Citat:
Ursprungligen postat av
Arboga-Conny
Jomshof är duktig på debatt i morgonsoffan på tv. Jag gillar hans retoriska knep där han låter motståndaren få sväva fritt
Åkesson går på någon slags ångestsämpmande medicin. Hans ögon sticker ut och hans mimik hänger inte med. Det påverkar ens verbalik - det märks. Jag käkade benzo/Lyrica i flera år och fick samma slags mimik och kunde käk flera rätt ofta. Såsom herr Åkesson gjorde under debatten.. Han går på något.
Håller inte med. Åkesson var utmärkt i debatten. Visst kan man sitta framför TV:n och tycka säg nu det och det men det är inte Åkessons stil. Han låter sig inte fastna i en smutskastningsdebatt om hans egna parti för då kommer allt bara att handla om det. En bra taktik är bara att låta de låga angreppen falla ner till maken för så fort man ger sig in i motargumentation så blir det lätt ett självspelande piano där bara allt negativt är det som fastnar. Åkesson är jäkligt smart här ska jag säga, även om även jag tycker att han kunde vara
lite tuffare att slänga tillbaka de osakliga angreppen ibland. Åkesson är kanske den mest slipade politikern i Sverige idag och jag njuter då jag ser övriga politiker i sin desperation kastar sina personangrepp mot honom då de blir stumma i sina övriga svar emot honom.
I mina ögon var Åkesson den överlägsna vinnaren av debatten.