Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 08:44
Medlem
Hej! Jag har funderat p att kpa ett xbox one. Men jag har ett litet problem, jag vet inte om min TV duger till det. Jag har en HDTV som KAN kra 1080p. Nr jag kr med mitt nuvarande xbox360, och stller in att den ska kra i 720 p s typ hackar bilden. Jag undrar d om det kommer bli bttre med ett xbox one. Kommer jag kunna kra 720p utan att det hackar? Xbox One har trots allt bttre komponenter s man kanske nd kan kra med hgre kvalit eller vad man ska sga. Jag har kollat p min TV och det str att den ligger p 50Megahertz. Betyder det att om jag kper ett xbox one, att jag d kan kra spel i mer n 30 fps? Har fr mig att xbox 360 inte kan g hgre n 30fps

Jag r sjukt tacksam fr feedback!
Senast redigerad av kill4ever 2017-10-12 kl. 08:47.
Citera
2017-10-12, 09:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Vad hnder om du stller in 1080P istllet?
Citera
2017-10-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Vad hnder om du stller in 1080P istllet?

Laggar lika mycket, om inte mer. Bilden typ hackar eller vad man ska sga. Iallafall nr man scrollar i menyn. Ibland laggar det nr jag spelar ocks. Det jag r ute efter egentligen r att kunna f ut mer fps n jag kan med min 360, och kanske lite stabilare fps ocks d. Kan det vara xboxets fel? Att den kanske inte klarar av att kra mer n 30 fps?
Citera
2017-10-12, 10:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kill4ever
Laggar lika mycket, om inte mer. Bilden typ hackar eller vad man ska sga. Iallafall nr man scrollar i menyn. Ibland laggar det nr jag spelar ocks. Det jag r ute efter egentligen r att kunna f ut mer fps n jag kan med min 360, och kanske lite stabilare fps ocks d. Kan det vara xboxets fel? Att den kanske inte klarar av att kra mer n 30 fps?

Har du ngot Game mode p tvn? Tror vl inte det skulle hjlpa men man kan ju alltid kolla s ingen bild"frbttrare" r dr och frstr ngt. Det ska inte hacka i bilden osv s ngot r fel, alternativt trasigt.

Annars har du vl tv alternativ, testa xboxen p en annan tv, testa annan HDMI-kabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in