Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
SD jobbar på ett flertal sätt mot folket genom sina lögnaktiga kampanjer och skeva uttalanden som bara sår split. Dessutom kostar de Sverige mängder av miljoner varje år i partistöd och löner lokaler säkerhet etc etc. Pengar som skulle kunna nyttjas till bättre ändamål än att låta Kenta & Jimpa m.fl. leva ett WT-överklassliv.

Min definition av folket är alla som bor i Sverige oavsett var de kommer ifrån.
Så är Mohamed som bara kan arabiska och har turban på huvudet och är islamist samt vet inget om svensk kultur och är född i Afghanistan är han svensk
Citera
2017-10-12, 20:45
Medlem
Den här "vuxen-mobbningen" som ALLA partier kör mot Åkesson och SD börjar ju rent ut sagt bli pinsam. Detta eftersom SD visat sig ha haft rätt på punkt efter punkt och de andra partierna långt långt efteråt gör som SD sade för massor av år sedan, men kallar det något annat...Tragiska figurer Allihop...Det ENDA alternativet som kan rädda Sverige från att utrota sitt eget folk sin egen kultur är ju SD.....Sverige har verkligen förfallit....Behöver rensas upp bland "godhets-politikerna" som skryter över Sveriges godhet...Behöver rensas upp bland DDR-media som vinklar ALLT ....Ynkligt !
Citera
2017-10-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
SD jobbar på ett flertal sätt mot folket genom sina lögnaktiga kampanjer och skeva uttalanden som bara sår split. Dessutom kostar de Sverige mängder av miljoner varje år i partistöd och löner lokaler säkerhet etc etc. Pengar som skulle kunna nyttjas till bättre ändamål än att låta Kenta & Jimpa m.fl. leva ett WT-överklassliv.

Min definition av folket är alla som bor i Sverige oavsett var de kommer ifrån.

Du inser uppenbart inte att SD är ett parti likvärdigt de andra, och ska sålunda behandlas som ett sådant. Dessutom ett av de större.
Mera bortkastat är väl resurserna som läggs på partierna under strecket.
Citera
2017-10-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Så är Mohamed som bara kan arabiska och har turban på huvudet och är islamist samt vet inget om svensk kultur och är född i Afghanistan är han svensk
Handlade inte om att vara svensk han är givetvis del av folket i Sverige om han bor här.
Citera
2017-10-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Du inser uppenbart inte att SD är ett parti likvärdigt de andra, och ska sålunda behandlas som ett sådant. Dessutom ett av de större.
Mera bortkastat är väl resurserna som läggs på partierna under strecket.
Fast de får ju generellt inga saftiga bidrag. Sen är du rätt naiv om du nu anser att SD är ett likvärdigt parti när de främst är ett främlingsfientligt parti med flertalet styrande medlemmar som är kraftigt överrepresenterade när det gäller klammer med rättvisan dessutom med typ 0 chans att bli regeringsdugliga. SD är fullt av folk som generellt inte ens kan enkel matematik och lider av diverse fobier.

Så NEJ! SD är inte ens i närheten av att vara bra för Sverige.
Senast redigerad av Nibiru2011 2017-10-13 kl. 00:15.
Citera
2017-10-15, 18:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Hade äntligen tid att se debatten igår. Tyckte den var förvånansvärt bra.

Alla var ganska bra förutom Annie och Fridolin som var i dålig form.

De bästa var dock Ebba och Jimmie.
Citera
2017-10-16, 11:39
Medlem
Deliberatelys avatar
Somnade när de pratade om sjukvården, någon gång efter Åkessons och Busch Thors debatt. Nu går det tydligen inte att se programmet på SVT längre.

Men det är samma gamla dänga som vanligt, förutom att icke-SD-partierna numera erkänner invandringens problem. Detta visste vi sedan innan dock, då etablissemanget inte kunde förneka invandringens problem längre efter massmassmassinvandringen 2015 med öppna gränser. De tvingades mot sin vilja. Intressant att notera är hur de flesta problem vi har i samhället idag beror på invandringen som alla partier innan SD fört och stått för. Vad har de för trovärdighet kvar? Ingen.

Arbetslösheten beror på att Mellanöstern/Afrika-folk inte kan eller vill få jobb. "Klimatfrågan" är ju bara ett stort *gäsp*, men även där framstår SD som den enda förnuftiga i debatten, trots "frågans" ovetenskaplighet. Kriminaliteten, i synnerhet våldet, beror att du har Mellanöstern/Afrika-folk i Sverige, och dessa kommer aldrig att sluta med sin kriminalitet och sitt våld alldeles oavsett hur mycket jobb de erbjuds eller hur många svenska socialtanter som vill "hjälpa" dem. Inte för att jag uppfattade hela delen om sjukvården, men även där är det känt att invandrarna ökat belastningen och tär på resurserna.

Intressant att notera är att när de skulle ta upp ämnet "trygghet" och SVT hade sin lilla videosnutt med röst innan, så visade de ett klipp av när NMR vandrade sin mindre "fördemonstration" i Göteborg. Detta är vad du kallar propaganda som ska etsa sig in i det undermedvetna. Det framstod bara som löjligt när Åkesson ville förbjuda NMR för att han anser dem vara "en kriminell organisation eller terrorister". På vilken grund? Inga angivna skäl alls.

