2017-10-08, 17:54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Om man inte har en skolgång som ens motsvarar grundskolan, kan man då räknas som vuxen vid 18?

18 år = vuxen

Oavsett skolk,lathet,dumhet,inavel eller getknullare
Citera
2017-10-08, 17:56
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Är 17-åring med whisky särskilt mycket troligare? Det är kanske inte hans whisky. Eller också är det inte whisky i flaskan.
Nä det kanske är gubb-piss som pedofila batikgubbar som du får hazargossar att klippa i sig mot ersättning?
Citera
2017-10-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Nu vill den lilla bedragaren inte vara talesperson för ungisverige längre. Antar att det blir infallsvinkel nu när han inte längre kan hävda att hemsidan är falsk Bali hetsar mot en vanlig medborgare.

https://mobile.twitter.com/nabizadeh...79307922251776
Det gäller för vänstern att rensa ut bedragaren så fort som möjligt!
Citera
2017-10-08, 18:06
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vilken regering sitter Hanif Bali i ?

Nu kan säkert tegeltak tala för sig själv, men har du hört talas om begrepp som t ex i "överförd bemärkelse", eller t o m "vid bemärkelse" eller t o m "ironiskt menat". Det tillför ju debatten oerhört mycket att sitta och märka ord... genom att han inte är explicit politisk vilde och då december-ök;n gäller de facto skulle jag vilja påstå att alla ledamöter utom Sd:s i den meningen "sitter i regeringen", ett sjuklöver-regeringsunderlag.
Citera
2017-10-08, 18:07
Moderator
Tinuviels avatar
Nästa vecka ska Amir låta sig intervjuas:
Citat:
Bra att du tror inte, nästa vecka jag ska ha en intervju och jag kommer och berätta om det exakt vad är sant och vad är inte. Okej?
https://twitter.com/nabizadehse/stat...50170851975168

Ska vi tro att det är aktivistbladet blankspot med "journalisten" Hamrud (vilken redan relativiserat det inträffade) som kommer att hålla i pennan.

Eller står Bouvin på DN redo att skriva ännu ett hovreportage för Ung i Sverige.

Kanske är det TT:s Owe Nilsson som får den äran. Han kom ut som allt annat än opartisk och granskande idag tycker jag:
https://twitter.com/owenil/status/916753926019600384

Fast, vi har också Anders Lindberg så klart. "Låt Sultan stanna" kan följas upp av en ledare om Amir.
Citera
2017-10-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
18 år = vuxen

Oavsett skolk,lathet,dumhet,inavel eller getknullare

Jag tycker ändå att det är djupt orättfärdigt att skicka en person som aldrig har fått en chans, en som varit på flykt istället för att få gå i skolan, "tillbaka" till en krigszon där han inte hör hemma.
Citera
2017-10-08, 18:24
Medlem
Citat:
Jag tycker ändå att det är djupt orättfärdigt att skicka en person som aldrig har fått en chans, en som varit på flykt istället för att få gå i skolan, "tillbaka" till en krigszon där han inte hör hemma.

Detta vet du inte. Ett känsloargument. Flykt möjligen enligt din definition men inte enligt asyllagen uppenbarligen. Krigszon. Det är ju lungt i 30 av 32 provinser i Afganistan?
Förstår du verkligen inte problemen om det godtyckligt ska bestämmas vem eller vilka som ska stanna?

Du får tycka det precis hur mycket du vill. Men Sverige är en demokrati där vi kommit överens om vilka lagar som ska gälla. Då ska såklart alla följa dessa lagar som vi gemensamt kommit fram till.
Det blir i längden helt ohållbart om diverse tyckare ska bestämma vem eller vilka som ska få stanna.
Då urholkas asyllagen! Vilket leder till att de som behöver hjälpen mest inte kommer att få hjälp.
Det är inte okej!

Du är väl för att Sverige även i fortsättning ska vara en demokrati?
Citera
2017-10-08, 18:29
Medlem
Citat:
Den unga pojken ser ut att behärska sitt språk bra.
Slutsatsen är att han har gått i skolan. Förmodligen är hans utbildning själva anledningen till att han passerat flera länder där det är krig innan han kom hit till Sverige och blev frontfigur för en förening. Killen är inte obildad.
Citera
2017-10-08, 18:30
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nästa vecka ska Amir låta sig intervjuas:

https://twitter.com/nabizadehse/stat...50170851975168

Ska vi tro att det är aktivistbladet blankspot med "journalisten" Hamrud (vilken redan relativiserat det inträffade) som kommer att hålla i pennan.

Eller står Bouvin på DN redo att skriva ännu ett hovreportage för Ung i Sverige.

Kanske är det TT:s Owe Nilsson som får den äran. Han kom ut som allt annat än opartisk och granskande idag tycker jag:
https://twitter.com/owenil/status/916753926019600384

Fast, vi har också Anders Lindberg så klart. "Låt Sultan stanna" kan följas upp av en ledare om Amir.

Jag ser intervjun framför mig. En personlig och inkännande intervju där lille Amir berättar om hur han fick fly för sitt liv, och hur han tvingades ljuga för att komma runt Sveriges omänskligt hårda migrationspolitik. Och hur han i Sverige möttes av samma sorts förföljelse av onda politiker (Hanif Bali) som han hade led av i sitt hemland.
Citera
2017-10-08, 18:31
Medlem
Citat:
Dom timmarna resan till Sverige tog kan han jobba in på en helg.
Citera
2017-10-08, 18:39
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Så bristande utbildning är ett asylskäl? På vilket sätt hör han inte hemma i det land han är medborgare i? Tänker du överhuvudtaget innan du skriver inlägg?
Citera
2017-10-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ja, han är uppenbart on a mission enkom för att locka tillbaka Sd-väljare, tyvärr tror jag många går på den här finten.
Eller försöker han straffa ut sig själv och hoppa över till SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in