• 96
  • 496
  • 546
  • 586
  • 595
  • 596
2019-03-28, 21:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att Trump skulle bli åtalad för Riksrätt är lika troligt som att McDonalds skulle bli åtalade för obesitet.

Trump kommer inte bli åtalad, helt rätt.
2019-03-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Mycket tramsigt inlägg.

Trump är hårdare mot Ryssland än vad Obama var:

https://youtu.be/MNxEDomUlXw

Sluta bete dig som en bebis nu och acceptera att Trump inte är det som fakenews försökte lura i dig.

Whataboutism

Har jag sagt att Obama var hård mot Ryssland? Han bad åtminstone inte ryssland om hjälp att hitta Hilarys email.

PS. Obama var en mes utrikespolitiskt, han drog en ”röd linje” som ryssland och Assad (läs massmödaren) passerade utan konsekvenser.
2019-03-28, 22:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Mycket tramsigt inlägg.

Trump är hårdare mot Ryssland än vad Obama var:

https://youtu.be/MNxEDomUlXw

Sluta bete dig som en bebis nu och acceptera att Trump inte är det som fakenews försökte lura i dig.

Trump gick motvilligt med på att stärka sanktionerna mot Ryssland under 2017 och han är knappast hårdare mot Ryssland.

Hade han varit hårdare så hade han inte vikt sig så fort det är något, ioförisg nu viker han sig även för lilla Nordkorea så Ryssland spelar väl ingen roll rent styrkemässigt, så jag skulle säga att Trump och Obama var lila svaga utrikespolitiskt
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-03-28 kl. 22:47. Anledning: Skriver från telefonen
2019-03-29, 00:04
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump gick motvilligt med på att stärka sanktionerna mot Ryssland under 2017 och han är knappast hårdare mot Ryssland.

Hade han varit hårdare så hade han inte vikt sig så fort det är något, ioförisg nu viker han sig även för lilla Nordkorea så Ryssland spelar väl ingen roll rent styrkemässigt, så jag skulle säga att Trump och Obama var lila svaga utrikespolitiskt

Jag har följt händelser runt den nya gasledningen Nord Stream 2 och just i det fallet är det Trump som varit tuff mot Ryssland medan t ex Macron och Merkel vikt ner sig totalt. Gasexporten drar in otroligt mycket pengar till ryska statskassan, och så länge det fungerar väl så sitter även Putin säkert. Naturligtvis skulle USA föredra att Europa köper gas från dem istället men man har även tagit upp säkerhetsfrågan - flera länder i central/östEuropa, bl a Poland och Ukraina har motsatt sig ledningen, man fruktar att ryssarna kommer använda den i politiska syften. Macron och Merkel har ignorerat dem helt, men Trump har lyssnat. Kolla bara sammanfattningen från wiki. Notera även den sista meningen om hur Frankrike lovade rösta för gasledningen i utbyte mot att Tyskland stödjer den nya EU copyright direktiven.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_S..._Nord_Stream_2
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-03-29 kl. 00:09.
2019-03-29, 10:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kom inte här och misstänk något. Kom inte hit och tro något. Kom inte här och anta något. Kom inte här och säg något.

Det är slut, over, finito. Kommer inte leda till åtal. Acceptera att du kan faktiskt inte vinna alla dagar. Liberala bortskämda överklassbarn som tror dig ha rätt i exakt allt.

Mueller väkte inte åtal och då kommer ingen annan göra det heller. Vem ska väcka åtal hade du tänkt? Demokraterna

Jävla loser du är Klyban. Jag hatar förlorare för att dem är sämre än andra. Du är en sådan förlorare att du inte ens kan acceptera att du är förlorare. Du måste vara någon billig arbetare som är rättshaverist och därmed inte kan kliva upp i hierarkin hos ett företag. Glovmopp. Kanske därför du skriver PM till mig ca 05:00 när du vaknar och ska gå till kneget.

Acceptera Trump vann. Deal with it!!!
Ja, Muellers utredning verkar över, men det ser vi först senare efter det är presenterat vad Mueller vet och vad Muller har lämnat vidare till SDNY.
Så om man inbillar det är över, så har man fel.
Kommer Mueller utreda mer, njae, verkar inte så.
Men inte heller verkar han klar, men det återstår och se om det är nått matnyttigt, eller bara tråkigt pappersarbete.
Jag vet inte vad det är för åtal, men det verkar finnas nått som bubblar reda.

kanske trump vann denna delfight(men det vet vi först senare med säkerhet).
Dock förlorade han samtliga andra, Mueller vann väl med ~50-1.
Så ur TS, så är trumpen en EXTREM STOR FÖRLORARE, när det kommer till utredningens syfte så kunder man inte bevisa det man kommer över i tillräcklig omfatting kan vi gissa(Men det får vi inte reda på innan utredningen är presenterad).
Så frågan är, vill du utredningen presenteras, för jag märkt att det finns ett stort motstånd till detta.
Finner det rätt lustigt då man säger Mueller har inget, men den som lever få se vad Mueller petat ned i sin rapport.

