Citat:
Ursprungligen postat av
gadjoman
Ja ungefär så, tjänstemännen är så glada att de kan luta sig tillbaka på kommunkvoter för att nyanlända ska få sin plats före svenskar så att de kan verka för ett "mångkulturellt samhälle"
Och ja, det är ungefär det spåret jag är inne på, att flytta någonstans där jag kan jobba hemifrån.
Jag flyttade till en liten by i norrland. Kan säga att det är mer invandrare ute här än nån annanstans jag varit i norden.
Går jag på affären, det finns 2 stycken matvaruaffärer, så sitter tiggare utanför bägge. Afghaner och andra från MENA länder i 20 - 30 års åldern cyklar runt lekparken eller sitter där och röker hela dagarna och är även där nattetid. En sak jag reagerat på är att jag ytterst sällan ser svenska barn leka utomhus, vet ej vad det beror på men ska försöka höra mig för här.
Det är så sjukt att jag kan knappt beskriva det. Pratat med en del ortsbor och deras tolerans sjunker stadigt.
Kan säga att utomhus så är det 2-4 invandrare per svensk jag ser. Och det är en liten by jag bor i.
Tror detta är ett övergående problem och vi likt Serbien kommer få ta i med hårdhandskarna om våra barn ska växa upp i ett välfungerande land. Alternativt så flyr man till bättre fungerande länder.
Så jag studerar nu för att enkelt kunna lämna landet tills svenskarna har förstått vad vi måste göra.