Citat:
Ursprungligen postat av
Mycatisonfire
Va fan snackar du om!?
Sossarna ger gärna bort ANDRAS pengar ja!
Det är för fan de som betalat in skatten som skall ha tillbaka av den, när allt funkar som det ska, så kan en del av överskottet gå till att hjälpa andra människor.
Landet tillhör medborgarna, det är inget skämt, utan det är faktiskt så ditt jävla troll.
Vad skulle du tycka om plötsligt sossarna fick för sig att lägga beslag på 50% av JUST DIN netto lön varje månad och ge till någon på andra sidan jorden? Känns det ok?
Vad skulle du säga om någon helt främmande fick för sig att din bil/lägenhet tillhörde honom 3 dagar i veckan?
Det är exakt vad som händer i dagens Sverige men du och en stor grå massa av svenskarna är alldeles för ointelligenta för att förstå detta.
Exakt. Samt sina egna. Så. Altruism alltså. Sätta andra före sig själv. Förklara hur detta är ont.
Ok.. å Sverige har ju ett enormt överskott om vi jämför med levnadsstandard i andra länder.. sååå, enligt ditt eget argument har vi ju massa att skänka. Det du i själva verket menar är att man ska hjälpa människor först när man själv lever i extremlyx.
Ja.. landet tillhör medborgare. Som du säkert vet är de flesta invandrare i Sverige medborgare.
Ja.. jag skänker redan upp till 50% av min netto inkomst. Dvs. Jag skattar ca 30 å skänker nästan 20% utöver det. Så ja, skulle se det som positivt då jag skulle slippa anstränga mig själv för att hjälpa. Sen är ju inte jag ett jävla svin som bara bryr mig om min egen lyx dock.
I min lägenhet bor just nu en hemlös tjej. Hon e bara kvar i Sverige i en månad men den får hon bo med mig. Återigen, för jag inte är ett svin.
Det har inte med ointelligens att göra. Vi förstår. Vi som är för det har dock empati, vilket för sådana som dig bara är ett tomt ord.