Igår kom en bunt med säljmaterial för jultidningar från fyra aktörer, lite underligt att alla kom exakt samma dag men efter att ha googlat
lite verkar det som om det faktiskt är fyra skilda bolag...
Det som jag inte blir riktigt klokt på är premierna, om man inte säljer så mycket så ser upplägget OK ut (för företagen) men när man kommer upp i de högsta försäljningsnivåerna så låter det lite för bra för att vara sant...
Exempel:
www.jultidningsforlaget.com har en premie på ett superpresentkort på 14000kr om man säljer för 12999kr. Dvs: Om jag tex skulle vara ute efter en ny dator för 14kkr så kan jag i teorin köpa saker för 12999kr och få ett presentkort värt 14000kr => har prylar till ett värde av 12999 (jag vet... mycket är överprissatt, men ändå) och få en dator för 14000 på köpet (en dator som jag ändå skulle ha köpt på ett ställe där superpresentkortet gäller).
Så i exemplet ovan så skulle jag istället för att lägga ut 14000kr för en dator bara behöva lägga ut 12999kr för datorn och på köpet få en massa saker "värda" den summan...
Jag får det inte att gå ihop (om inte jultidningsförlaget ägnar sig åt välgörenhet), vad har jag missat...