Sedan stod några av de övriga partierna och pratade om förbud mot att folk med fel åsikter ska få demonstrera, eller att den tyr-rune-symbol de har på fanorna som sin symbol ska förbjudas, men kanske framförallt att de ska utvidga "hets mot folkgrupp"-lagen så att du ännu lättare kan dömas för nonsens och slängas i fängelse om du pratar om invandring och den icke-vita koloniseringen tillika folkmordet på det svenska folket. Tal som kritiserar vitt folkmord ska förbjudas. Tal som förespråkar vit överlevnad ska förbjudas. Den utstakade agendan är tydligt fastslagen: ett folkmord på vita ska utföras till varje pris. Vid det här laget spelar det ingen roll om du stoppar invandringen, det är redan tillräckligt många icke-vita här som föder många fler barn än vita. Intressant var att Björklund var den enda som faktiskt stack ut, och tydligt sa att han inte vill kriminalisera åsikter.
Senast redigerad av Deliberately 2017-10-16 kl. 11:54.
Citera
2017-10-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Det handlar om prioriteringar.
Sossarna har invandrarna högst upp på listan, du vet dom som knappt bidrar med en enda krona till skattekistan.
Medans de som betalar för kalaset... pensionärer, arbetare... är längst ner på listan, speciellet om de är män.
Svårt att förstå?!

Önskar att alla som betalar skatt kunde bestämma själva vilka områdem en viss del av skattepemgarna skulle gå, ingen skulle kryssa i rutan för invandring & skäggbarn.

Så sossarna har en altruistisk hållning då? Förklara hur altruism är ont? Brukar annars enligt de flesta vara egoism som e dåligt å altruism bra.

Håller med. Skulle jättegärna välja vart mina skatter gick. Skulle lägga noll på militär tex. Nästan allt på miljösatsningar för egen del.
Citera
2017-10-16, 17:21
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Så sossarna har en altruistisk hållning då? Förklara hur altruism är ont? Brukar annars enligt de flesta vara egoism som e dåligt å altruism bra.

Håller med. Skulle jättegärna välja vart mina skatter gick. Skulle lägga noll på militär tex. Nästan allt på miljösatsningar för egen del.

Va fan snackar du om!?
Sossarna ger gärna bort ANDRAS pengar ja!
Det är för fan de som betalat in skatten som skall ha tillbaka av den, när allt funkar som det ska, så kan en del av överskottet gå till att hjälpa andra människor.
Landet tillhör medborgarna, det är inget skämt, utan det är faktiskt så ditt jävla troll.

Vad skulle du tycka om plötsligt sossarna fick för sig att lägga beslag på 50% av JUST DIN netto lön varje månad och ge till någon på andra sidan jorden? Känns det ok?
Vad skulle du säga om någon helt främmande fick för sig att din bil/lägenhet tillhörde honom 3 dagar i veckan?

Det är exakt vad som händer i dagens Sverige men du och en stor grå massa av svenskarna är alldeles för ointelligenta för att förstå detta.
Citera
2017-10-16, 17:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Som vanligt var det Kukpartiets major Björklund som stod för underhållningen, genom att frikostigt dela med sig av sina sedelärande ordspråk!

"Den som kastar den största stenen, eehhhh.., densomkastardenstörstastenen vinner ju, om det inte finns poliser".

-Jan Björklund

Citera
2017-10-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Va fan snackar du om!?
Sossarna ger gärna bort ANDRAS pengar ja!
Det är för fan de som betalat in skatten som skall ha tillbaka av den, när allt funkar som det ska, så kan en del av överskottet gå till att hjälpa andra människor.
Landet tillhör medborgarna, det är inget skämt, utan det är faktiskt så ditt jävla troll.

Vad skulle du tycka om plötsligt sossarna fick för sig att lägga beslag på 50% av JUST DIN netto lön varje månad och ge till någon på andra sidan jorden? Känns det ok?
Vad skulle du säga om någon helt främmande fick för sig att din bil/lägenhet tillhörde honom 3 dagar i veckan?

Det är exakt vad som händer i dagens Sverige men du och en stor grå massa av svenskarna är alldeles för ointelligenta för att förstå detta.

Exakt. Samt sina egna. Så. Altruism alltså. Sätta andra före sig själv. Förklara hur detta är ont.

Ok.. å Sverige har ju ett enormt överskott om vi jämför med levnadsstandard i andra länder.. sååå, enligt ditt eget argument har vi ju massa att skänka. Det du i själva verket menar är att man ska hjälpa människor först när man själv lever i extremlyx.

Ja.. landet tillhör medborgare. Som du säkert vet är de flesta invandrare i Sverige medborgare.

Ja.. jag skänker redan upp till 50% av min netto inkomst. Dvs. Jag skattar ca 30 å skänker nästan 20% utöver det. Så ja, skulle se det som positivt då jag skulle slippa anstränga mig själv för att hjälpa. Sen är ju inte jag ett jävla svin som bara bryr mig om min egen lyx dock.

I min lägenhet bor just nu en hemlös tjej. Hon e bara kvar i Sverige i en månad men den får hon bo med mig. Återigen, för jag inte är ett svin.

Det har inte med ointelligens att göra. Vi förstår. Vi som är för det har dock empati, vilket för sådana som dig bara är ett tomt ord.
Citera
2017-10-17, 23:21
Medlem
OliverCromwells avatar
Jimmie Åkesson var riktigt smart med att omvandla Klimat- och Miljödebatten till en Landsbygds- och Energidebatt.

En oerhört viktig fråga för alla svenskar som bor utanför tullarna. SD visar tydligt återigen att de är det enda partiet för alla som verkar utanför tullarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in