Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13th
Det är lagligt, vad jag vet är det inget förbud på g.

Tack för snabbt svar, får bli en beställning för att testa då
Citera
2009-08-27, 17:03
Medlem
Nietzsches avatar
Tog sammanlagt 0.7 gram igår. Idag på förmiddagen så var jag riktigt irriterad på allt och alla. Känns som att min hjärna skulle kunna tänka sig en påfyllning. Kryptonet är nog ganska vanebildande så ta det lugnt!
Citera
2009-08-27, 17:41
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzsche
Tog sammanlagt 0.7 gram igår. Idag på förmiddagen så var jag riktigt irriterad på allt och alla. Känns som att min hjärna skulle kunna tänka sig en påfyllning. Kryptonet är nog ganska vanebildande så ta det lugnt!

Överdos av kratom ger ett liknande obehag som vid överdosering av koffein. Jag förstår inte riktigt hur det kan vara vanebildande då resistensen är så brant?!? Annat än att det mesta vi uppskattar, på olika vis, är potentiellt vanebildande - som godis, mat, sex, spel... osv. Själv är jag alkoholiserad, så kratom är inte en sådan stor grej för mig. En dos på ca: 0,3-0,4 ger ett skönt, milt, rus som varar i över fyra timmar. Utan klåda och allmän irritation...
Citera
2009-08-27, 17:45
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Toleransen!!!

Hur stor är toleransuppbyggnaden?
Ponera att jag tar 0.7g idag.
Hur mycket måste jag ta imorgon för att få samma rus?

Och, ungefär hur lång tid tar det innan toleransen är nere på noll igen? 3dagar? 1 vecka? 2 veckor?

mvh
Citera
2009-08-27, 18:07
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle

Och, ungefär hur lång tid tar det innan toleransen är nere på noll igen? 3dagar? 1 vecka? 2 veckor?

mvh

Så snabbt kommer nog inte roleransen byggas upp. Tror inte jag kände nått när jag använde kratom sporadiskt i 1.5-2 veckor. Men så blev det bara 1-3ggr per dag och rätt låga doser.

Men imorgon ska det inte vara några problem iaf, men sen så kommer du ju känna igen ruset, vilket kanske kan ta bort lite av den utforskande glädjen man får då man provar en ny substans.

Lycka till i vilket fall!
Citera
2009-08-27, 18:08
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:

mvh

Mina erfarenheter: Kratom går att använda maximalt två dagar i sträck. Sedan måste det gå fyra-fem dagar mellan. Krypton går att köra ca: 4 dagar, sedan är effekten så liten att det inte är värt det.
Citera
2009-08-27, 20:20
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Tack för svaren Pinkskin och lowerCase.

Jag testade krypton för första gången idag.
Har läst på en hel del under en väldigt lång tid innan jag bestämde mig för att köpa hem en påse. Och jag måste faktist säga att jag är besviken.

Ögonmåttade doserna men så jag kanske har 0.1g+- fel.

17:00 - Intog jag 0.7g
18:30 - Kände mig varmare än vanligt och började småsvettas, fortfarande inget rus. Fyller på med 0.3g till.
19:30 - Förutom småsvettandes så känner jag inte av något rus. Känner mig fortfarande som vanligt. Eventuellt lite lugnare men inget nämnvärt och långt under förväntan. Fyller på med 0.4g till.

20:13 (nu) - Precis samma känsla som för en halvtimmasedan. Måste faktist säga att jag är lite besviken på denna produkt.

Eventuella anledningar till uteblivet rus: En halvtimma innan första intaget åt jag lunch. Jag är dessutom snuvig och extremt täppt i näsan.

Men det är helt enkelt inte så att krypton biter så bra på mig .
Och jag vill gärna inte krypa upp ännu mer i dos i nuläget. Då jag tycker att jag redan tagit för mycket.

Menmen, fortfarande är det tid kvar så jag ska inte totaldissa det helt.
Har tänkt att ta det sista jag har kvar i påsen under morgondagen. Allting fördelat i 2 doser under en timmas tid. Funkar det inte då heller så har jag åtminstonde testat produkten och vet hur den funkar på mig.

Jag tror också att jag valde fel tillfälle i min "karriär" att testa krypton. Då jag intagit blandannat tramadol vid en hel del tillfällen tidigare som ger liknande rus fast starkare. Så jag hade nog helt enkelt för höga förhoppningar och därmed blev missnöjd.