Sen finner jag det inte omöjligt att Mueller lämnat över saker till SDNY, för det har vi sett att Mueller gjort ett flertal ggr och lämnat ut saker till andra delstater och domstolar om personer som brustit mot lagen.

Du borde väl lärt dig efter dina hundratals pm till mig, att jag inte bryr mig om ad hominem?
Utan ser det som nån som gett upp.
2019-03-29, 15:19
Medlem
Neroxxs avatar
En intressant tanke som uppstod i en podd var ifall utredningen ens skulle ha inletts från första början, det spekulerades om att det var lite väl lösa grunder som den hade startats på. Detta förvånade mig med tanken på att podden varit rätt kritiskt (väldigt intressnt dock) till Trump.

Vad säger ni andra?
2019-03-29, 15:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En intressant tanke som uppstod i en podd var ifall utredningen ens skulle ha inletts från första början, det spekulerades om att det var lite väl lösa grunder som den hade startats på. Detta förvånade mig med tanken på att podden varit rätt kritiskt (väldigt intressnt dock) till Trump.

Vad säger ni andra?

Den hade startats för eller senare, det har ju trots allt framkommit att republikanerna i representathuset inte riktigt gjorde sitt jobb när de styrde över den.

Så utredningar hade startats iallfal, sen om det hade starats en utredning där man inspekterade huruvida Trump var kopplad till den ryska påverkningsoperationen är en helt annan femma, men FBI hade oavsett vad fortfarande gjort en undersökning om hur omfattande påverkningsoperationen var även om det troligen inte hade varit lika mycket fokus på Trump även om det finns frågetecken kring varför man ljög om mötet i Trump tower.

Det bör dock påpekas att troligen så kommer NRA att bli inspekterade nu dock då de precis har hamnat i blåsväder för att ha uppmuntrat konspirationsteorister om att skjutningen i Parkland skulle ha varit hanterad av "Crisis actors" och att de även skulle ha haft representanter som har åkt till Australien för att uppmuntra politiker där att skylla på vänsterpolitiker för det som hände i Nya Zeeland.

Citat:
An NRA employee corresponded with a prominent Sandy Hook conspiracy theorist the day after the Parkland, Florida, school shooting, speculating that the gunman had not acted alone.

“Just like [Sandy Hook], there is so much more to this story,” the NRA employee, Mark Richardson, told the conspiracy theorist, according to emails obtained by HuffPost. “He was not alone.”

“Thank you for all the information. And for what you do. STAY SAFE.”

Since the 2012 Sandy Hook elementary school shooting, conspiracy theorists who claim grieving family members of shooting victims are “crisis actors”, and that mass shootings are staged to advance gun control, have continued to harass victims’ families. This confrontation is sometimes very direct: a Florida woman was sentenced to five months in prison for sending threatening messages for one Sandy Hook father that death was coming for him “real soon”. New theories targeting family members of the most recent victims emerge immediately after each high-profile shooting, and generate online and in-person harassment.

https://www.theguardian.com/us-news/...kland-shooting

FBI upptäckte väl att rysk påverkan fanns via NRA eller åtminstone pengatvätt via NRA så det lär bli lite småjobbigt för dem då detta knappast är positivt för dem rent PR mässigt.
2019-03-29, 16:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den hade startats för eller senare, det har ju trots allt framkommit att republikanerna i representathuset inte riktigt gjorde sitt jobb när de styrde över den.

Så utredningar hade startats iallfal, sen om det hade starats en utredning där man inspekterade huruvida Trump var kopplad till den ryska påverkningsoperationen är en helt annan femma, men FBI hade oavsett vad fortfarande gjort en undersökning om hur omfattande påverkningsoperationen var även om det troligen inte hade varit lika mycket fokus på Trump även om det finns frågetecken kring varför man ljög om mötet i Trump tower.

