Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
De som dr i bilolyckor tycker nog inte det r s roligt heller, om de nu tycker ngot, eller som sagt de som dr av influensa. Du anvnder dig av knsloargument vilket r vanligt bland vnster-mnniskor, men det blir ett sluttande plan.
Man kan skydda sig mot fler och fler saker, men var gr grnsen? Kanske nsta virus blir farligare. D kommer jag att vara p din sida.
Du har nog lite svrt att ta till dig fakta tror jag. Det kanske inte blev mer n grundskolan och knappt det?
Mig veterligen r frgan om dd i COVID inte en frga om knsloargument eller hger/vnster utan kall statistik. Trump klarade sig - grattis till honom. Ca 220 000 amerikaner har inte gjort det.
Det Trump gr nr han drar ihop sina rallies r att han medvetet (eller korkat omedvetet) utstter sina vljare fr livsfara. Blir de sjuka och klarar sig har de nd belastat sjukvrdsapparaten helt i ondan. Alla blir inte sjuka men det r nd som att spela rysk roulette. Jag skulle aldrig medvetet och fullstndigt ondigt utstta mig fr den risken och det handlar inte ett dugg om att vara rdd utan att visa omdme och omsorg - bde om sig sjlv och andra.
Frstr du, eller frstr du inte, att du framstr som lite svagsint och ointelligent?