Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-28, 12:18
  #97
Medlem
norther1s avatar
"Nått ska bort". Kul koncept, men tyckte att frågorna höll en rätt låg kvalité. Otroligt inkonsekvent svårighetsgrad på frågorna, och en del teman tycks återkomma alldeles för ofta. Vi hade exempelvis fyra frågor som berörde bibeln under vår första spelomgång.
Citera
2022-12-29, 15:45
  #98
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noshoerning
Jag började med Mage Wars Academy som är en nedbantad version av Arena (svagare kort, inga "zoner" osv..) Har också haft Arena med samma expansion på hyllan ett par år men inte kommit mig för att spela det

Är mest för att ha något att spela med barnen, då de är ganska hårt intresserade av mtg.
Men som gammal rollspelare så skall det bli riktigt intressant att prova.
Citera
2023-01-03, 19:01
  #99
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Azul och Splendor

Två trevliga spel som just reas ut av en större teknikkedja.
Spel som jag tycker kan höra hemma i ett spelbibliotek och som nu såldes till anständiga priser.
Citera
2023-01-07, 12:04
  #100
Medlem
shbous avatar
Root.

Någon som har spelat? Har inte hunnit testa det än men verkar lovande!

https://www.spelexperten.com/sallska...spel/root.html
Citera
2023-03-02, 11:25
  #101
Moderator
Amirons avatar
War of the ring: 2nd edition + 2 expansioner.

Har haft ögenon på det här under flera år, och nu fick jag ett erbjudande jag inte kunde motstå...
Citera
2023-03-06, 01:07
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
War of the ring: 2nd edition + 2 expansioner.

Har haft ögenon på det här under flera år, och nu fick jag ett erbjudande jag inte kunde motstå...
Nu fick du mig intresserad av ett nytt spel! Vart köpte du det? Vad betalade du för det och vilka expansioner är det du köpt?
__________________
Senast redigerad av Namnetnamnsson 2023-03-06 kl. 02:00.
Citera
2023-03-06, 06:03
  #103
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namnetnamnsson
Nu fick du mig intresserad av ett nytt spel! Vart köpte du det? Vad betalade du för det och vilka expansioner är det du köpt?

Hela setet kostar runt 2000 om du köper det nytt (det gjorde inte jag)

Paketet innehåller:
War of the ring
Warriors of middle earth
Lords of middle earth

Finns bla hos Alphaspel och Amazon.
Citera
2023-03-06, 06:23
  #104
Medlem
sfrges avatar
Senaste köpet var nya Drakborgen. Den som släpptes av Fandrake för något år sedan.
Jag köpte den på Tradera. Den var helt ny och oöppnad.

Ja, den kostade mycket pengar men det drabbar ingen fattig.
Citera
2023-03-06, 15:20
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Senaste köpet var nya Drakborgen. Den som släpptes av Fandrake för något år sedan.
Jag köpte den på Tradera. Den var helt ny och oöppnad.

Ja, den kostade mycket pengar men det drabbar ingen fattig.

Vad är den gamla värd tro? Har den från 1985 i i princip nyskick, borde vara en del va?
Citera
2023-03-06, 16:47
  #106
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Vad är den gamla värd tro? Har den från 1985 i i princip nyskick, borde vara en del va?

Jag köpte det gamla spelet ifrån 1985 för något år sedan. Det var också i mint condition. Jag gav typ 4000kr för det.
Är det i nyskick så lägg ut det på tradera. Men du bör nog få minst 3000kr för det i alla fall.
Citera
2023-03-06, 16:51
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag köpte det gamla spelet ifrån 1985 för något år sedan. Det var också i mint condition. Jag gav typ 4000kr för det.
Är det i nyskick så lägg ut det på tradera. Men du bör nog få minst 3000kr för det i alla fall.

Ingen lust att sälja just nu, mer nyfiken på värde förstår att priset sjunker ju mer jag spelar det, men samtidigt ökar när åren går
Citera
2023-03-06, 16:55
  #108
Medlem
Sverighiztans avatar
Har alltid velat ha ett gäng dom jag kan träffa o spela rollspel/brädspel med men vet fan inte hur jag ska göra.
90% av de jag känner missbrukar eller är allmänt jävla struliga så de är nog inte sugna på att spela utan att sno självaste spelet.

Har ni några tips för en rookie som gärna hade velat spela "på allvar" ?

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback