Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-29, 07:58
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Har man bara bott i Lund förstår jag att man tycker att det är "dåligt", vilket jag absolut inte håller med om. Nu rör jag mig bara mellan Vipan, Möllevången och Centralstationen i princip. Med Mårtenstorget och dylikt, såklart.
Se där, du rör dig inte i något av de områden där det ökar som mest. Delar av Malmö är också helt ok för övrigt.
Citera
2017-08-29, 08:02
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Flyttade också ifrån Lund. Flyttade faktiskt utomlands, fick nog av alla jävla PK människor, invandrare och tiggare. Bor i ett Visegrád land nu, är sjukt nöjd med mitt val.
Ja, semestrar i dessa länder och det känns verkligen just som en semester från de bekymmer vi har här. Sen är ju problemet med romer där dock, men de håller sig ofta på sin kant, inget hej hej utanför butiken till leda. Bara möjligtvis på platser där turister finns.
Citera
2017-08-29, 08:09
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Problemet är vart ska man flytta, den här massinvandringen har gjort att det nästan ser lika ut överallt. Vann man på lotto skulle man flytta till Monaco

Baltikum
Citera
2017-08-29, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
Se där, du rör dig inte i något av de områden där det ökar som mest. Delar av Malmö är också helt ok för övrigt.

Vilka delar är dessa, menar du?
Ja, jo, jag har ju bott i några av Malmös bättre områden. Men jämför för guds skull inte Lund med Malmö.
Citera
2017-08-29, 09:05
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Det var inte så länge sedan Lund var en blandning av byråkrater, nördar och anarkister. Till och med konstnärer valde att bo där. Var kom PK-ismen ifrån?

Vänsterakademiker har det funnits gott om i Lund sen åtminstone 50 år tillbaks. Lägg till att den mångas erfarenheter av utlänningar är begränsad till utbytesstudenter o liknande. Miljöpartiet har länge varit starkt i Lund - även om alliansen är rätt starka där med så är det en riktigt mjäkig borgerlighet som inte vågar/vill sätta emot vansinnet.
Citera
2017-08-29, 09:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det har blivit jobbigt inne på universitetet också, dels en massa MENA-folk som inte kan/vill plugga utan bara ska ha en examen, dels påtryckningar från "bruschor" visavi examinatorn.
Citera
2017-08-29, 09:35
Medlem
Tamborinos avatar
Bästa boendet framöver tror jag är på små orter med bostadsbrist, mest villor.
Helst inget kommunalt fastighetsbolag på orten.
Ett par mil från närmaste stad.
Då slipper man blattarna och all PK skit.
Jodå, sådana orter finns, lever själv i en av dom
Citera
2017-08-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadjoman
Ja ungefär så, tjänstemännen är så glada att de kan luta sig tillbaka på kommunkvoter för att nyanlända ska få sin plats före svenskar så att de kan verka för ett "mångkulturellt samhälle"

Och ja, det är ungefär det spåret jag är inne på, att flytta någonstans där jag kan jobba hemifrån.

Jag flyttade till en liten by i norrland. Kan säga att det är mer invandrare ute här än nån annanstans jag varit i norden.
Går jag på affären, det finns 2 stycken matvaruaffärer, så sitter tiggare utanför bägge. Afghaner och andra från MENA länder i 20 - 30 års åldern cyklar runt lekparken eller sitter där och röker hela dagarna och är även där nattetid. En sak jag reagerat på är att jag ytterst sällan ser svenska barn leka utomhus, vet ej vad det beror på men ska försöka höra mig för här.

Det är så sjukt att jag kan knappt beskriva det. Pratat med en del ortsbor och deras tolerans sjunker stadigt.
Kan säga att utomhus så är det 2-4 invandrare per svensk jag ser. Och det är en liten by jag bor i.

Tror detta är ett övergående problem och vi likt Serbien kommer få ta i med hårdhandskarna om våra barn ska växa upp i ett välfungerande land. Alternativt så flyr man till bättre fungerande länder.

Så jag studerar nu för att enkelt kunna lämna landet tills svenskarna har förstått vad vi måste göra.
Citera
2017-08-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ber till gudarna om ursäkt för att jag glömde "n".

Har man bara bott i Lund förstår jag att man tycker att det är "dåligt", vilket jag absolut inte håller med om. Nu rör jag mig bara mellan Vipan, Möllevången och Centralstationen i princip. Med Mårtenstorget och dylikt, såklart.