Det återstår fortfarande att se ifall jag kommer somna inatt. Samt hur jag mår under morgåndagen. Eventuella bieffekter mm
Citera
2009-08-27, 20:45
Medlem
Pinkskins avatar
Kratom fungerar tyvärr inget vidare på alla, ElNino. En del känner inte ens av någon som helst skillnad efter intag av krypton på så stora doser som 1,5-2,0g.
Citera
2009-08-28, 08:58
Medlem
asdf011s avatar
Kratom fungerar mycket bra på mig iaf

Har testat "Kratom Bali", eller vad det heter, och det funkade riktigt, riktigt bra på mig. Minns inte vilken dos jag tog (ganska hög var den), men effekt hade det utan tvekan. På mig, som sagt. Kändes som ett av de skönaste tramadol-/kodeinrus jag fått. Kände mig riktigt skön och mysig på det.

Krypton funderar jag på att testa.

Värt att nämna kan vara att jag inte hade tagit någon opiod på riktigt länge när jag testade kratom.
Citera
2009-08-28, 11:53
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Tack för svaren Pinkskin och lowerCase.

Jag testade krypton för första gången idag.
Har läst på en hel del under en väldigt lång tid innan jag bestämde mig för att köpa hem en påse. Och jag måste faktist säga att jag är besviken.

Ögonmåttade doserna men så jag kanske har 0.1g+- fel.

17:00 - Intog jag 0.7g
18:30 - Kände mig varmare än vanligt och började småsvettas, fortfarande inget rus. Fyller på med 0.3g till.
19:30 - Förutom småsvettandes så känner jag inte av något rus. Känner mig fortfarande som vanligt. Eventuellt lite lugnare men inget nämnvärt och långt under förväntan. Fyller på med 0.4g till.

20:13 (nu) - Precis samma känsla som för en halvtimmasedan. Måste faktist säga att jag är lite besviken på denna produkt.

Eventuella anledningar till uteblivet rus: En halvtimma innan första intaget åt jag lunch. Jag är dessutom snuvig och extremt täppt i näsan.

Men det är helt enkelt inte så att krypton biter så bra på mig .
Och jag vill gärna inte krypa upp ännu mer i dos i nuläget. Då jag tycker att jag redan tagit för mycket.

Menmen, fortfarande är det tid kvar så jag ska inte totaldissa det helt.
Har tänkt att ta det sista jag har kvar i påsen under morgondagen. Allting fördelat i 2 doser under en timmas tid. Funkar det inte då heller så har jag åtminstonde testat produkten och vet hur den funkar på mig.

Jag tror också att jag valde fel tillfälle i min "karriär" att testa krypton. Då jag intagit blandannat tramadol vid en hel del tillfällen tidigare som ger liknande rus fast starkare. Så jag hade nog helt enkelt för höga förhoppningar och därmed blev missnöjd.

Det återstår fortfarande att se ifall jag kommer somna inatt. Samt hur jag mår under morgåndagen. Eventuella bieffekter mm
Jag måste tillägga. Att just efter jag skrivit inlägget jag citerar nu, så kom ruset påkrypandes. Det var inte starkt, och det var mindre än vad jag hade förväntat mig. Men jag kände av det iaf. Blev socialare, mer snackig. Och jag började tillochmed nodda lite lätt. Vilket jag aldrig hade trott att jag skulle göra på krypton.

Det verkar helt enkelt funka som en lättare opiat/opiod. Dock behövde jag ta halva påsen för att känna av och det är de inte värt tycker jag. Eftersom det är så dyrt.

Andra halvan av påsen har jag intagit nu under den senaste timmen/håller på att intaga nu.

Ska också tillägga att jag hade väldigt svårt för att sova inatt. Gick och la mig klockan 22:00, kunde inte somna förrens 02:00 ungefär. Dock låg jag i sängen och drömde precis som jag gör under ett tramadolrus, vilket är jävligt skönt. Men det blir som sagt inte många timmars sömn så jag skulle inte ta det om jag hade skola/jobb tidigt dagen efter.
Citera
2009-08-28, 13:55
Medlem
Testade bomba 500+mg utan speciellt bra effekt, så tänkte ta nästa i rumpen.

så är det någon som provat ta krypton i 2an?
Citera
2009-08-28, 14:48
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bainshee
Testade bomba 500+mg utan speciellt bra effekt, så tänkte ta nästa i rumpen.

så är det någon som provat ta krypton i 2an?

Mmm, vad lockande det låter att köra upp brunt vidrigt pulver i skitan alltså

Aldrig hört talas om någon som gjort detta men kom gärna med rapport när du testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in