Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-24, 15:20
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det är du som leder in debatten på meningslösa sidospår.

Det värsta är självklart inte att media inte snappat upp ett foto på en posör som poserar med en politiker utan det värsta är självklart om posören och politikern har nåt mer fuffens för sig.
Posör för islamisk terrorism på samma sätt som Gerry Adams och Sinn Fein var posörer för irländsk republikansk terrorism helt enkelt. En politisk och logistisk front för den väpnade verksamheten alltså.
Citera
2017-08-24, 15:33
Medlem
Eurypteridas avatar
Liknelsen med Sinn Fein är dålig eftersom separatism inte är samhällsomstörtande utan där var det IRAs metoder som var terrorism.

Här är det snarare tvärtom, en samhällsomstörtande ideologi som använder lagliga medel.

Jag bumpar mitt eget citat istället för att leda tillbaka från detta sidospår.

Citat:
Dessa religionsforskare som matats ut ur universiteten är inte vetenskapligt skolade teologer .

Jag har hört dessa uttrycka islamistiska åsikter där de har marknadsfört den islamistiska föreställningen om islamofobi.

En vetenskapligt skolad teolog kan självklart se igenom islamofobi som ett teologiskt klavertramp.

Dels för att en viss rädsla för islam och dess påverkan på samhället och individer, är befogad .

Dock framförallt för att islam är en tro och en vetenskapligt skolad teolog bör inse att påståendet av att muslimer är utsatta för islamofobi , är en teologisk omöjlighet. Muslimofobi möjligtvis.

Hur kan man vara utsatt för en tanke om en tro ?

Tillhör inte åsikter och känslor rörande religioner åsiktsfriheten och religionsfriheten ?

Dessa teologer är islamistiskt skolade !
Citera
2017-08-24, 15:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är du som leder in debatten på meningslösa sidospår.

Det värsta är självklart inte att media inte snappat upp ett foto på en posör som poserar med en politiker utan det värsta är självklart om posören och politikern har nåt mer fuffens för sig.
Hur får man reda på detta från media sida, om man inte frågar?
Citera
2017-08-24, 23:36
Medlem
Citat:
Muslimska Brödraskapet är terrorstämplade i flera länder .
Det är fakta.

Bevisbördan är alltså lika mycket på dig att belägga att de inte är terrorister.

Sysslar med samhällsomstörtande verksamhet ?
Är Islam en samhällsomstörtande livsåskådning ?

Fast nu var det väl medlemmar ur muslimska brödraskapet från Sverige, där de inte är terrorstämplade, som fanns på bilden?
Nej då, jag har ingen mer bevisbörda än att de inte är stämplade som terrorister i Sverige.
Något annat har jag inte påstått.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man är medlem eller stöder terrorstämplade organisationer så är man att betrakta som terrorist.

Det räcker fortfarande inte att du betraktar någon som terrorist för att denne juridiskt skall vara det. Muslimska brödraskapet är inte terrorstämplade i Sverige och vi får nog försöka hålla oss till Svensk lag i detta fallet också, även om det inte passar din agenda den här gången.

Citat:
I andra änden av spektret så räcker det ju med att man står till höger om MP för att stämplas som "Fascist". Men logisk stringens har ju aldrig varit speciellt uppskattat av vänstertomtar, av uppenbara skäl.

Att du lider för att du tycker folk blir felaktigt stämplade som fascister och att du misstolkar innebörden av logisk stringens är lika irrelevant för det jag svarade på som varför du ens tar upp det med mig.

Citat:
Att ifrågasätta lämpligheten av att en rikspolitiker sitter till bords med våldsbejakande extremister som förespråkar Sharialagar är inte en konspirationsteori, det är sunt förnuft.

Jag är skulle inte alls bli förvånad om att det finns en hel räcka idiotiska idéer, skruvad samhällssyn och kvinnoförtryckande agenda från Muslimska brödraskapet.
Att någon på bilden är för våldsbejakande extremism och förespråkar sharialagar vet jag däremot inte. Har du några källor för dina påståenden gällande detta. Alltså relevant till personerna på bilden och utöver undersökningen som sågats av en hel bunt(20st +) religionsforskare?

Citat:
Detta verkar så känsligt för er att ni skickar in allt fler Shills i tråden & tar till alla upptänkliga lögnverktyg i den postmarxistiska verktygslådan.

För min del är det inte mer känsligt än vilka andra grundlösa antaganden, överdrifter, generaliseringar eller lögner som helst. Hur det är för andra får de svara för och den postmarxistiska verktygslådan tycks det vara du som har bäst koll på här.
Citera
2017-08-25, 08:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Fast nu var det väl medlemmar ur muslimska brödraskapet från Sverige, där de inte är terrorstämplade, som fanns på bilden?
Nej då, jag har ingen mer bevisbörda än att de inte är stämplade som terrorister i Sverige.
Något annat har jag inte påstått.

Det räcker fortfarande inte att du betraktar någon som terrorist för att denne juridiskt skall vara det. Muslimska brödraskapet är inte terrorstämplade i Sverige och vi får nog försöka hålla oss till Svensk lag i detta fallet också, även om det inte passar din agenda den här gången.

