Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Fetade 1/ Är inte KW enda syskon med TW då? Och han ska hemlighålla sin älskade systers bortgång och sin saknad av henne för sina egna barn enligt dig?
Får inte prata minnen om henne och inte skåla med henne på julafton. Som om hon aldrig funnits då? Du begär det omänskliga. Barnen har en farmor också, som vill minnas sin dotter. Som tänker på henne varje dag. Och naturligtvis finns det fotografier av KW i familjernas hem som alltid funnits där. Ska de ljuga när barnen frågar om vem det är?
Man undrar ju vilket känslolöst, känslokallt hem du själv vuxit upp i? Förstår att du längtade efter en varm syster. Det är nästan så man tror att du inte vet vad en familj är för något.
Fetade 2/ När de är så gamla att de börjar googla på nätet kommer de att bli förstörda av allt fruktansvärt som trillar över dem överallt. Det är föräldrarnas ansvar att se till att barn inte googlar på hemskheter likaså att se till att de inte ser olämpliga program på tv. Det finns ju funktioner på datorer att låsa olämpligt innehåll.
EDIT: Det är lustigt att du ömmar så för KWs syskonbarn. Med tanke på att du varit helt hänsynslös mot KWs övriga anhöriga mitt i värsta sorgen. Som vanligt letar du nog bara fel för att ha något negativt att skriva om hennes anhöriga. Vilket du tycks ha ett väldigt konstigt behov av.
Skulle vara intressant att veta vad du tycker om Allahelgona helgen. Ska den förbjudas? Att smycka sina anhörigas gravar och minnas dem ("sätta griller i barnens huvud". (?)
Brodern är ju vuxen nu och har en egen familj. Jag pratade om hur det är när man är barn, förut.
Klart man får fira Allhelgonahelgen, det är väl en fin sed att besöka de anhörigas gravar en gång om året, hela familjen. Det är något annat att
hela tiden mata barn med historier om någon som är avliden. Jag tänker på de där tröjorna med den där gesten som Kim gjorde t.ex., som de har satt på barnen, och de har även lärt dem att göra gesten själva. Och de har dem att springa i det där "spring för Kim"-loppet varenda år. Det blir som att barnen tvingas in i en kult av den avlidna, och jag tror inte att sådant är bra. Att historien kring hennes död var så hemsk gör det dessutom ännu värre, än om hon skulle ha dött av naturliga orsaker. Om jag var barnens mamma så skulle jag sätta ner foten. Jag skulle säga att "vill du ägna dig åt den här kulten så får du göra det när du är ensam med din mamma, men när X och Y är med så vill jag inte höra något sådant mer".
Jag har även hela tiden ogillat att familjen försöker göra K till något som hon aldrig var, tillskriva henne enastående egenskaper som hon helt enkelt inte hade. Ingen människa hade hört namnet förrän hon försvann. Det där med fonden är också märkligt, varför skulle bara unga kvinnor få söka, varför inte unga män eller äldre kvinnor? Tänk om någon skulle inrätta en fond som enbart män fick söka pengar ifrån! Vilket himla liv det skulle bli!
Du är för övrigt en rätt ful fisk. Du säger att du ogillar negativa saker jag skrivit om K, men samtidigt väcker du gång på gång upp tråden och "kallar på" mig och försöker dra igång mig, så att jag ska skriva mer sådant. Om du verkligen ville få slut på det så skulle du inte göra så, eller hur, då skulle du låta tråden falla i glömska. Eller i alla fall inte tagga just mig. Du VILL ha otrevnad och bråk, du går igång på det. Du är en så kallad "troublemaker" - jag känner igen typen från skolor och arbetsplatser där jag varit.