Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 21:06
Medlem
Kebabfysikers avatar
Jimmie Åkesson skulle kunna utklassa samtliga partiledarna i såna här debatter enbart genom att konstatera fakta och presentera konkreta lösningar. Men SD verkar inte ha intellektuell kapacitet nog att begripa det.
Citera
2017-10-08, 21:07
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Haha Sjöstedt skyller på överklassen

Han är en bindgalen kommunist. Fakta är ju att det är dom fattiga som driver på miljöproblemen. Inte den hövliga överklassen som äter ekologiskt, kör elbilar och förökar sig med måtta.
Citera
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDingDong
Herre jävlar vilket stolpskott nya moderatledaren är. Han vet ju inte ens skillnaden mellan teknik och teknologi.
Teknologi är kunskapen om och användandet av verktyg, teknik, hantverk, system eller organisationsmetoder.

Ställ den frågan till Svetsarn, så har vi material för humorprogram såsom Parlamentet för lång tid framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Förstår inte varför MP skicka honom igen till en debatt när de har ett alternativ redan.

Stor fel av MP att behålla honom.
För mig får gärna hela MP försvinna 😀
Flumparti.
Citera
Medlem
Skafferns avatar
Moderaberna valde alltså Ulf "Taxi" Kristersson.
Kvällen till ära har man utsmyckat denna lätt vindögda dvärg med en virkad slips..
Lyteskomik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
I mina ögon är han vinnare hitintills tillsammans med Annie Lööf.

Tycker jag också, en helt annat omgång i debatten och har han fått fortsätt lite till med Löfven hade det blivit ännu mer pinsamt svårt för vår så kallade Statsminister.
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Riktigt bra debatt från Jonas. Skrattade till när han replikerade mot utsugaren Ulf kristersson med ungefär det här "när du sitter i baksätet på taxibilen fudnerar du någon gång över alla de människor du har föräsmrat för?". Riktigt bra att Jonas går ut hårt mot mobbaren Ulf kristerson.

även riktigt bra inlägg av Jonas i miljödebatten med att vi t ex ska ha bensinfria bilar i Sverige år 2025.

Ganska mycket käbbel annars men tyckte Fridolin vs Lööf var hyfsat bra.

Ska bli en intressant fortsättning.

Ebba Busch Thor är en ganska usel debattör. Började prata o rut när det gällde klimatet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Prat, alla som har undersökt saker förstår ju att nästa generations kärnkraft är vad som kommer ge oss energi utan utsläpp. Resten är får som gått på dum 80tals propaganda
OK du verkar definitivt inte ha kol(l) på detta. Den "nya kärnkraften" är i princip helt utdaterad och orealistiskt dyr och krånglig i praktiken. Att den skulle kunna ge energi utan utsläpp och avfallsrester är bara båg.
Citera
2017-10-08, 21:08
Medlem
orrtupps avatar
SVT har lagt upp debatten så att SD ska missgynnas så mycket som möjligt, resultatet blir att tittarna/väljarna tråkas ihjäl Nu går jag och lägger mig.
Citera
Medlem
Sådana här debattprogram är totalt meningslösa. Vem kan avgöra något alls om något alls? Det blir bara den som käbblar högst och mest, och som låter bra, som folk tror har rätt. För att kunna avgöra frågor måste man göra detaljerade utredningar och ha opartiska personer med. Man måste också titta på vad det olika partierna faktiskt gör. Inte bara vad de säger att de tycker och gör.
Samt att man måste ha lång tid på sig att prata om olika frågor. Detta är orsaken till varför det är begränsad tid till varje fråga. För då kanske tittaren börjar fatta något överhuvudtaget och det är ju inte meningen...
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blahfacks
Utsläpp... Vem fan bryr sig om Sveriges utsläpp? Man måste vara bra korkad om svenskarnas utsläpp är något man oroar sig för.

VÄLJARNAS VIKTIGASTE FRÅGOR:
Sjukvård 64 %
Skola och utbildning 57 %
Invandring / integration 55 %
Äldreomsorg 45 %
Lag och ordning 42 %
Jobb / sysselsättning 39 %
Landets ekonomi 35 %
Miljö och klimat 33 %
Pensioner 32 %
Boende 28 %

Varför ger man utsläpp så stort utrymme?

Skolan är den näst viktigaste politiska frågan för väljarna. Trots detta debatterar man inte om skolan. i stället debatterar man om klimatet och vad Sverige kan göra för att rädda jorden.
Citera
2017-10-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag kommer på mig själv att plötsligt börja lyssna när Kristersson öppnar munnen, måste vara ett gott tecken för moderaterna.

Men detta är fanimig en riktigt sopig historia detta, för jävla rörigt.
Mitt intryck av Kristersson hittills (både i detta program och i övriga mediaframträdanden) är:

När han blir intervjuad på tu man hand har jag noterat en tydlig Bengt Westerberg-effekt på kvinnliga medelålders programledare. Efter ett par meningar blir de fnittriga och får rosiga kinder. Så länge han är i den situationen har han full kontroll och "går genom rutan".

Men jag är inte lika impad av hur han klarar den här situationen. Han funkar OK, bättre än AKB (ingen svår uppgift) men har en bit kvar till Reinfeldts nivå, han ägde de här debatterna oavsett vad man tycker om honom i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in