Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 22:13
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Jomshof är duktig på debatt i morgonsoffan på tv. Jag gillar hans retoriska knep där han låter motståndaren få sväva fritt

Åkesson går på någon slags ångestsämpmande medicin. Hans ögon sticker ut och hans mimik hänger inte med. Det påverkar ens verbalik - det märks. Jag käkade benzo/Lyrica i flera år och fick samma slags mimik och kunde käk flera rätt ofta. Såsom herr Åkesson gjorde under debatten.. Han går på något.
Håller inte med. Åkesson var utmärkt i debatten. Visst kan man sitta framför TV:n och tycka säg nu det och det men det är inte Åkessons stil. Han låter sig inte fastna i en smutskastningsdebatt om hans egna parti för då kommer allt bara att handla om det. En bra taktik är bara att låta de låga angreppen falla ner till maken för så fort man ger sig in i motargumentation så blir det lätt ett självspelande piano där bara allt negativt är det som fastnar. Åkesson är jäkligt smart här ska jag säga, även om även jag tycker att han kunde vara lite tuffare att slänga tillbaka de osakliga angreppen ibland. Åkesson är kanske den mest slipade politikern i Sverige idag och jag njuter då jag ser övriga politiker i sin desperation kastar sina personangrepp mot honom då de blir stumma i sina övriga svar emot honom.

I mina ögon var Åkesson den överlägsna vinnaren av debatten.
Senast redigerad av Kloss 2017-10-09 kl. 22:20.
Citera
2017-10-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nu är du förmodligen ironisk, men jag föredrar ändå en partipolitisk ledare som är uppriktigt ärlig och som kan visa äkta känslor även i en känslokall partiledardebatt.
Nej, jag är inte ironisk. Ärligt så tyckte jag att han såg nedstämd ut på slutet. Och jag tyckte också att det var lite konstigt att han blev lite ställd. Han är ju mycket proffsig och erfaren annars. Men som du säger så är det kanske bra att vara ärlig och visa äkta känslor. Att han är den mest ärliga partiledaren råder inget tvivel om.
Citera
2017-10-09, 22:20
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Håller inte med. Åkesson var utmärkt i debatten. Visst kan man sitta framför TV:n och tycka säg nu det och det men det är inte Åkessons stil. Han låter sig inte fastna i en smutskastningsdebatt om hans egna parti för då kommer allt bara att handla om det. En bra taktik är bara att låta de låga angreppen falla ner till maken för så fort man ger sig in i motargumentation så blir det lätt ett självspelande piano där bara allt negativt är det som fastnar. Åkesson är jäkligt smart här ska jag säga även om även jag tycker att han kunde vara lite tuffare att slänga tillbaka de osakliga angreppen ibland. Åkesson är kanske den mest slipade politikern i Sverige idag och jag njuter då jag ser övriga politiker i sin desperation kastar sina personangrepp mot honom då de blir stumma i sina övriga svar emot honom.

Kristersson vann debatten.
Senast redigerad av Flashsmash 2017-10-09 kl. 22:26.
Citera
2017-10-09, 22:22
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Nej, jag är inte ironisk. Ärligt så tyckte jag att han såg nedstämd ut på slutet. Och jag tyckte också att det var lite konstigt att han blev lite ställd. Han är ju mycket proffsig och erfaren annars. Men som du säger så är det kanske bra att vara ärlig och visa äkta känslor. Att han är den mest ärliga partiledaren råder inget tvivel om.

Det jag såg är att han är laddad inför valet 2018
Citera
2017-10-09, 22:27
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Kristersson vann debatten.
Nej. Han var Ok men centrum för debatten var Åkesson och det vann han allt på.
Citera
2017-10-09, 22:28
Medlem
CocaCola00s avatar
Som vanligt så försöker Löfven smutskasta SD..
Citera
2017-10-09, 22:35
Medlem
Citat:
Håller inte med. Åkesson var utmärkt i debatten. Visst kan man sitta framför TV:n och tycka säg nu det och det men det är inte Åkessons stil. Han låter sig inte fastna i en smutskastningsdebatt om hans egna parti för då kommer allt bara att handla om det. En bra taktik är bara att låta de låga angreppen falla ner till maken för så fort man ger sig in i motargumentation så blir det lätt ett självspelande piano där bara allt negativt är det som fastnar. Åkesson är jäkligt smart här ska jag säga, även om även jag tycker att han kunde vara lite tuffare att slänga tillbaka de osakliga angreppen ibland. Åkesson är kanske den mest slipade politikern i Sverige idag och jag njuter då jag ser övriga politiker i sin desperation kastar sina personangrepp mot honom då de blir stumma i sina övriga svar emot honom.

Något har uppenbarligen hänt med Jimmie.
Det där jävlaranamma som han tidigare visat var som bortblåst.
Jimmie verkar uppriktigt riktigt trött på politik och på dom krav som pålagts honom.

Jag tror att Jimmie lägger av eller varvar ner efter nästa val
Citera
2017-10-09, 22:42
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jimmie verkar uppriktigt riktigt trött på politik och på dom krav som pålagts honom.

Inte alls. Han är som vanligt. Han tar personangreppen med stoiskt lugn som alltid förut för han vet det inte gagnar honom och partiet att låta debatten handla om skitsnack om det egna partiet hellre än om sakpolitiken. Det är klart att de övriga gärna vill att han ska falla i fällan men han går inte på det. Åkesson är starkare än någonsin.
Citera
2017-10-09, 22:42
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Nej. Han var Ok men centrum för debatten var Åkesson och det vann han allt på.

Jag tror att Kristersson vann debatten. Han kommer att få många gamla moderater att gå tillbaka. Så, just den här debatten vann han. Se(da)n får vi se vad påverkan blir.
Citera
2017-10-09, 22:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Inte alls. Han är som vanligt. Han tar personangreppen med stoiskt lugn som alltid förut för han vet det inte gagnar honom och partiet att låta debatten handla om skitsnack om det egna partiet hellre än om sakpolitiken. Det är klart att de övriga gärna vill att han ska falla i fällan men han går inte på det. Åkesson är starkare än någonsin.

Jepp, så är det förmodligen.
Citera
2017-10-09, 22:45
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Citat:

Eller så fortsätter han.. Jag skulle tro att det är ganska lockande att ha chans på att bli Sveriges mäktigaste man.

Misstänker dock att du är ett vänster troll som tror att folkmord är bättre än SD.
Senast redigerad av Tomtens-fislukt 2017-10-09 kl. 22:54.
Citera
2017-10-09, 22:46
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

.
Nepp, så är det förmodligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in