Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-19, 20:32
Medlem
Elementarts avatar
Det är skönt att se att skalpers inte får ut så mycket av att sälja dem i andra hand till ockerpriser. Många verkar inte vara villiga o betala så mycket mer än vad utgångspriset var, i alla fall när jag kollar på tradera.
Citera
2017-10-19, 20:44
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det är skönt att se att skalpers inte får ut så mycket av att sälja dem i andra hand till ockerpriser. Många verkar inte vara villiga o betala så mycket mer än vad utgångspriset var, i alla fall när jag kollar på tradera.

Tradera har nu massor av annonser med noll bud. Många säljare sätter priset 2000 kr så de i alla fall ska tjäna 400 kr, men ingen verkar gå på det. Informationen att konsolen åter igen finns att köpa ny måste ha spridit sig snabbt.
Citera
2017-10-20, 12:18
Medlem
Ja och i vissa Facebookgrupper säljs de för omkring 1500:-, det är väl folk som köpt flera och inte vill skicka tillbaka dem och förlora fraktkostnad.
Citera
2017-10-20, 13:02
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Ja och i vissa Facebookgrupper säljs de för omkring 1500:-, det är väl folk som köpt flera och inte vill skicka tillbaka dem och förlora fraktkostnad.

Nu har Ginza sänkt nypriset till 1499 kr, så scalpers kan nog glömma att ens få tillbaka sina pengar.
Citera
2017-10-20, 13:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Grinade gott när man såg priser på 4000 kr för en maskin i början. Tänkte de kommer bli blåsta, vilket man märker nu. Undra vad TS tänker i sitt sinne, när han inte får vad han begärde.. kan man vara skadeglad, jag är lika glad som när konsertbiljetter säljs till vrakpriser från överpriser. :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in