2017-09-19, 15:48
Medlem
Hej!

Jag hamnade i en hetsig diskussion om fretaget Nu skinn's Pharmanex BioPhotonic Scanner. Det r tydligen en apparat som skannar ens handflata och genom att mta karotenoidniverna i huden s kan den kunna avgra hur bra hlsa en har.

Vanligt jkla folkvett sger mig att detta r bullshit. Men fresprkaren brjade babbla om att "vetenskapen bakom tekniken hade vunnit Nobelpris". Det hittade jag inget om, frutom p fretagets hemsida.

Jag frskta googla fram ngon vettig sida som kunde bekrfta min presumtion - att allt det hr var totalt jkla skitsnack, men de enda sidor som skrivit om apparaten var de med jmfrbar trovrdighet som fretagets hemsida.

Det hade drfr varit hrligt om ngon vnlig sjl kunde antingen hnvisa mig till nn serris forskning som visar p att Pharmanex BioPhotonic Scanner faktiskt fungerar (samt hur och varfr med tydliga hnvisningar) eller ngon trovrdig institution som visar att den inte fungerar.

Tack p frhand!
Citera
2018-04-15, 21:42
Medlem
Hej,

Vad lustigt, jag sitter i exakt samma sits och frsker f fram fakta som p ngot stt bekrftar att detta inte p ngot stt kan stmma. Det som r strande r att fretaget bakom detta verkar hlla tillbaka p "forskningen".

Jag har precis som du otroligt svrt att se att denna apparat skulle kunna kvantifiera en persons vlbefinnande. Vidare nskar jag ocks svar eller om det finns fler som r intresserade, att vi slr ihop vra huvuden och stter spiken i kistan p den hr frgan fr jag har flera i min omgivning som verkar tro p den hr apparaten.

Mvh,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in