Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Här springer Lööf till mötet .
Mötet verkar vara i Juni.
Har de bestämt 2016 att hon ska komma på mötet 2017 och sedan har de gjort så att opinionssiffrorna ökat.
Eller har siffrorna först ökat och sedan blev hon bjuden?
Centerns ökning sedan förra Bilderbergmötet.

Wallenberg är väl permanent medlem, att det var Lööf som fick följa med honom på Bilderberg kan iofs varit en markering mot AKB. M är normalt sett Wallenbergs parti. Och nu är AKB historia.
Citera
2017-10-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Ganska bra spegling av hur bra debatten var. Lite på den nivån faktiskt.

Mer allvarligt, Fridolin var nog sämst. Men när är han inte det?
Fridolin var desperat,Isabella Lövin kommer förmodligen få sparken som språkrör i veckan..
Citera
2017-10-09, 02:47
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Nej. Höjda inkomstskatter gör att bättre samhällsservice kan erbjudas. Sänkta löner gör att de som tjänar pengar på andras arbete blir rikare. Skillnaden är ganska stor.

Vilket trams! förklara tex hur vi kan ha bland världens högsta skattetryck och ha minst sjukbäddar i hela Europa?

Sverige är inget annat än en blåsning och man borde ha gått med i SSU när man var en liten skit.
Citera
2017-10-09, 03:00
Medlem
RZLAs avatar
Jag har tittat kanske 50 minuter på debatten nu. Jag brukar se de flesta politiska debatter och det är verkligen samma saker som alla partier återupprepar gång på gång. Man vet ju vad de kommer att säga när de får en viss fråga; trist och förutsägbart! Jag får se om jag orkar se hela skiten, jag hade inte tänkt göra det eftersom jag misstänkte att det skulle vara samma gamla vanliga, men jag är lite nyfiken på vad M:s nya ledare, Ulf Kristersson, kan prestera i en debatt.
Citera
2017-10-09, 03:08
Medlem
Vad blev taltiden per person och antal gånger?
Citera
2017-10-09, 03:19
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Gustav Fridolin var så speedad och respektlös mot motståndarna att han redan i inledningen fick en skarp tillrättavisning av programledaren.
Citat:
...det var alldeles för mycket ungdomsförbundstakter för att behaga en mognare publik. Hans sista placering är faktiskt anmärkningsvärd.
https://www.expressen.se/kronikorer/...-mot-de-andra/
https://www.expressen.se/nyheter/knu...in-i-sandning/

Om Gustav Fridolin i partiledardebatten.
K-G Bergström var till och med för snäll i sina ord om Fridolin.
Och Mats Knutson kunde markerat bättre, även om han sa till.

För faktum är ju att Gustav Fridolin skämde ut sig och sitt parti.
Ungdomsförbundstakter och speedad är understatement.
Miljöpartiet och Fridolin torde vara desperata - ditos studentlustspels-uppträdande visade på det.
Att agera hispigt studentaktigt och uppstudsigt - samtidigt som man inte ens har något vettigt att komma med - blir bara fel...och dåligt för Miljöpartiet.
Citera
2017-10-09, 03:31
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Undrar varför medierna lyfter Ulf till skyarna och kallar hans medverkan i debatten för 'succé'.?

Han var inte dålig, men inte bra heller. Jag tycker att han var som en skuggfigur under hela debatten.

Varför hyllas han av media?

Troligtvis för att han har uppvisat motstånd till samarbete med SD, till skillnad från AKB som öppnade upp för olika samarbeten.
Citera
2017-10-09, 03:48
Medlem
När Löfven började babbla om nynazister och tog upp dom som det största hotet mot Sverige och den judiska befolkningen sedan andra världskriget önskar jag att Åkesson skulle ha påpekat att Islam är det största hotet mot judarna i Sverige som knappt vågar visa sig med judiska symboler på Malmös gator.

Å ena sidan grinar alltså Löfven om nazister men har samtidigt inga problem med att okontrollerat låta islamister välla in. Sjukt!

Nazismen är en ickefråga i Sverige. Islamism och vänsterextremism är däremot högst relevant.
Citera
2017-10-09, 04:07
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arialo
När Löfven började babbla om nynazister och tog upp dom som det största hotet mot Sverige och den judiska befolkningen sedan andra världskriget önskar jag att Åkesson skulle ha påpekat att Islam är det största hotet mot judarna i Sverige som knappt vågar visa sig med judiska symboler på Malmös gator.

Å ena sidan grinar alltså Löfven om nazister men har samtidigt inga problem med att okontrollerat låta islamister välla in. Sjukt!

Nazismen är en ickefråga i Sverige. Islamism och vänsterextremism är däremot högst relevant.

Åkesson och SD, samt även KD, är de partier som har gått allra längst i sin iver att "bekämpa" nazismen och sagt att man vill förbjuda NMR. Då kan han inte stå i TV-studion och tala om att hotet från NMR och andra så kallade nynazister är totalt överdrivet. Han måste löpa linan ut och hålla god min istället.

Edit: tydligen är både C, S, MP och V nu inne på att se över för hur man ska kunna använda lagen för att hindra grupper som NMR att demonstrera. Skrämmande utveckling!

Nazi-debbaten hettde åtminstone till och var intressant att lyssna på. Stefan och Jonas bjöd på några skratt där också. Åkesson var lite mer balanserad när han påtalade att antalet nazister är litet och konstant över tid.
Senast redigerad av RZLA 2017-10-09 kl. 04:32.
Citera
2017-10-09, 04:23
Medlem
Ash-hadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Man vet att det är mycket, mycket, MYCKET illa ställt med Sverige när Annie Lööf var en av dom som sade minst efterblivna saker.

Samma rödhåriga luder som vill ha hit 30 miljoner negerkukar.

Detta land alltså.

Vi har utan tvekan dom mest efterblivna politikerna i hela Europa. Antagligen i hela västvärlden. Är det verkligen så smart av dom att ha partiledardebatt? Folk blir ju bara mer sugna på att inte rösta överhuvudtaget.

Hur kan folk fortfarande tro att det är inkompetens som är orsaken till vårt förfall? Ärligt talat. Finns det verkligen inga gränser för inkompetens? Är det inte dags att börja begrunda om det som sker i Sverige sker på beställning och fullt medvetet?
Citera
2017-10-09, 05:15
Medlem
Sunimods avatar
Att Löfven återigen börjar tjata om Nazism som ett stort hot är trams och bara för att flytta fokus på verkliga problemet.

Det verkliga problemet är att dagens regering inte klarar av att hantera situationen med massinvandring där massa skit kommer med. Detta är grogrunden till andra ytterligheter och fortsätter det så kan det bli en fara men rotorsaken kan han hitta hos sig själv.
Citera
2017-10-09, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Vilket trams! förklara tex hur vi kan ha bland världens högsta skattetryck och ha minst sjukbäddar i hela Europa?

Sverige är inget annat än en blåsning och man borde ha gått med i SSU när man var en liten skit.
Samhällsservice är fler saker än sjukhus. Det kan t. ex. vara asylboenden, som i sak räddar fler människor än sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in