Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-05-25, 18:00
  #13
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

skicka ett I love U till admin på banken.
Citera
2000-05-26, 10:15
  #14
Medlem
Banker

Ta en titt på:

http://www.forbes.com/asap/00/0403/056.htm
Citera
2000-05-26, 15:16
  #15
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

Goingar, kan ni inte kasta paj på varandra på Aftonbladets -14 Chat i stället där ni hör hemma??

/Ragnar
Citera
2000-05-26, 16:32
  #16
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

Hans Acker skrev: <i>De "dyra konsulterna som bankerna betalar miljonbelopp för" är oftast hyggligt duktiga men ofta inte i elitklass. De gör sitt jobb för att få ihop till brödfödan vilket är skillnaden vid en jämförelse med en hacker som vanligtvis brinner för det och har det som främsta intresse.</i>

Jo, men jag har svårt att se hur Feedfire är "i elitklass", troligen mer en 14-årig scriptkiddie. Något de dyra konsulterna klarar av att hålla borta utan ansträngning.

Duktiga hackers tar sig in vart som helst, det är bara en tidsfråga. Du hittar dem troligen inte på detta forum ställandes frågor av Feedfires kaliber.
Citera
2000-05-26, 16:33
  #17
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

Tur att det påpekas ingenstans att HTML inte är tillåtet... Jättebra jobbat Flashback.
Citera
2000-05-26, 18:17
  #18
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

Sho lo alla data nördar
Citera
2000-05-27, 01:00
  #19
Medlem
Banker

Ok, först ett litet påstående till alla närvarande,
om någon här inne hade den smalaste chancen att kunna utföra något
sådant som Feedfire snackar om,(och var tillräckligt puckad för att göra det) skulle han GARANTERAT inte sitta här inne och snacka om det. För att inte säga inte snacka om det alls.
Dessutom tror jag inte att man både kan vara tillräckligt
begåvad för att ha möjligheten att utföra dådet, och dessutom
vara så extremt tom i skallen att man utför det.
Kapitalism suger iof, men det är grunden i vårt samhälle,
vart ifrån tror alla mass-messande 14åringar här inne att
maten på bordet kommer ifrån?
Och kläderna ni bär?
och datorn ni sitter vid?
Vad kommer de pengarna ifrån..

En sista kommentar bara, tillägnad FeedFire:
Jag uppmanar dig hänsynsfullt att öppna närmaste fönster(hellst ett par meter upp, och asfalt/sten på marken) och dyka ned..
Försök förstå att det inte går, och inte skulle hjälpa någon,
allra minst 3:e världen folket, att du och dina påstodda(påhittade?)
hacker-polare gick in och förstörde en bank, eller hela världens banksystem(teoretiskt och praktiskt omöjligt som jag kan se det).

Och för att dra ut på det ännu lite till,
Flashback, jag vädjar till erat förstånd,
var snäll och stäng igen denna del av forumet,
det har absolut inget syfte förrutom skryt och pajkastning..
Citera
2000-05-27, 20:30
  #20
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

Omöjligt? nej gcc 0-dayDoS.c && ./a.out wallstreet.gov eller?

-Stick it in your mouth and blow bitch.
Citera
2000-05-29, 13:09
  #21
Medlem
Banker

Hmm, det finns så dumt folk. Ok, mitt exempel tar med en phreaker, inte en hacker, men de är lika respekterade som hackers, och ofta är de hackers med för den delen.

I alla fall, en kille som kallade sig DemonPhreaker plockade ut en massa 911-stationer, ringde dem och fick det att se ut som att han ringde från en annan station (eller snarare, kopplade sig via en eller flera andra stationer). Detta gjorde att vissa områden inte kunde ringa 911 ibland, vilket ju inte är så bra. Vet ni DemonPhreakers anledning till att 911 stationerna var så kul? Jo, först det att det är just 911-stationer, och det gör ju inget om han plockar ut några, de har ju ändå så många!!!

Tja, smart kille, inte många kan sitta i Göteborg och korskoppla 911-stationer kors och tvärs, men inte heller många är dumma nog att faktiskt göra det.

/LoomChild - Fears some people very very much
Citera
2000-06-01, 11:34
  #22
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

hackers som vill tjäna grova stålar...maila mig....men inga fegisar tack
Citera
2000-06-09, 23:48
  #23
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

Hur skulle du hjälpa tredje världen genom att plocka ner VÅRA banker? Låter tämligen dumt...
Citera
2002-01-16, 16:08
  #24
äldre konto (old)
Ej medlem
Banker

Ja jösses. Fortfarande lika kul att läsa detta mer än ett och ett halvt år senare. Det faktum att jag fortfarande har lika mycket (litet) kvar på banken visar väl på hur pass kompetent feedfire var.

Fast jag vet inte varför jag var så arg. Borde egentligen struntat i killen men jag var väl på mitt vanliga dåliga humör då. Om det nu var jag som postade som Homo Erectus men det tror jag bestämt att det var...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback