Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Muslimska Brödraskapet är terrorstämplade i flera länder .
Det är fakta.
Bevisbördan är alltså lika mycket på dig att belägga att de inte är terrorister.
Sysslar med samhällsomstörtande verksamhet ?
Är Islam en samhällsomstörtande livsåskådning ?
Fast nu var det väl medlemmar ur muslimska brödraskapet från Sverige, där de inte är terrorstämplade, som fanns på bilden?
Nej då, jag har ingen mer bevisbörda än att de inte är stämplade som terrorister i Sverige.
Något annat har jag inte påstått.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Om man är medlem eller stöder terrorstämplade organisationer så är man att betrakta som terrorist.
Det räcker fortfarande inte att du betraktar någon som terrorist för att denne juridiskt skall vara det. Muslimska brödraskapet är inte terrorstämplade i Sverige och vi får nog försöka hålla oss till Svensk lag i detta fallet också, även om det inte passar din agenda den här gången.
Citat:
I andra änden av spektret så räcker det ju med att man står till höger om MP för att stämplas som "Fascist". Men logisk stringens har ju aldrig varit speciellt uppskattat av vänstertomtar, av uppenbara skäl.
Att du lider för att du tycker folk blir felaktigt stämplade som fascister och att du misstolkar innebörden av logisk stringens är lika irrelevant för det jag svarade på som varför du ens tar upp det med mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Att ifrågasätta lämpligheten av att en rikspolitiker sitter till bords med våldsbejakande extremister som förespråkar Sharialagar är inte en konspirationsteori, det är sunt förnuft.
Jag är skulle inte alls bli förvånad om att det finns en hel räcka idiotiska idéer, skruvad samhällssyn och kvinnoförtryckande agenda från Muslimska brödraskapet.
Att någon på bilden är för våldsbejakande extremism och förespråkar sharialagar vet jag däremot inte. Har du några källor för dina påståenden gällande detta. Alltså relevant till personerna på bilden och utöver undersökningen som sågats av en hel bunt(20st +) religionsforskare?
Citat:
Detta verkar så känsligt för er att ni skickar in allt fler Shills i tråden & tar till alla upptänkliga lögnverktyg i den postmarxistiska verktygslådan.
För min del är det inte mer känsligt än vilka andra grundlösa antaganden, överdrifter, generaliseringar eller lögner som helst. Hur det är för andra får de svara för och den postmarxistiska verktygslådan tycks det vara du som har bäst koll på här.