Men för oss som har bott på andra platser än Lund, så kan jag försäkra er om att inget är som Lund! Det finns ingen stad som är så lugn som Lund. Jag har själv bott i bl a Borås, vilket är en ungefär lika liten stad och där händer extremt mycket mer.

Nyheterna du refererar till är en del från 2016... snälla, plockar jag fram nyheter från Bromölla från 2016 och försöker pitcha det som att det hänt i närtid låter det värre än Washington Heights....
Då kan vi ju nämna superknarkarnazisterna som sitter på Bankgatan och väntar på bussen till Värnhem... vilka de facto är lika ofarliga som vilka missbrukare som helst.

Jag har inte alltid bott i Lund. (TS har inte heller alltid bott i Lund.) Det är inte frågan.

Det är klart att det "händer mer" i Borås som har en annan sammansättning i befolkningen. Det innebär inte att Lund är en sörgårdsidyll. Det är som att påstå att en 3 meter djup simbassäng är extremt mycket säkrare än en som är 5 meter djup.

Borås har väl utflyttning av studenter till Göteborg, men då är frågan om Malmö har utflyttning till Lund. Ingen bosätter sig väl i Lund för att plugga i Malmö, men det motsatta är vanligt.

Artiklarna kunde lika gärna ha varit från 2015. Urvalet var helt slumpmässigt. Man kan förstås inte dra några andra slutsatser än ATT saker händer i Lund. De var också ett exempel på anekdotisk bevisföring.

Det finns människor som tror att har det inte stått i tidningen så har det inte hänt. Då har vi ändå media i Sverige som ofta ogärna fokuserar på problem på sin egen bakgård.
Senast redigerad av statligbluff 2017-08-29 kl. 12:11.
Citera
2017-08-29, 12:01
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladtampong
Jag flyttade till en liten by i norrland. Kan säga att det är mer invandrare ute här än nån annanstans jag varit i norden.
Går jag på affären, det finns 2 stycken matvaruaffärer, så sitter tiggare utanför bägge. Afghaner och andra från MENA länder i 20 - 30 års åldern cyklar runt lekparken eller sitter där och röker hela dagarna och är även där nattetid. En sak jag reagerat på är att jag ytterst sällan ser svenska barn leka utomhus, vet ej vad det beror på men ska försöka höra mig för här.

Det är så sjukt att jag kan knappt beskriva det. Pratat med en del ortsbor och deras tolerans sjunker stadigt.
Kan säga att utomhus så är det 2-4 invandrare per svensk jag ser. Och det är en liten by jag bor i.

Tror detta är ett övergående problem och vi likt Serbien kommer få ta i med hårdhandskarna om våra barn ska växa upp i ett välfungerande land. Alternativt så flyr man till bättre fungerande länder.

Så jag studerar nu för att enkelt kunna lämna landet tills svenskarna har förstått vad vi måste göra.

Ja, det är inte alltid det är det bästa att flytta till hålor; min hemort, en liten håla, är också invaderad och fylld med kaoz. Jag har en plan B att flytta helt utomlands som jag parallellt jobbar med. Men jag vill gärna försöka ta kampen innan.
Citera
2017-08-29, 12:02
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Vilka delar är dessa, menar du?
Ja, jo, jag har ju bott i några av Malmös bättre områden. Men jämför för guds skull inte Lund med Malmö.
Läs vad jag skrivit tidigare i tråden.
Citera
2017-08-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Jag har inte alltid bott i Lund. (TS har inte heller alltid bott i Lund.) Det är inte frågan.

Det är klart att det "händer mer" i Borås som har en annan sammansättning i befolkningen. Det innebär inte att Lund är en sörgårdsidyll. Det är som att påstå att en 3 meter djup simbassäng är extremt mycket säkrare än en som är 5 meter djup.

Borås braindrainar ju till Göteborg, men då är frågan om Malmö fortfarande braindrainar till Lund. Ingen bosätter sig väl i Lund för att plugga i Malmö, men det motsatta är vanligt.

Artiklarna kunde lika gärna ha varit från 2015. Urvalet var helt slumpmässigt. Man kan förstås inte dra några andra slutsatser än ATT saker händer i Lund. De var också ett exempel på anekdotisk bevisföring.

Det finns människor som tror att har det inte stått i tidningen så har det inte hänt. Då har vi ändå media i Sverige som ofta ogärna fokuserar på problem på deras egen bakgård.

Problemet är att så länge vi kan göra något åt det så vill vi inte och när vi vill så kan vi inte längre göra något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in