påstå nåt (sekt) - snaska sen runt och förfasas nåt så in i bänken.
Ergo. Slösa energi på nåt som aldrig varit nåt.
Ja, såklart! Att hitta något fel med det är så låååågsökt, så det finns inte!
Det gäller att förstå var tån klämmer någonstans egentligen och inte tolka maskerad,syrlig kritik bokstavligt.
Citera
2024-09-01, 18:33
Medlem
Var detta Peter Madsens första mord?
Citera
2024-09-01, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Var detta Peter Madsens första mord?

Så vitt man vet, ja. Och troligen, eftersom han klantade till det så mycket.
Citera
2024-09-01, 18:47
Medlem
Citat:
Så vitt man vet, ja. Och troligen, eftersom han klantade till det så mycket.

Fantasin var större än planeringen i hans fall.
Forumet är gigantiskt svårt att hitta där. Han hade kunnat bli en seriemördare.
Citera
2024-12-03, 04:16
Medlem
Citat:
Håller inte med, jag minns ju min egen barndom. En faster som hade gått bort innan man själv föddes, var inget man grubblade över. Det var långt borta och ancient history. Utan det händer bara om de vuxna omkring en håller detta levande.

Som sagt, jag tycker att det är olämpligt och onödigt när det finns så hemska detaljer, som barnen kan börja googla efter när de blir läskunniga. Det är ju inte deras MOR som är död, deras föräldrar och farmor MÅSTE inte prata om Kim med dem. Hur många barn träffar ens de fastrar/farbröder o.s.v. som de har i livet, särskilt ofta? Detta brukar inte vara viktiga relationer. Inget som man frågar efter som barn, om personerna inte finns där.
https://www.expressen.se/kultur/bock...tern-avslojas/
Ernaux sörjer minnet av en okänd syster

Förlåt för jättesent svar. Men läste detta idag och kom att tänka på dig. Ett litet lästips bara.
Man kan faktiskt sörja minnet av ett syskon som dog före ens egen födelse. Vars existens/död hållits hemligt för en under hela ens uppväxt.
Så mycket så det till och med blir till en bok.

Jag vet många kvinnor som sörjer ett foster som dött i deras livmoder. De tänker på barnet som aldrig blev. Hur gammalt det skulle vara nu om det fötts. Samt alla andra frågor. Och syskonen vet att de skulle varit fler syskon i familjen. Om mamma inte fått missfall. Det vore sjukt att aldrig tala om sådant i en familj. Liksom att inte tala om släktingar som gått bort före barnens födelse.

I vår släkt skålar vi på julafton för "absent friends". Och de blir bara fler och fler generationer.
På julaftonsnatten blir de döda återupplivade och skålar med oss nu levande släktingar som också bara blir fler och fler generationer.
Man är död först efter tre generationer sägs det. När folk slutat tala om en och nämna ens namn.
Då först är man död på riktigt. Läs boken och vidga dina vyer Merw.
PS. KW lever länge än!
Senast redigerad av ottoplommon 2024-12-03 kl. 04:25.
Citera
2024-12-03, 06:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
https://www.expressen.se/kultur/bock...tern-avslojas/
Ernaux sörjer minnet av en okänd syster

Förlåt för jättesent svar. Men läste detta idag och kom att tänka på dig. Ett litet lästips bara.
Man kan faktiskt sörja minnet av ett syskon som dog före ens egen födelse. Vars existens/död hållits hemligt för en under hela ens uppväxt.
Så mycket så det till och med blir till en bok.

Jag vet många kvinnor som sörjer ett foster som dött i deras livmoder. De tänker på barnet som aldrig blev. Hur gammalt det skulle vara nu om det fötts. Samt alla andra frågor. Och syskonen vet att de skulle varit fler syskon i familjen. Om mamma inte fått missfall. Det vore sjukt att aldrig tala om sådant i en familj. Liksom att inte tala om släktingar som gått bort före barnens födelse.

I vår släkt skålar vi på julafton för "absent friends". Och de blir bara fler och fler generationer.
På julaftonsnatten blir de döda återupplivade och skålar med oss nu levande släktingar som också bara blir fler och fler generationer.
Man är död först efter tre generationer sägs det. När folk slutat tala om en och nämna ens namn.
Då först är man död på riktigt. Läs boken och vidga dina vyer Merw.
PS. KW lever länge än!

Stor skillnad på ett syskon (eller ett eget barn, det vore ju det allra värsta) och en faster eller farbror. Jag växte också upp som endabarn precis som AE, och gör man det så önskar man sig ofta syskon, och fantiserar om ifall man kanske har ett okänt syskon någonstans, som man kommer att få träffa förr eller senare... om inte annanstans så i himlen. Tror få barn fantiserar om en okänd faster, faktiskt... om inte föräldrarna sätter detta griller i huvudet på dem. Och som sagt: detta med Kim var ju extremt, det är inte alls bra om syskonbarnen börjar grubbla över hur hon dog, och googla på nätet i alltför ung ålder...
Citera
2024-12-03, 19:41
Medlem
Citat:
Stor skillnad på ett syskon (eller ett eget barn, det vore ju det allra värsta) och en faster eller farbror. Jag växte också upp som endabarn precis som AE, och gör man det så önskar man sig ofta syskon, och fantiserar om ifall man kanske har ett okänt syskon någonstans, som man kommer att få träffa förr eller senare... om inte annanstans så i himlen. Tror få barn fantiserar om en okänd faster, faktiskt... om inte föräldrarna sätter detta griller i huvudet på dem. Och som sagt: detta med Kim var ju extremt, det är inte alls bra om syskonbarnen börjar grubbla över hur hon dog, och googla på nätet i alltför ung ålder...
Fetade 1/ Är inte KW enda syskon med TW då? Och han ska hemlighålla sin älskade systers bortgång och sin saknad av henne för sina egna barn enligt dig?
Får inte prata minnen om henne och inte skåla med henne på julafton. Som om hon aldrig funnits då? Du begär det omänskliga. Barnen har en farmor också, som vill minnas sin dotter. Som tänker på henne varje dag. Och naturligtvis finns det fotografier av KW i familjernas hem som alltid funnits där. Ska de ljuga när barnen frågar om vem det är?