Att du lider för att du tycker folk blir felaktigt stämplade som fascister och att du misstolkar innebörden av logisk stringens är lika irrelevant för det jag svarade på som varför du ens tar upp det med mig.

Jag är skulle inte alls bli förvånad om att det finns en hel räcka idiotiska idéer, skruvad samhällssyn och kvinnoförtryckande agenda från Muslimska brödraskapet.
Att någon på bilden är för våldsbejakande extremism och förespråkar sharialagar vet jag däremot inte. Har du några källor för dina påståenden gällande detta. Alltså relevant till personerna på bilden och utöver undersökningen som sågats av en hel bunt(20st +) religionsforskare?

För min del är det inte mer känsligt än vilka andra grundlösa antaganden, överdrifter, generaliseringar eller lögner som helst. Hur det är för andra får de svara för och den postmarxistiska verktygslådan tycks det vara du som har bäst koll på här.
Vad tycker du om att hon stolt poserar med personerna på bilden?
Citera
2017-08-25, 13:11
Medlem
Dinamarca och hennes folk snackar mest bara om Rasism och Fascism sen är i varje fall hon själv exakt precis det själv.

Hon skulle utan problem kunna organisera massvåldtäkter på Svenska kvinnor med "fel" blå ögon.
Eller förestå koncentrationsläger för folk med "fel" Svenska utseende.

Hennes omgullade import-kriminella rasistapor med juridisk immunitet har alla rättigheter...
Fattiga skötsamma Svenskar har alla skyldigheter...
I synnerhet att vara brottsoffer åt hennes bidragslevande rasist- och fascist-apor!

Dinamarcas ideal är en ren repris av folkmord precis som det går till under en rasistisk och fascistisk ockupation.
Även inkluderat grov korruption.

Det kallas "Projicering" när man anklagar andra för exakt precis samma som man själv lider av!
Citera
2017-08-26, 00:24
Medlem
Citat:
Vad tycker du om att hon stolt poserar med personerna på bilden?

Jag har ingen aning om i vilket sammanhang bilden togs och kan inte, likt dig, tankeläsa hur stolt hon var när bilden togs.
Kan vi också anta att du inte har några grunder för dina tidigare påståenden om våldsbejakande extremism, terrorism och sharialagar gällande personer på bilden?
Citera
2017-08-26, 05:16
Medlem
MAX-HIMs avatar
Vilken förrädare till Sverige Dinamarca visar sig vara, vilken otacksamhet att bistå muslimska fienderna att ockupera Sverige! Häng kärringen och muslimmännen, allihop. Bara skit.
Citera
2017-08-26, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag har ingen aning om i vilket sammanhang bilden togs och kan inte, likt dig, tankeläsa hur stolt hon var när bilden togs.
Kan vi också anta att du inte har några grunder för dina tidigare påståenden om våldsbejakande extremism, terrorism och sharialagar gällande personer på bilden?
Information om vilka personerna på bilden är finns redan på ett antal ställe i tråden, så det är inte ens uppe till debatt längre.
Citera
2017-08-26, 13:04
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Tror du att det finns en enda muslimsk organisation som förespråkar ett samhälle helt utan sharialagar ?
Citera
2017-08-26, 18:47
Medlem
Citat:
Information om vilka personerna på bilden är finns redan på ett antal ställe i tråden, så det är inte ens uppe till debatt längre.

Jag har inte frågat efter vilka personerna på bilden är.
Prova att läsa mitt inlägg en gång till.

Citat:
Tror du att det finns en enda muslimsk organisation som förespråkar ett samhälle helt utan sharialagar ?

De flesta förespråkar det säkert. Vissa genom information och upplysning, andra genom våld.
Handlar det om information och upplysning så kan man ju välja att inse det patetiska i denna verklighetsfrånvända dröm att införa totalt omoderna gamla religiösa lagar i moderna västsamhällen genom information. Inte ens muslimerna själva har någon typ av samsyn på detta.
Vi har redan lagar i Sverige, vilka religiöst dravel aldrig ska stå över, oavsett religion.
Citera
2017-08-27, 00:06
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Jag har inte frågat efter vilka personerna på bilden är.
Prova att läsa mitt inlägg en gång till.

De flesta förespråkar det säkert. Vissa genom information och upplysning, andra genom våld.
Handlar det om information och upplysning så kan man ju välja att inse det patetiska i denna verklighetsfrånvända dröm att införa totalt omoderna gamla religiösa lagar i moderna västsamhällen genom information. Inte ens muslimerna själva har någon typ av samsyn på detta.
Vi har redan lagar i Sverige, vilka religiöst dravel aldrig ska stå över, oavsett religion.

Det är varken en omodern eller verklighetsfrånvänd dröm. Tvärtom är det högst realistiskt eftersom i länder där islam är utbrett så har även en stor del av befolkningen en misstro mot de lagar som inte är skapade av gud.

Guds lag är alltså en parallell tillsvidare-lag som enligt många muslimer står över den demokratiskt stiftade lagen. Varje muslim kan alltså själv bestämma vilken lag den ska följa , den demokratiskt stiftade lagen eller guds lag , och gör så ofta.

Därför är muslimer kraftigt över-representerade när det gäller hatbrott mot homosexuella m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in