2017-12-10, 17:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Om man ser det från åklagaren/BOs sida så finns det en story som går ihop med hennes blåmärken, hennes käke, flera av de hon pekar ut har sin DNA på platsen, så långt är det ju bra. Dessutom är det knappt ngn som vill ens medge att de haft sex, och just att de inte är synkade i sina utsagor förefaller ju märkligt om de nu ska ses som ärliga, vilka ärliga säger helt olika saker?

DNA, olika storys, sanslöst uppenbara lögner, en skadad kvinna, vittnen som hört skrik, vad behövs mer? Det måste nog finnas ngt i detta som inte framkommit eller ngt, för det verkar skumt att de släpps utifrån den infon som finns här.

Ingen har rent mjöl i påsen i det här fallet verkar det som.
Rätsinstanser är inte byggda för att handskas med den undre världen till att börja med.

Försvarsadvokaterna behöver i princip bara hitta tillfällen där målsäganden ändrar sin berättelse eller är osammanhängande så blir hennes utsaga tvivelaktig.

När ord står mot ord borde man förlita sig på teknisk bevisning, vittnesmål från utomstående (som borde ha rätt att vara anonyma, annars vågar folk inte vittna) och statistik från tidigare liknande fall.

Finns filmen eller är det en skröna det med?
Vad händer? Vem är jag?!
Citera
2017-12-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Ingen har rent mjöl i påsen i det här fallet verkar det som.
Rätsinstanser är inte byggda för att handskas med den undre världen till att börja med.

Försvarsadvokaterna behöver i princip bara hitta tillfällen där målsäganden ändrar sin berättelse eller är osammanhängande så blir hennes utsaga tvivelaktig.

När ord står mot ord borde man förlita sig på teknisk bevisning, vittnesmål från utomstående (som borde ha rätt att vara anonyma, annars vågar folk inte vittna) och statistik från tidigare liknande fall.

Finns filmen eller är det en skröna det med?
Vad händer? Vem är jag?!

Jag tror den jävla filmen finns nånstans, för det måste vara ngt väldigt starkt i bevisväg som ska vända bort allt som innan talade så starkt emot flera att de häktades.

Jag tror detta har börjat lekfullt och urartat och detta verkar killarna medvetna om iom att de förnekar sex in i det sista innan de konfronteras med sin DNA, och en del förnekar sex ändå, de har massa nya helt osannolika förklaringar.

Men ett filmklipp som inte visar allt, utan är en frekvens där killarna framstår som humana och tjejen inte riktigt har tappat kontrollen, skulle nog kunna vara förklaringen.

Något måste ju ha framkommit som gjort att de släpper dem, ngt nytt som inte fanns när man grep dem, eller så blir straffen inte så långa så de kan släppas i väntan på dom. Domen kommer ju nångång och då kommer man få veta.
Citera
2017-12-10, 17:28
Medlem
Citat:
Om man ser det från åklagaren/BOs sida så finns det en story som går ihop med hennes blåmärken, hennes käke, flera av de hon pekar ut har sin DNA på platsen, så långt är det ju bra. Dessutom är det knappt ngn som vill ens medge att de haft sex, och just att de inte är synkade i sina utsagor förefaller ju märkligt om de nu ska ses som ärliga, vilka ärliga säger helt olika saker?

DNA, olika storys, sanslöst uppenbara lögner, en skadad kvinna, vittnen som hört skrik, vad behövs mer? Det måste nog finnas ngt i detta som inte framkommit eller ngt, för det verkar skumt att de släpps utifrån den infon som finns här.
Pratas väldigt mycket om filmer i förhöret, det är ju inte direkt osannolikt att någon kompis någonstans har kvar någon film som visar att hon var med på det. Finns det någon film som visar att hon ens var med på det lite så blir ju resten av hennes berättelser osannolika.
Är väl inte så konstigt att unga killar inte vill skylta med att dom haft gruppsex med en knubbig gammal pundare i ett trapphus, speciellt inte dom med flickvänner.

Jag tror som många andra, hon var med på det från början men sedan har det spårat ur och hon har ljugit med sina berättelser för att sätta dit dom. Men vi får helt enkelt vänta på domen och se.

Citat:
Ursprungligen postat av Tpir
Finns bild från midjan och nedåt i FUPen. Det är en lång, småfet kvinna i dålig form. (178 cm lång, 80 kilo)
Beskrivs även som äcklig och ful i förhör. Läkaren påpekar dålig tandstatus.
Citera
2017-12-10, 17:42
Medlem
Att en film funnits är ju klarlagt, BO har ju själv sett en stillbild från den när hennes kompis, som kände igen hennes tatuering, frågade henne om den, pausade filmen och visade hennes rygg.

Han säger ju med att den urartat, men inte för att det förändrar saken egentligen, men BO är inte 100% trovärdig hela vägen, undra varför. Hon kanske trixar med sanningen för att hon skäms eller pga ngt annat, men det ser inte bra ut.