Man undrar ju vilket känslolöst, känslokallt hem du själv vuxit upp i? Förstår att du längtade efter en varm syster. Det är nästan så man tror att du inte vet vad en familj är för något.

Fetade 2/ När de är så gamla att de börjar googla på nätet kommer de att bli förstörda av allt fruktansvärt som trillar över dem överallt. Det är föräldrarnas ansvar att se till att barn inte googlar på hemskheter likaså att se till att de inte ser olämpliga program på tv. Det finns ju funktioner på datorer att låsa olämpligt innehåll.

EDIT: Det är lustigt att du ömmar så för KWs syskonbarn. Med tanke på att du varit helt hänsynslös mot KWs övriga anhöriga mitt i värsta sorgen. Som vanligt letar du nog bara fel för att ha något negativt att skriva om hennes anhöriga. Vilket du tycks ha ett väldigt konstigt behov av.
Skulle vara intressant att veta vad du tycker om Allahelgona helgen. Ska den förbjudas? Att smycka sina anhörigas gravar och minnas dem ("sätta griller i barnens huvud". (?)
Senast redigerad av ottoplommon 2024-12-03 kl. 19:53.
Citera
2024-12-04, 01:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Fetade 1/ Är inte KW enda syskon med TW då? Och han ska hemlighålla sin älskade systers bortgång och sin saknad av henne för sina egna barn enligt dig?
Får inte prata minnen om henne och inte skåla med henne på julafton. Som om hon aldrig funnits då? Du begär det omänskliga. Barnen har en farmor också, som vill minnas sin dotter. Som tänker på henne varje dag. Och naturligtvis finns det fotografier av KW i familjernas hem som alltid funnits där. Ska de ljuga när barnen frågar om vem det är?

Man undrar ju vilket känslolöst, känslokallt hem du själv vuxit upp i? Förstår att du längtade efter en varm syster. Det är nästan så man tror att du inte vet vad en familj är för något.

Fetade 2/ När de är så gamla att de börjar googla på nätet kommer de att bli förstörda av allt fruktansvärt som trillar över dem överallt. Det är föräldrarnas ansvar att se till att barn inte googlar på hemskheter likaså att se till att de inte ser olämpliga program på tv. Det finns ju funktioner på datorer att låsa olämpligt innehåll.

EDIT: Det är lustigt att du ömmar så för KWs syskonbarn. Med tanke på att du varit helt hänsynslös mot KWs övriga anhöriga mitt i värsta sorgen. Som vanligt letar du nog bara fel för att ha något negativt att skriva om hennes anhöriga. Vilket du tycks ha ett väldigt konstigt behov av.
Skulle vara intressant att veta vad du tycker om Allahelgona helgen. Ska den förbjudas? Att smycka sina anhörigas gravar och minnas dem ("sätta griller i barnens huvud". (?)

Brodern är ju vuxen nu och har en egen familj. Jag pratade om hur det är när man är barn, förut.

Klart man får fira Allhelgonahelgen, det är väl en fin sed att besöka de anhörigas gravar en gång om året, hela familjen. Det är något annat att hela tiden mata barn med historier om någon som är avliden. Jag tänker på de där tröjorna med den där gesten som Kim gjorde t.ex., som de har satt på barnen, och de har även lärt dem att göra gesten själva. Och de har dem att springa i det där "spring för Kim"-loppet varenda år. Det blir som att barnen tvingas in i en kult av den avlidna, och jag tror inte att sådant är bra. Att historien kring hennes död var så hemsk gör det dessutom ännu värre, än om hon skulle ha dött av naturliga orsaker. Om jag var barnens mamma så skulle jag sätta ner foten. Jag skulle säga att "vill du ägna dig åt den här kulten så får du göra det när du är ensam med din mamma, men när X och Y är med så vill jag inte höra något sådant mer".

Jag har även hela tiden ogillat att familjen försöker göra K till något som hon aldrig var, tillskriva henne enastående egenskaper som hon helt enkelt inte hade. Ingen människa hade hört namnet förrän hon försvann. Det där med fonden är också märkligt, varför skulle bara unga kvinnor få söka, varför inte unga män eller äldre kvinnor? Tänk om någon skulle inrätta en fond som enbart män fick söka pengar ifrån! Vilket himla liv det skulle bli!

Du är för övrigt en rätt ful fisk. Du säger att du ogillar negativa saker jag skrivit om K, men samtidigt väcker du gång på gång upp tråden och "kallar på" mig och försöker dra igång mig, så att jag ska skriva mer sådant. Om du verkligen ville få slut på det så skulle du inte göra så, eller hur, då skulle du låta tråden falla i glömska. Eller i alla fall inte tagga just mig. Du VILL ha otrevnad och bråk, du går igång på det. Du är en så kallad "troublemaker" - jag känner igen typen från skolor och arbetsplatser där jag varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in