Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-22, 16:33
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Har brjat spela ett spel p ps4 som kraschar ofta efter en match s jag fr starta om hela konsolen. Det gr att jag inte fr ngra belningar och jag brjar bli riktigt trtt p detta.

Vad tror ni, r det spelet eller konsolen som strular? Inga andra spel jag kr har liknande problem men finns det ngot jag kan kolla efter? Har senaste uppdateringarna p bde spelet och konsolen.
Citera
2017-09-22, 16:34
Avstngd
Halloween2s avatar
Kanske skulle skriva med vilket spel det handlar om ifall flera hr p fb ocks spelar det och har samma problem?
Citera
2017-09-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kanske skulle skriva med vilket spel det handlar om ifall flera hr p fb ocks spelar det och har samma problem?

Orcs must die! Unchained
Citera
2017-09-22, 16:48
Medlem
supremanics avatar
Testa gr en sn dr hrd reset dr man hller in powerknappen i tio sekunder sen nr den startar om s vljer man att bygga om databasen eller nt. Var ett tag sen jag gjorde en sn manver s minns inte helt detaljerna hur man gjorde. Kan hjlpa tydligen om spelet lagrat ngot fel p disken som stller till det.
Citera
2017-09-22, 16:49
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Orcs must die! Unchained

r det bara detta spelet?

Googlade sjlv detta, och det fanns en ett par reddit lnkar men alla r borttagna vad jag kunde se...

Men enkelt... r det bara detta spelet som kraschar ofta/hela tiden... fel p spelet...

Hnder detta ofta i andra spel du spelar p PS4'an... problem med PS4'an... vad jag vet fr du felmeddelande du kan ska p internet nr spelen kraschar... skulle googlat detta.
Citera
2017-09-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
r det bara detta spelet?

Googlade sjlv detta, och det fanns en ett par reddit lnkar men alla r borttagna vad jag kunde se...

Men enkelt... r det bara detta spelet som kraschar ofta/hela tiden... fel p spelet...

Hnder detta ofta i andra spel du spelar p PS4'an... problem med PS4'an... vad jag vet fr du felmeddelande du kan ska p internet nr spelen kraschar... skulle googlat detta.

Jag fr inget felmeddelande. Anvnde nog fel ord, menade att spelet fryser och allt stannar upp. Konstigt att det knappt finns ngra trdar om detta om det r fel p spelet.
Citera
2017-09-22, 16:57
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Jag fr inget felmeddelande. Anvnde nog fel ord, menade att spelet fryser och allt stannar upp. Konstigt att det knappt finns ngra trdar om detta om det r fel p spelet.

Skumt som attan, de f krascher jag varit med om p PS4'an har varit blskrm (ja inte Windows blskrm, men trots allt blskrm haha) och sedan ett felmeddelande som man kan rapportera om man vill...

Aldrig ftt PS4'an att lsa/frysa... skumt...

Men som sagt, hnder detta p andra spel ocks eller bara detta spelet specifikt? du mste ju ngonstans kunna skilja mellan spelet (vilket du inte kan gra ett smack t tills dom patchar det) eller problem med PS4'an... som du kan gra lite saker med...
Citera
2017-09-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Skumt som attan, de f krascher jag varit med om p PS4'an har varit blskrm (ja inte Windows blskrm, men trots allt blskrm haha) och sedan ett felmeddelande som man kan rapportera om man vill...

Aldrig ftt PS4'an att lsa/frysa... skumt...

Men som sagt, hnder detta p andra spel ocks eller bara detta spelet specifikt? du mste ju ngonstans kunna skilja mellan spelet (vilket du inte kan gra ett smack t tills dom patchar det) eller problem med PS4'an... som du kan gra lite saker med...

Bara detta spelet som fryser. Aldrig varit med om det frut.
Citera
2017-09-22, 17:31
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Bara detta spelet som fryser. Aldrig varit med om det frut.

Troligen inte s mycket att gra t det utom att vnta p en fix d antar jag.
Det r ju lite konstigt (fr du kan ju googla sjlv) nr man googlar s dyker det upp reddit trdar med samma problem/spel p PS4... men dom verkar borttagna... allts raderade... s ngot lurt r det.

Men g in p deras support (spel tillverkarens) och kika p deras forum vet ja?
Citera
2017-09-22, 17:48
Medlem
Knner igen titeln. Kompisen hade ocks problem fr ett tag sedan, om det nu var samma spel, men d berodde det p att det inte var helt nedladdat. Men du har ju senaste uppdateringarna s...
Prva ladda ner p nytt och installera om.
Citera
2017-09-22, 17:54
Medlem
Spelet, garanterat. Vad frvntar du dig av ett gratis spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in