Det bör dock påpekas att troligen så kommer NRA att bli inspekterade nu dock då de precis har hamnat i blåsväder för att ha uppmuntrat konspirationsteorister om att skjutningen i Parkland skulle ha varit hanterad av "Crisis actors" och att de även skulle ha haft representanter som har åkt till Australien för att uppmuntra politiker där att skylla på vänsterpolitiker för det som hände i Nya Zeeland.

https://www.theguardian.com/us-news/...kland-shooting

FBI upptäckte väl att rysk påverkan fanns via NRA eller åtminstone pengatvätt via NRA så det lär bli lite småjobbigt för dem då detta knappast är positivt för dem rent PR mässigt.

Tack för ett intressant inlägg.

Att det har skett ryska påverkansförsök är det väl ingen som motsätter sig längre?

En sak som jag tar med mig ur detta är hur makt och pengar verkligen kan få människor i höga positioner att begå saker som i vissa fall kan bryta mot lagen.

Om man skulle undersöka samtliga politiker så pass som man gjorde i Muller utredningen , skulle man då hitta samma mönster bland den stora massan av politiker och deras bihang? Skrämmande tanke egentligen.

Vi har ju sett bevis även här Sverige att det inte sker direkt rent spel bland politiker.
2019-03-29, 17:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Att det har skett ryska påverkansförsök är det väl ingen som motsätter sig längre?

Tittar du i tråden så har du gått om de som påstår att Ryssland är helt oskyldiga, så jodå, det finns fortfarande de som påstår det.

Citat:
En sak som jag tar med mig ur detta är hur makt och pengar verkligen kan få människor i höga positioner att begå saker som i vissa fall kan bryta mot lagen.

Om man skulle undersöka samtliga politiker så pass som man gjorde i Muller utredningen , skulle man då hitta samma mönster bland den stora massan av politiker och deras bihang? Skrämmande tanke egentligen.

Vi har ju sett bevis även här Sverige att det inte sker direkt rent spel bland politiker.

Absolut, och det värsta är att det även ger företag samma möjlighet då de lagligt kan (och även gör i stora mängder) muta politikerna där borta.

Politikerna kämpar inte längre för folkets bästa utan vad företagen vill för att göda sina egna fickor, med det sagt så är nästan alla politiker skyldiga till det där borta, det är sällsynt att politiker inte tar emot företagspengar där borta.

Det är bland annat därför som vissa senatorer som representerar demokraterna la fram ett förslag om att alla donationer ska bli offentliga, för att visa på vilka politiker som tar emot mutor från vilka vilket stoppades på en gång för att politikerna är rädda för att visa vilka som är deras herrar.

Även här i Sverige så lades det fram ett liknande förslag fram för bara några år sedan där alla donatorer och mängden skulle bli offentlig men det stoppades (har jag för mig)

Så korruptionen bland politiker är något som är tekniskt sett allmän kännedom men så länge det inte är tillräckligt med politiker som vill stoppa det så är det ganska kört...
2019-03-29, 18:26
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Påverkansförsök kan betyda vad som helst. Med en fri tolkning så kan man säga att det skett svenska påverkansförsök , ugandiska påverkansförsök eller påverkansförsök från vilken annan nation som helst. Det har dock inte framlagts några bevis för att ryssland skulle ha påverkat valet.

Steele dossiern innehöll påhittade historier. Vissa från ryska källor som har använts politiskt av Trumps motståndare, men effekten har varit efter valet 2016. De var nog inte tänkta från början att bli igenomskådade och ge Trump en fördel 2020.

DNC utsattes inte för ett utländskt dataintrång, det var en läcka.
https://consortiumnews.com/2017/07/2...hack-evidence/

Reklamen från clickbait firman IRA hade inte i syfte att politiskt påverka folk utan var en form av digital marknadsföring. Totalt köpte de reklam för mindre än $55k under valet.
https://www.thenation.com/article/ru...-interference/

New Knowledge som "informerade" USAs senat om hur IRA försökte påverka det amerikanska valet, visade sig vara de som sysslade med just de aktiviteter de beskyllde ryssar för. Under det amerikanska mellan-valet så attackerade New Knowledge Roy Moores kampanj med desinformation.
https://www.nytimes.com/2019/01/13/b...erference.html
Senast redigerad av BroderDonut 2019-03-29 kl. 18:44.
2019-03-29, 18:53
Moderator
vfs avatar
Utredningen är klar, denna tråden består mest av tjafs, Jag föreslår nya aktuella trådar ämnet. Någon har redan startats b.l.a denna (FB) Efter Rysslandsutredningens kollaps - Nu ska Team Trump utreda utredarna!

Denna tråden låses då det bara tjafsas som en repig skiva. Om någon har ett bra skäl att låsa upp den, pm till undertecknad/Mod
  • 96
  • 496
  • 546
  • 586
  • 595
  • 596

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in