Varför ljuger hon om kokainet?
Citera
2017-12-10, 22:49
Medlem
På vilken sida ligger fupen?
Citera
2017-12-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sidan är långsam och filen är stor. Dessutom kan det vara många som laddar ner just nu. Har lagt upp filen på en annan sida som också är långsam, men förhoppningsvis ändå snabbare:

https://www.solidfiles.com/v/V4a4xgy2genNq

Lägger till denna i trådstarten.
Tack MM!
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
På vilken sida ligger fupen?
Du har länk ovan - uppladdning på minfil.org finns i trådstarten.
Citera
2017-12-11, 01:19
Medlem
Citat:
Att en film funnits är ju klarlagt, BO har ju själv sett en stillbild från den när hennes kompis, som kände igen hennes tatuering, frågade henne om den, pausade filmen och visade hennes rygg.

Han säger ju med att den urartat, men inte för att det förändrar saken egentligen, men BO är inte 100% trovärdig hela vägen, undra varför. Hon kanske trixar med sanningen för att hon skäms eller pga ngt annat, men det ser inte bra ut.

Varför ljuger hon om kokainet?

Ok, nu medger jag på en gång att jag bara bläddrade igenom FUP:en som snabbast (läste nog koncentrerat iaf 30 minuter, varav jag läste lite från alla "relevanta" sidor). Men...jag hittade aldrig någonstans där någon medger att det finns en film. Det efterfrågades flera gånger, men jag kom aldrig fram till att det faktiskt fanns en sådan. Visst kan jag ha missat det, men jag tror inte det.

Visst, det kanske började med en avsugning men sen eskalerade det nog jävligt fort. Man skriker rimligtvis inte på hjälp till förbipasserande om man är med i matchen, man går inte heller omkring i centrum helt förstörd och ber om hjälp efteråt om man nu har "varit med" om det.

Det är nog ytterst osannolikt att NÅGON kvinna någonsin skulle gå med på att bli påsatt av dussinet personer på det sättet. Glöm det. Inte ens en horsepundare.

Sen är det i mina ögon irrelevant om vilken typ av drog hon var ute efter, det är väl klarlagt att det var därför de befann sig på platsen? Det är fullständigt irrelevant om hon så skulle köpa 1 ton kokain eller ej, en våldtäkt är en våldtäkt oavsett detta. Jag förstår att du menar att detta skulle kunna påverka hennes trovärdighet, men även det är skit samma i mina ögon. Det finns förbannat gott om teknisk bevisning.

Jag skulle bli chockad om hovrätten inte dömer någon till våldtäkt.
Citera
2017-12-11, 01:29
Medlem
råkade se i fup:en att bo heter Ev*. hittade inget efternamn
*=a
Citera
2017-12-11, 09:11
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Är du helt jävla loss eller? Om tio bögar knullar dig i röven....., tackar du då, eller? Du är en idiot!

Det var ju det jag menade med överstyr fårskalle. Dessutom var hon påverkad och förmodligen blåst.
Citera
2017-12-11, 09:15
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Är du islamist? Du låter nämligen exakt som det.

Det står i FUP:en att allt är läkemedel förutom cannabis och kokain. Du får det dessutom att låta som om missbruk skulle vara ett fritt val likt ett godissug vilket är en ganska efterbliven jämförelse.

Och du låter som en nazist på en rymdraket på väg till månen.

Det är ju inte sannomikt att hon tar sig till ett random trapphus bara sådär i ett getto. Öppenbarligen var det planerat.
Citera
2017-12-11, 11:06
Medlem
Pansarveckets avatar
För mig är detta solklart våldtäkt och det spelar absolut ingen roll att BO var där för knark eller var ful eller äcklig.
Lagen ska skydda henne också.
De här kulturberikarna vet exakt hur de ska utforma sina svar för att inget ska fastna och spelar man bara dum, så är det upp till målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz att med åklagare och bevisning visa vad som är relevant eller inte.
Massi Fritz bommade kapitalt.
Hon sköt över målet i sin iver att döma "alla män" och inte de som var bevisligen på plats och gjorde hennes illa. Att de använde våld råder inget tvivel om. Att de hade sex med henne kan bara anses vara våldtäkt.
Annars kan vi skita i uttrycket våldtäkt.
Citera
2017-12-11, 11:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
För mig är detta solklart våldtäkt och det spelar absolut ingen roll att BO var där för knark eller var ful eller äcklig.
Lagen ska skydda henne också.
De här kulturberikarna vet exakt hur de ska utforma sina svar för att inget ska fastna och spelar man bara dum, så är det upp till målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz att med åklagare och bevisning visa vad som är relevant eller inte.
Massi Fritz bommade kapitalt.
Hon sköt över målet i sin iver att döma "alla män" och inte de som var bevisligen på plats och gjorde hennes illa. Att de använde våld råder inget tvivel om. Att de hade sex med henne kan bara anses vara våldtäkt.
Annars kan vi skita i uttrycket våldtäkt.

Det ska bli intressant att se hur välskriven domen är och vad det är som fått rätten att släppa männen. Något fattas uppenbarligen för strängare straff. Kanske åklagaren kan knyta ihop allt bättre till HR alternativt att rätten förstått något som inte framgått i FUP:en och att HR därför går på samma linje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in